Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

luiz

luiz

26-10-2009 om 16:10

Wel 2 neten gevonden maar geen luis

Zoonlief heeft neten. Ik heb 'm behandeld met shampoo
en wel 2 hele neten gevonden en verwijderd maar ik trof geen luis aan. Volgens de Kenners kan dit niet, er moet een mamaluis aanwezig zijn die eieren aan het strooien is. Ik heb zeeeeer grondig gekamt. Waar is dat monster gebleven?

(nu even liever geen hele discussie over wel/niet shampoo en andere wetenswaardigheden, dank bij voorbaat)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

26-10-2009 om 16:42

Hier ook een keer

Gebeld door school. Er zouden 2 dode? neten gevonden zijn maar het was niet helemaal zeker.
Ik heb zoon heel goed gekamd en doorzocht en niks meer gevonden en op advies van school ALLES gewassen volgens de regels..... weet tot op de dag van vandaag niet of het echt neten waren....

Maxime.M

Maxime.M

26-10-2009 om 17:37

Dicht op het hoofd?

Hoi,

Als de neten dicht op het hoofd zaten dan zijn ze vers, als ze een eindje verderop op het haar zitten/zaten dan zijn het oude neten.
Ik zou het gewoon een paar dagen in de gaten houden (misschien had die luis zich wel verstopt, of hij is verderop gewandelt?)

Maxime

ps. waarom krijg ik altijd jeuk op mijn hoofd als ik over luizen schrijf ?

Tink

Tink

27-10-2009 om 21:48

Wat was er eerder...

... de luis of het ei?
Nee, grapje natuurlijk. De Kenners hebben wel gelijk: zonder luis krijg je geen neet in je haar. Maar luizen zijn slim en snel, al kammend kan het best zijn dat het beest zich elke keer op tijd in een ander haarlokje verstopt. Ze zijn lichtschuw dus zo gauw jij een lok optilt is luisjelief foetsie.
Verder kunnen het inderdaad ook nog oude neten zijn.
Beste tip die ik kan geven: blijf kammen! Gezien je eerste posting weet je het al, maar antiluismiddelen doden nooit 100% van de luizen, en al helemaal niet van de neten. Dus kammen moet je toch.
Twee weken volhouden, 2x daags (en eigenlijk ook de rest van het gezin...). Stel dat het beest er nog zit en nieuwe eitjes legt, dan heb je in elk geval bij elke kambeurt weer kans om mamaluis en/of haar kindertjes te vangen.
Sterkte ermee, en ook met de fantoomjeuk (ik zit ook al te krabben )

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.