Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Salie

Salie

10-06-2010 om 09:33

Welk boek voor zelf maken van verf?

Wie heeft een idee? Ik zoek een boek waarin beschreven staat hoe je zelf verf kan maken. Ik heb al gezocht, maar de meeste boeken die ik tegenkom, gaat over mengen van verf of hoe maak ik dit of dat, maar dat is niet wat ik zoek.
Ik wil dit graag aan iemand geven.
Bestaat er zo'n boek?
Bedankt.
Gr. Salie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hoi salie!

Ik denk dat het niet zo gemakkelijk is om zelf verf te maken. Je moet met pigmenten werken en die moet je gewoon kopen volgens mij.
Mocht je een suggestie willen voor een interessant boek over iets dat hieraan verwant is, nl een boek over kleuren en hoe de grondstoffen daarvoor ontstaan/ontdekt en gevonden zijn, dan moet je even roepen.

Groetjes,
Vonda

Pigmenten

Ik weet wel een winkel waar verf-pigmenten te koop zijn voor kunstschilders; Antoon de Jong in Tilburg. Zij hebben vast ook wel een boek erover.

Dorry

Tja...

ik heb vroeger wel een boek gehad waar dat in stond. Maar hoe dat heette... "tekenen en schilderen" of zo. Maar daar kom je niet ver mee natuurlijk. Het was wel leuk, verf maken met ei en zo.

Waarschuwing

Pigmenten kunnen erg giftig zijn omdat ze (icm met bindmiddel) goed hechten aan oppervlaktes, dus ook aan je longen of aan je huid.

Ik zou dus niet alleen zoeken naar recepten maar ook naar nauwkeurige info over veiligheidsmaatregelen.

Pluk53

Pluk53

11-06-2010 om 14:19

Wikipedia (of course...)

http://en.wikipedia.org/wiki/Paint
er staan links naar boeken, en zelfs naar recepten.

Salie

Salie

13-06-2010 om 14:45

Bedankt

Hoi,
Bedankt voor de antwoorden. Zo eenvoudig is het dus nog niet. Degene die ik het wil geven had het er pas over dat dat haar wel heel erg leuk leek. Dus ik dacht ik geef haar er een boek over. Zoek wel een boek in het Nederlands.
Vonda, over welk boek heb jij het. Wil graag de titel of schrijver als je dat weet. thx
Gr. Salie

Salie: boek over kleur

Salie,
Ik ben normaliter niet zo'n non-fictie-lezer, maar dit boek vond ik erg interessant. Het heet "Kleur. Een reis door de geschiedenis" en is geschreven door Victoria Finlay (oorspronkelijke titel: "Colour. Travels Through the Paintbox")(2002, toen € 24,90, ruim 400 pag.)

Groetjes,
Vonda

Salie

Salie

15-06-2010 om 09:36

Vonda

Dank je wel. ik heb hem gevonden bij Bol. Er staat verder geen beschrijving bij, maar ga even kijken of ik dat kan vinden.
groetjes Salie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.