Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Doeda

Doeda

22-09-2009 om 09:54

Weer eens wasvraag: ritsen en gaatjes

Een vraagje: als jullie wassen, laten jullie dan de ritsen van broeken, vesten etc open of dicht? Ik heb nl. soms kleine gaatjes in tricotstoffen en ik heb gelezen in de archieven van OOL dat dat mogelijk kan komen door ritsen. Maakt het uit of je dan wast met open of dicht?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marie

marie

22-09-2009 om 11:35

Leeuwarder courant

hallo
Toevallig staat er de laatste paar weken steeds wat op zaterdag in de Leeuwarder Courant over de "geheimzinnige gaatjes" die zomaar in kleren komen. Daar is al veel gespeculeerd over de oorzaken. Het schijnt ook te kunnen komen door het tegen een granieten aanrecht aan staan.
Verder doe ik trouwens nooit ritsen dicht, veel te veel werk.
Groetjes

maan.

maan.

22-09-2009 om 11:48

Dicht

Bij aankoop van de nieuwe wasmachine heb ik het instructieboekje eens bekeken en daar stond de tip in om ritsen en knopen dicht te doen. Heel logisch maar ik had dat tot dusver nooit bedacht..

Sindsdien doe ik dus netjes de ritsen en knopen dicht. Geen idee of het werkt.

Roos Vicee

Roos Vicee

22-09-2009 om 14:02

Altijd dicht

Ik doe alle ritsen en broekknopen altijd dicht. Ik denk er eerlijk gezegd nooit meer over na. Rits en knoop dicht, zakken leeg en broek binnenste buiten. Pas dan gaat hij in de machine. Routine (nou jaaaaa? heel af en toe blijft er wel eens iets in een broekzak zitten zoals een mobile telefoon :s ))
Losse knopen op zich kunnen volgens mij geen kwaad. Maar ritsen dus wel. Er zitten soms best wel scherpe randjes aan dus logisch dat je daar gaatjes van krijgt.
Overigens laat ik de knoopjes van overhemden bewust weer los (euh open bedoel ik). Ooit eens gehad dat tijdens het uit de wasmachine trekken van de natte was, een knoopsgat uitscheurde. Dus vandaar nu altijd open.
Maar ritsen gaan altijd dicht.

Maxime.M

Maxime.M

22-09-2009 om 23:19

Gaatjes op buik

Hoi,

Onlangs was er hier ook een draadje over en was ik tot de conclusie gekomen dat die gaatjes in mijn shirt (alleen aan de voorkant net iets onder navelhoogte) van het schuren langs het aanrecht zouden komen. Alleen, afgelopen zaterdag komt mijn man naar me toe met een shirt en vraagt zich af hoe die gaatjes toch in zijn shirt komen. Ik leg hem dus uit wat ik hier gelezen heb en doe het bij mezelf voor langs het aanrecht.. maarrrr mijn man is veel langer dan ik en hij komt niet met zijn buik tegen de aanrechtrand maar lager . Dus nu zijn we weer terug bij af, waar komen die gaatjes nou vandaan. Ik geloof niet van een rits want dan zouden ze overal op het shirt kunnen zitten en ze zitten alleen aan de voorkant op buikhoogte.
Dus het is voor mij opnieuw een mysterie, ben benieuwd of de Leeuwarder Courant er achter komt, vertel je het dan hier Marie?

Maxime

*madelief*

*madelief*

23-09-2009 om 08:41

Wel rits, mysterie opgelost

hier shirts met ook op andere plekken gaatjes, niet alleen op buikhoogte. Dus sinds ik hier het draadje heb gelezen over open ritsen, gaan bij mij in de wasmachine alle ritsen dicht!

Anniek

Anniek

23-09-2009 om 10:16

Ritsdingen bij shirtjes?

Bij mij zitten nooit shirtjes in de was waar ook broeken in zitten. Ik heb wel eens gehoord dat het te maken heeft met je riem, maar dat lukt dan niet bij gaatjes op andere plaatsen.

Maxime.M

Maxime.M

23-09-2009 om 11:18

Misschien riem

Hoi,

Misschien is het inderdaad toch de riem, maar die hoogte klopt weer niet bij de gaatjes in het shirt van mijn man. Wel bedenk ik me ineens dat ik er jaren geen last van heb gehad maar dat ik ook jaren geen riemen droeg.... maar sinds een half jaar weer wel (eindelijk weer eens een leuke riem gekocht) het vreemde is wel dat die riem totaal geen scherpe randjes heeft.

Maxime

*madelief*

*madelief*

23-09-2009 om 11:48

ritsdingen bij shirtjes

Hier gaan "ritsdingen" (katoenen broekjes, vestjes, enz.) wel samen met shirtjes in de was. Dus bij mij altijd alle ritsen dicht.

Doeda

Doeda

23-09-2009 om 12:59

Wassen met de ritsen dicht, dus. Ik ga het proberen. Het is hier echt niet van tegen het aanrecht staan of zo, want het zit ook in een pyjamabroek of op de rug.

Grappig

Ik had ook ooit eens van die gaatjes, en toen ben ik ook gaan zoeken op het OOL forum.

Sindsdien was ik broeken altijd met knoop en rits dicht

Blijft een heerlijk forum!

Ritsen dicht, toch gaatjes

Hoi,
Ik was altijd met de ritsen dicht en binnenste buiten (met de paplepel ingegoten). Maar toch zie ik nog geregeld gaatjes in het trico.
Maar misschien wel minder dan dat het er anders zouden zijn ....
Volgens mij is de kwaliteit niet meer zoals vroeger,zucht, .

An

An

25-09-2009 om 14:01

Toch de riem

Hier ligt het echt aan de riem en het aanrecht. Ik had een NIEUW, grrr, t-shirt. Stond te koken en had prompt gaatjes en gaatjes in wording in mijn shirt. Nu weet ik dus ook waarom ze altijd op mijn buik zitten.

Groetjes, An

*madelief*

*madelief*

25-09-2009 om 19:19

Motten

die gaan toch alleen maar in wol zitten? Of vergis ik me daar nu in?

Nog een reden om ritsen te sluiten

Het is natuurlijk ook voor de ritsen zelf beter (kunnen sneller vervormen als ze open en bloot in de was zitten).
Hier dus ook altijd: ritsen dicht, knopen dicht (behalve bij overhemden), zakken checken, broeken binnenstebuiten.

Vonda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.