Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lin

Lin

19-06-2009 om 21:06

Welk eten maak ik voor veel mensen?

Wie kan me helpen?
Ik heb volgende week de verjaardag van onze zoon.
Ik weet echt niet wat ik voor eten moet maken.
We zijn met ongeveer 25 mensen rond etenstijd en het is misschien handig om erbij te zeggen dat ik geen keuken prinses ben...
Wie kan me helpen? Mijn voorkeur gaat uit naar iets wat ik van te voren klaar kan maken...
Ik hoop op reacties!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Katja

Katja

19-06-2009 om 21:31

Tapas! je maakt een heel buffet..

.. met makkelijke hapjes en dingen die je kant en klaar koopt (de lidl heeft veel lekker en goedkoop spul, in een leuk bakkie doen en klaar). Als je recepten wil, mail me maar, ik ben ook erg van de makkelijke. Katja punt de punt jong at ssgn punt nl.
Succes!

Katja

Julia64

Julia64

19-06-2009 om 23:02

Kip met turks brood etc.

Twee weken geleden was mijn zoon jarig en hadden we hier ook een man of 20 over de vloer. Ik heb 2,5 kilo kipfilet (in stukjes) al de avond tevoren gemarineerd (met olijfolie, knoflook, citroensap en een heleboel gyros-achtige kruiden). De volgende dag dit tegen etenstijd in porties aangebakken op een grilplaat (die op het gas kan). Geserveerd met stukken turks brood, een megabak tzatziki, fetakaas in blokjes, tomaat en ijsbergsla. Alles op tafel in leuke bakken en schalen en voila, aanvallen maar.
Oja, en daarnaast had ik nog een pan griekse gehaktballetjes in tomatensaus (ook dag van te voren gemaakt). Iedereen vond het heerlijk.
Voordeel hiervan is dat je maar een paar dingen hoeft te maken in grote hoeveelheden. Tapas is ook leuk, maar als je dat zelf wilt gaan doen is het toch wel bewerkelijk, al die verschillende hapjes. Of je moet voor kant en klaar gaan, natuurlijk.

groet
Julia

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.