Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lotje

Lotje

16-10-2009 om 09:57

Wel of niet meespelen in de postcodeloterij?

Het zal je maar gebeuren dat je straat wint en jij geen lot hebt. Er is zelfs een rechtszaak over geweest van iemand die daardoor in psychische problemen kwam.
Ik speel niet mee. Maar soms knaagt het wel.
Wat zijn jullie overwegingen om wel of niet mee te doen?
En wat als de loterij op jouw postcode valt en je hebt geen lot. Hoe ga je daarmee om?
Lotje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Niet

omdat ik blijkbaar héél gelukkig in de liefde ben Daarnaast heb ik een hekel aan verplichtingen. Ik hoor van heel veel mensen dat ze eigenlijk wel willen stoppen met die postcodeloterij, maar daar moet je dus zelf actie voor ondernemen en stel dát ie dikke prijs nog valt. Ik bepaal liever zelf wanneer ik één of ander lot koop (meestal een oudejaarslot van de staatloterij).

Pluk53

Pluk53

16-10-2009 om 10:23

Niet

van mij mag de hele straat miljonair worden; ik doe niet mee met de postcodeloterij. Wel koop ik, onregelmatig, 3 * 1/5 - loten van de staatsloterij.
Ik heb wel eens bedacht om de hele buurt zo gek te krijgen om één lot te kopen, gezamenlijk; en de mogelijke pot dan te verdelen. Dan is iedereen van zijn onrustige gevoel af, voor minimale kosten.

dynastie

dynastie

16-10-2009 om 10:33

Nee absoluut niet

En het zou bij mij ook niet knagen. Die mevrouw met die claim, dat was echt belachelijk. Wat mij betreft is het simpel: als je niet meedoet, kun je ook niet winnen. Ik heb daar absoluut geen wroeging over.

Ik houd niet van dit soort verplichtingen, van de sociale druk die ze willen opleggen, van hun verkoopmethodes, daarom speel ik niet mee. In het verleden kreeg je zelfs van die enthousiaste verkopers aan de deur die vrolijk de druk wat opvoerden: 'wat als uw buren wel winnen?' Afhankelijk van mijn bui was het antwoord dan: 'nou en, ik heb hele leuke buren' of 'nou en, dan gaan ze verhuizen en ben ik eindelijk van ze af'.

Ik heb er dus echt helemaal niks mee. Staatsloterij doe ik wel vaak aan mee, maar ook gewoon door een lot te halen bij de winkel, niet automatisch.

Roos Vicee

Roos Vicee

16-10-2009 om 10:34

Nee, niet

Ik speel niet mee. Doe eigenlijk nooit mee met loterijen e.d. Ik ben opgegroeid met de gedachte dat geld en goed niet gelukkig maken, juist niet. En natuurlijk weet ik wel dat er allemaal goede doelen e.d. mee gesteund worden, maar ik vind de insteek niet goed. Mensen geven geld om zelf een gok te wagen naar nog veel meer geld. Niet om die doelen te steunen, dat is maar een bijkomstigheid. Sterker nog; sommige mensen raken eraan verslaafd met allerlei nare gevolgen van dien. Het is toch ergens in- en intriest?
Ik doe dus uit principe niet mee.

Tinus_p

Tinus_p

16-10-2009 om 10:49

Afpersing

Een hele gioede reden om neverniooitniet mee te doen met de postcode loterij...

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/437672/2009/10/16/Identiteit-van-Lotto-winnaars-blijft-voortaan-strikt-geheim.dhtml

sierlo

sierlo

16-10-2009 om 11:30

Mee gedaan

met 11 loten, en toen we gingen verhuizen keurig een verhuisbericht door gegeven (maand van te voren) en toen we verhuist waren viel die prijs dus.....in mijn nieuwe postcode, niet die kanjer, dat was een straat verderop (andere letters) en ik viel daar dus buiten. Want....de postcode loterij mag zelf bepalen hoe lang ze over het veranderen van je gegevens doen! Ik heb hoog gesprongen en laag gesprongen maar niets ontvangen. Volgens de postcode loterij had ik dus mijn oude loten moeten opzeggen en nieuwe moeten nemen op mijn oude adres, dat is de enigste manier om toch altijd op het moment dat jij dat wil je nieuwe postcode te laten mee spelen, de administratie is namelijk erg traag.
Ik denk dat je wel snapt dat alle post en reclame vanaf die tijd retour afzender gaat en dat alle telefonische terreur van die kant op een redelijk onaardig antwoord kan wachten.

winnaar

winnaar

16-10-2009 om 14:20

Wij hebben al eens gewonnen

Wij hebben een tijdje geleden de straatprijs gewonnen......van onze oude buurt. Het blijkt dat we met twee loten meespelen, 1 op ons nieuwe adres, 1 op ons oude adres. En op ons oude adres is de straatprijs gevallen. Het lijkt me vreselijk als Gaston (die is het toch?) bij me op de stoep staat, maar die zijn we dus misgelopen. Want we wonen daar niet meer! Dus supergeregeld: wél de prijs, maar niet met onze kop op TV. De belasting viel trouwens nog wel tegen. Van 12.500 blijft iets meer dan 8.000 over. Evengoed een smak geld natuurlijk!

Dendy Pearson

Dendy Pearson

16-10-2009 om 21:19

Wij

spelen mee en vooral omdat we niet de enige willen zijn in de straat die niets winnen. Er zijn maar 7 huishoudens met onze postcode, dus als 'ie valt is het wel de moeite. Maar tot nu toe hebben we alleen nog maar 50 euro gewonnen en een gratis ledlamp. Is ook leuk natuurlijk.

Dendy

Nasha 1st

Nasha 1st

16-10-2009 om 22:07

Wel

ja, ik speel mee, deels voor de goede doelen, maar ook, je weet maar nooit, en als hij hier dan valt en ik speel niet mee....zuur...

Kaaskopje

Kaaskopje

16-10-2009 om 23:49

Wel

Ik speelde ´vroeger´ met 2 loterijen mee en die heb ik weer opgepakt. Zo ook de postcodeloterij. Wat ik me wel afvraag... wint je postcode bij de straatprijs of je straat, daar ben ik (niet eens blond gekleurd) nog niet achter. Als het de postcode is moet ik 'm wel met érg veel mensen delen, als het om de straat gaat een stuk minder.
Er zijn trouwens héél veel mensen die de postcodeloterij zien als Goed Doel en ach dat je er nog wat mee kan winnen is mooi meegenomen. Tenminste... dat kreeg ik vroeger nogal eens te horen. Zouden ze gejokt hebben?

Kaaskopje

Kaaskopje

17-10-2009 om 00:06

Tinus

Het is één keer gebeurd... Natuurlijk is het erg dat het gebeurd is maar mooi niet dat dat voor mij reden is om accuut de deelname te stoppen.

winnaar

winnaar

17-10-2009 om 12:40

Wisten we inderdaad wel

Knurf, we wisten natuurlijk wel dat we met twee loten speelden. Eerst dachten we dat alletwee de loten op onze nieuwe postcode stonden , maar we zijn er (een jaar geleden ofzo) achter gekomen dat er 1 lot op de oude postcode stond. Dat hebben we maar zo gelaten. Winstkansen spreiden.......... maar eerlijk gezegd vooral uit gemakzucht. Dat heeft dus voordelig uitgepakt.
De straatprijs viel op de precieze postcode, niet op de hele straat. Per lot 12.500, ongeacht het aantal deelnemers met die postcode, dus vast bedrag. Dat is geloof ik bij die grote prijzen anders, dan moet je delen en hangt het van het aantal deelnemers af hoeveel je lot opbrengt.....Maar goed het fijne weet ik er eigenlijk niet van. Die prijs was al een grote verrassing, we kijken nooit naar uitslagen ofzo. we kregen gewoon een brief, eerst dachten we nog dat het een fout was.....we konden het niet geloven. We hebben tot dan toe nooit veel geluk gehad. Maar ja, dat zegt natuurlijk niets.

Tirza G.

Tirza G.

17-10-2009 om 14:24

Winnaar

Wat ik wel raar vind, is dat je dus blijkbaar kunt meespelen met een postcode die niet de jouwe is? Dus ik kan 10 loten kopen met 10 verschillende postcodes?

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

17-10-2009 om 14:27

Goede doelen?

JanJaap van der Wal wel eens gehoord over de Goede Doelen van de Postcodeloterij?

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

17-10-2009 om 15:20

Knurft

Hoezo 'het blijkt'? Je weet toch wel hoeveel geld er van je bankrekening afgeschreven wordt? Dan WEET je toch met hoe veel loten je meespeelt? ===
Ik heb dágelijks te maken met mensen die niet weten waar ze hun geld aan uitgeven. En elke keer verbaas ik me opnieuw.

Kaaskopje

Kaaskopje

17-10-2009 om 15:28

Oh sorry knurf

Scheld ik je zomaar uit voor knurft

Fatima

Fatima

19-10-2009 om 17:19

Voor tirza g.

Natuurlijk kun je meespelen met andere postcodes. Dat zei pelle toch ook al? Ik doe niet mee maar ik zou ook nooit mijn eigen postcode gebruiken. Ik wil niet dat iedereen weet hoeveel ik gewonnen heb.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.