Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kim30

Kim30

10-03-2010 om 12:11

Wel of geen huisdier/hondenverzekering?

Over anderhalve week krijgen we onze Mops-pup. We hebben hem gekocht via een fokker die aangesloten is bij dé vereniging voor Mopshonden. Ik weet dat dat niet wil zeggen dat hij niet ziek kan worden, maar de kans op afwijkingen zijn minder.

Ik vraag me af of het handig is om een huisdierverzekering voor hem af te sluiten of dat het overbodig is. Ik heb namelijk wel eens gelezen dat een heleboel "dingen" uitgesloten zijn en je alsnog zelf moet betalen.

Wie heeft er een huisdier/hondenverzekering en zo ja, bij welke verzekeraar?

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wel doen

Wel verzekeren. Dierenartskosten zijn hoog.( zeggen de mensen tenminste altijd)
Proteq of petplan zijn goede verzekeringen. En je kan op internet kijken wat ze eventueel uitsluiten bij jouw ras.

amk

amk

10-03-2010 om 13:52

Niet

ik heb het niet, mijn 2 katten zijn nu 16 jaar oud en beginnen wat gammel te worden. Het afgelopen jaar heeft mij 300 euro aan dierenartskosten opgeleverd. Totaal.

Je moet alleen dingen verzekeren waarvan je het risico niet in 1x kunt betalen. Dierenartskosten kan ik prima dragen, dus die ga ik niet verzekeren.

100%mama

100%mama

10-03-2010 om 14:36

Ook nee

Hier 1 Bordeauxdog van 5 en 1 Engelse Cocker Spaniel van 15 weken. Voor beide geen verzekering. Onze eerste Bordeauxdog is bijna 7 jaar geworden. De kosten die wij hebben gemaakt waren de jaarlijkse entingen en aan het einde het inslapen en crematie. Hadden wij een verzekering afgesloten (gem. 20,= per maand) dan waren wij kwijt geweest 1680,=. Zelf hebben wij 350,= betaald aan de jaarlijkse entingen en 200,= voor het einde. Dan hebben we dus 1130,= uit gespaart. Bij onze 2e BD (die wij nu 1,5 jaar hebben = herplaatser) hebben wij nu kosten gehad 100,=. 1x enten en 1x medicatie voor diarree. Zouden wij een verzekering nemen dan worden juist de zaken waar hij last van zou kunnen krijgen (vergroot risico op) niet vergoed. Zou hij dus nu 1x per jaar ziek worden dan ben ik nog steeds goedkoper uit met een "eigen" potje dan met een verzekering. Voor de pup precies hetzelfde. Hier dus geen verzekering die juist datgene uitsluit wat hoge kosten met zich mee brengt, wij hebben een potje waar we maandelijks 10,= in doen voor deze zaken. En stel nou dat het gebeurt dat je voor hoge dierenarts kosten komt te staan? Dan heb ik ene hele lieve dierenarts die het geen probleem vind dat ik het in termijnen betaal.

Nee

Volkomen flauwekul die verzekeringen.
Maar ook: laat je bij eventuele bijzondere of kostbare kwalen niet meeslepen door een enthousiaste diernarts met 'de meest moderne apperatuur'.
Groet,
Miriam Lavell

reina

reina

10-03-2010 om 20:31

Nee

Onze hond is nu 13, het is onze 2e. We hebben voor beiden geen verzekering afgesloten en dat is maar goed ook, want de kosten die we tot nu toe gehad hebben zijn heel wat lager dan de betaalde premie zou zijn. Mijn ouders hebben al héél lang honden en nooit een verzekering afgesloten en er ook nooit spijt van gehad.

Kim30

Kim30

10-03-2010 om 22:45

Zet me aan het denken

Bedankt voor jullie reacties.
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb ondertussen de polisvoorwaarden bij Proteq gelezen en daar was inderdaad oa de behandeling van alle heup- en elleboog aandoeningen niet gedekt. Volgens mij is dit één van de dingen die een hond zou kunnen krijgen... De premie is genoeg als je de uitgebreidste dekking wilt, ondanks de 25% korting als je in maart de verzekering afsluit. Geldt overigens maar voor 1 jaar.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-03-2010 om 01:47

Nee

Als er iets gebeurt zullen we helaas de beurs open moeten trekken, maar dat is volgens mij nog steeds beter dan zo'n dure verzekering te nemen. Er wordt inderdaad zoveel uitgesloten dat het net mazzel is als je voor vergoeding in aanmerking komt.

mijk

mijk

11-03-2010 om 13:22

Wel

Mijn vorige hond werd chronisch ziek maar had nog wel veel plezier in het leven. het kostte erg veel geld dat we er graag voor over hadden maar tegenwoordig zitten we wat krapper en ik vind het heel prettig dat ik bij onze nieuwe hond afwegingen bij eventuele behandelingen neit van het geld hoef af te laten hangen. Ze is nu 2 verzekerd bij petplan sinds ze 8 weken is en ik heb tot nu toe beide jaren quite gedraaid. (premie 175 euro per jaar)Ze betalen vlot uit, de woorwaarden zijn duidelijk en ik wou dat de communicatie met mijn eigen verzekering zo goed was...

Bianca W

Bianca W

11-03-2010 om 13:33

Sparen

Wij sparen voor de hond 20 euro per maand. Voor het geval dat hij ooit geopereerd moet worden. Inentingen, trimmer, opvang enzo betalen wij hier niet van.

Maylise

Maylise

11-03-2010 om 18:15

Nee

Ik sluit alleen verzekeringen af waarvan ik zeker weet dat ik de kosten van het te verzekerde niet zelf op kan brengen (brand bijvoorbeeld) of waarvan ik niet weet hoe hoog die kosten op kunnen lopen (WA, Ziektekosten bijvoorbeeld). Ik heb geen huisdieren verzekering om dezelfde reden dat ik geen begrafenisverzekering heb bijvoorbeeld. Ik heb genoeg spaargeld om de kosten van zieke dieren te dragen. Natuurlijk kan een verzekering in bepaalde gevallen voordelig zijn maar gezien de redelijke hoge premie en het feit dat veel kwalen uitgesloten worden neem ik het welbewuste risico dat ik voordeliger uit ben zonder verzekering. We hebben een paar keer hele hoge kosten moeten maken voor een dier maar de meeste jaren komen we gelukkig alleen voor inenten bij de dierenarts. Dus tot nog toe is het een goede keuze geweest om geen verzekering af te sluiten.

Maylise

Gemoedsrust

Ik heb twee honden en voor beiden een verzekering bij Poteq. Heb al veel geld weer tergu wat ik erin gestopt heb, zoals onderzoekkosten nar puppyschurft , maandelijks hun anaalklieren legen. Ik betaal dan maar 20% en hoef niet bang te zijn dat er een keer iets onverwachts gebeurd waardoor ik niet voldoende geld heb. Als je al een hond wilt verzekeren dan moet je het wel vroeg doen, want hoe ouder hoe duurder het is.

Sparen werkt ook alleen als je of al spaargeld hebt of tijdens het sparen geen gekke dingen tegen komt. Wordt mijn hond gebeten door een andere hond of aangereden, dan hoef ik daar niet wakker van te liggen.
Ik betaal toch ook voor een Wa of autoverzekering, maar weet niet of ik daar ooit gebruik van zal maken. Ik heb het juist gedaan naar aanleding van en operatie die een pup van vriendin zou ondergaan en dat zou €2000,- kosten, wat mijn vriendin niet had.
Was dus echt even bezig om van alles te bedenken. Ik heb geen rashonden dus ook minder rasbepalende uitsluitingen. Wel zit bij mij sterilisatie bij, scheelt 50% van die kosten. Ik betaal €20 per maand per hond en dat kan ik makkelijk missen. Bij mij gaat het vooral om mijn gemoedsrust, ik voel mij hier goed bij.

100%mama

100%mama

12-03-2010 om 17:26

"Wordt mijn hond gebeten door een andere hond of aangereden, dan hoef ik daar niet wakker van te liggen."

Ik ook niet, komt namelijk niet voor mijn rekening....dat wordt vergoed door de ander.

Pelle

Wa is niet verplicht, alleen dom als je het niet doet, autoverzekering is wel verplicht. Tja ik heb geen duizenden euro's liggen en kan en wil dat ook niet lenen, dus voor mij persoonlijk is dit en goede oplossing en tot nu toe gretig gebruik van gemaakt.
Als je eigen hond gebeten wordt hoeft de ander niet automatisch te betalen hoor.

Ligt eraan of het baasje er niet vandoor gaat en ook aan de situatie, want als je eigen hond lso loopt naar een aangelijnde hond en die bijthem dan is het je eigen verantwoordelijkheid en had jij dan je hond goed onder apéll moeten hebben. Als je hond aan gereden wordt en de bestuurder gaat ervandoor dan heb je ook pech.

Daarom schreef ik ook bij mij is het voor mijn eigen gemoedsrust. Niet iedereen kan goed sparen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.