Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Biene M.

Biene M.

06-05-2010 om 12:19

Weer een autovraag: ford mondeo of peugeot 308 sw?

Mijn man krijgt een leasewagen uit de pool van zijn nieuwe werkgever en kan nu kiezen uit een Peugeot 308 SW en een Ford Mondeo. Welke kunnen we het beste kiezen? We hebben een 15-jarige met het formaat van een volwassene, een peuter en als het meezit komt er in de winter nog een baby bij.

In de kofferbak moet minstens de bugaboo (of een tweelingwagen? Moeten we nog bedenken) passen en liefst ook een flinke kampeeruitrusting. We moeten al snel kiezen, want woensdag aanstaande moeten we de auto van de vorige werkgever inleveren.

Ik ben benieuwd, er zijn hier vast wel mensen die één van deze autotypes kennen! O ja, de Ford is ruim 4 jaar oud en de Peugeot ruim 2.

Groet, Biene

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
margje van dijk

margje van dijk

06-05-2010 om 12:22

Biene! (o.t.)

Gefeliciteerd! Met de nieuwe baby. Of was dat alweer algemeen bekend en had ik het alleen gemist? Leuk man.

Verder lijken die auto's me allebei zeer geschikt, maar ik weet er verder niks van.

Margje

Biene M.

Biene M.

06-05-2010 om 12:29

Margje

Dank je wel! Het is nog maar pril en ging al drie keer eerder mis, dus we houden nog een flinke slag om de arm. Het zou zeker leuk zijn als het dit keer lukt

liora

liora

06-05-2010 om 12:37

Biene

Hoi Biene,

Ik duim ook dat het goed gaat! Maar een tweelingwagen heb je zeker niet nodig, want je peuter is in de winter toch al bijna drie? Lijkt me niet meer nodig hoor.

Leuke keuze tussen die auto's!

Liora

Mondeo

Wij hebben een Ford Mondeo, stationwagon. Ik neem aan dat jij dat ook bedoelt? Ik vind het een geweldige auto, d'r kan heel erg veel in, en op en achter.....
Wij hebben een gezin met drie knapen, de oudste is 16 (en nogal uit de kluiten gewassen) en hij past nog riant op de achterbank. De andere 2 zijn 13 en 9 en zij zitten dan ook nog comfortabel. Ik weet niet hoe het gaat met de combinatie 15-jarige + peuterstoel + maxicosy. Lijkt me een beetje krap worden voor de 15-jarige; misschien kun je dat eerst uitproberen?
Die Mondeo van ons is nu 8 jaar oud en heeft ons nog nooit in de steek gelaten. Zelfs de steilste bergweggetjes in Noorwegen pakte hij met gemak. Wij zijn dus erg tevreden Mondeo-rijders.
Succes met het kiezen!

Vic

Vic

06-05-2010 om 15:28

Geen twijfel

Ik zou absoluut voor de Peugeot gaan! De 308 is een vreselijk mooie auto, die hoog op mijn verlanglijstje staat. Ik heb zelf een 306 break gehad, en daar paste met gemak een grote wandelwagen in de kofferbak + de nodige bagage. Op de achterbank passen twee stoeltjes + nog iemand erbij, die dan ook nog behoorlijk kan zitten (mits niet te dik). Van Ford ben ik nooit zo gecharmeerd, vind het ook niet lekker rijden. Is de Mondeo ook een station?

Kiki

Kiki

07-05-2010 om 00:19

Ik rijd in een ford mondeo

en ik vind het een heel prettige wagen
En als je een DUO-wagen wil, die van mij past in mijn achterbak en dan heb ik niet eens een stationcar

Dus ik zou voor de Ford gaan

Biene M.

Biene M.

07-05-2010 om 06:44

Bedankt

Bedankt voor de reacties! Maar hee, kunnen jullie niet wat eensgezinder zijn?

Mijn man heeft vandaag zijn parttimedag en gaat proberen of hij de auto's kan bekijken.

Met googelen lazen we veel reacties van mensen die drie kinderzitjes achterin de peugeot hebben, bij de ford zeiden sommigen dat drie zitjes makkelijk pasten en anderen dat het niet paste en dat twee zitjes bij de deuren moeten (dan zou oudste altijd in het midden moeten). De nieuwste peugeot 308 heeft drie losse stoelen achterin, dus dat klinkt ook al heel waarschijnlijk dat daar drie zitjes passen. En verder heeft de peugeot bijna 200 liter meer bagageruimte. Dus als we ongezien moeten kiezen, wordt het toch de peugeot. Al blijft het eng, want de ford lijkt van buiten wel groter te zijn (het is inderdaad een stationcar). Ik denk dat de ford achterin wel meer beenruimte heeft.

Ik laat nog wel even weten wat het wordt, en mocht er ondertussen nog iemand zijn mening kwijt willen over dit vraagstuk, dan wil ik die nog graag lezen!

Groet, Biene

Biene M.

Biene M.

08-05-2010 om 11:55

Update

De peugeot bleek helemaal geen station te zijn, dus dat viel nogal tegen. Er zaten ook geen drie losse stoelen in. Mijn man vond hem er veel kleiner uitzien dan op de foto's die we op internet hadden bekeken.

De ford vond mijn man daarentegen enorm. Hij is alleen wel erg afgeragd (en het wil wat zeggen als mijn man dat vindt, zo goed hebben wij onze auto uit 2004 ook niet verzorgd). Maar goed, de lease daarvan loopt in februari 2011 af, dus hij heeft aangegeven dat we deze kiezen. Hopelijk wordt hij nog eens goed gereinigd, anders doen we dat zelf maar. Ik ben benieuwd!

Woensdag moet onze skoda terug, we zullen hem missen! We hebben hem destijds zelf uitgekozen, inclusief lak en extra's en het voelt echt alsof hij van ons was. Toen door het economische tij de lease alsmaar verlengd werd, vonden we dat ook helemaal niet erg. Wat raar, ik had nooit gedacht dat ik me aan een auto zou kunnen hechten

Biene M.

Biene M.

18-05-2010 om 18:52

De mondeo

Het is dus de Mondeo geworden. Pas 53000 op de teller en er is al van alles stuk, ik zou er zelf niet snel één kopen. Hij rijdt wel lekker, een beetje als een mercedes. Het is echt een slagschip en daar houd ik op zich wel van, al is het wel wennen dat hij geen parkeersensor heeft (had onze vorige auto wel).

Hij is dus heel ruim, maar de achterbank is niet voorzien van drie volwaardige zitplaatsen. Als nummer 3 er inderdaad bij komt wordt het even uitproberen of het lukt met twee zitjes en bijna 16-jarige naast elkaar. Nou ja, als het niet lukt dan kunnen we misschien een maandje eerder een andere auto krijgen.

Biene, 3 kinderen

Dat derde kind zul je er vast in kunnen krijgen. Wij rijden al 6 jaar met alle drie de kinderen in zitjes in een Focus. Als dat past, past het in de Mondeo ook.

Biene M.

Biene M.

19-05-2010 om 12:53

Echt?

Echt Genista? Jee, dat had ik niet gedacht zeg. Maar dat klinkt in elk geval heel geruststellend, bedankt!!

Claudia B

Claudia B

19-05-2010 om 20:06

Hier

Jaren in een Mondeo gereden met 3 kinderen achterin. Is inderdaad geen probleem

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.