Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

06-08-2010 om 11:46

Weet iemand nog een recept met wilde spinazie?

Ik heb nog een zak wilde spinazie liggen die ik vanavond wil eten. Nu gaat mijn eigen inspiratie niet verder dan het te roerbakken met spekjes en knoflook, voor door de tagliatelle. Op AH.nl staan maar twee recepten, maar die spreken me allebei niet zo aan.
Hebben jullie nog leuke ideeën?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

06-08-2010 om 12:00

Boerenomelet

Roerbakken met wat je maar lekker vind, spekjes en knof is al een goede combi.
Dan wat eieren klutsen met wat melk, en evt. geraspte kaas erover gieten en langzaam laten stollen, zodat je de omelet op het laatst in punten kunt snijden.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

06-08-2010 om 13:06

Salade

In een salade met semizongedroogde tomaatjes, honinggeitenkaas, rode ui en pijnboompitten en een honingmosterddressing. Of roerbakken met knoflook en rozijnen.

Vic

Vic

07-08-2010 om 12:05

Het is geworden...

Bedankt voor jullie reacties. Daar kon ik wel wat mee, hoewel het me verbaast dat bij receptenvragen van anderen soms 38 reacties op een dag komen.
Maar goed, ik heb dus een pastasalade gemaakt. Niet met geitenkaas, want daar houd ik niet zo van, maar wel gedroogde tomaatjes (in olijfolie), spekjes, rode ui en pijnboompitten. De dressing op basis van de olie waarin de tomaten zaten. Erg lekker, dus voor herhaling vatbaar.

Nou..

....hoewel het me verbaast dat bij receptenvragen van anderen soms 38 reacties op een dag komen...

t zou kunnen zijn dat veel mensen op vakantie zijn?? Ik vind sowieso dat er de laatste tijd wat minder reacties zijn, dus schaar je in de (vast korte )rij ..

Beetje laat

Maar misschien nog voor de toekomst.
Hier is het dit recept heel erg geslaagd. Klinkt ranzig maar erg lekker!

P.p 1 frikandel. Spinazie. Geraspte kaas. Zout en koffiemelk.

Frikandellen laten ontdooien. Ovenschaal invetten met boter. Frikandellen door de midden snijden en metvde platte kant in de schaal leggen. Spinazie even roerbakken met wat zout. Scheutje koffiemelk erdoor. (niet gaarbakken!) dit over de spinazie leggen. Geraspte kaas erover. 20 min op 200 graden.

Ziet er niet uit maar is echt lekker.
Smakelijk eten!
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

liora

liora

15-08-2010 om 08:39

Ook nog een

Olijfolie verwarmen, twee teentjes knoflook fruiten, spinazie erbij, laten slinken. Heerlijk met geroosterde pijnboompitjes en wat geraspte parmezaanse kaas erover.

Krijg er al helemaal zin in!

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Massi Nissa

Massi Nissa

15-08-2010 om 19:01

Geslonken wilde spinazie is heel lekker op zelfgemaakte pizza. Combineren met pittige kaas (gorgonzola bijvoorbeeld) en zongedroogde tomaatjes. Heerlijk.
Groetjes
Massi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.