Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

30-12-2009 om 15:35

Weer een aanrijding

Ik ben vanmorgen van achter aangereden terwijl ik stil stond voor het stoplicht. Gelukkig alleen materiële schade, maar het is wel al de derde keer in twee jaar dat dat me overkomt. De eerste keer was de 'dader' een knul van 18, de tweede keer een hoogbejaarde man. Die tweede keer stond ik stil in de file en is hij er met zo'n 70 km per uur bovenop geknald.
Vanmorgen was het weer een oudere man die niet zat op te letten. Toen hij uitstapte om het schadeformulier in te vullen zag ik dat hij heel moeilijk liep en enorm trilde. Ik heb er geen politie bij geroepen (die komen toch niet voor blikschade), maar ik vraag me nu af of ik toch niet even een melding moet doen. De gang en spraak van de man deden me heel erg denken aan mijn moeder, die hersenletsel heeft en nooit meer mag autorijden. Hij vertelde ook dat dit al de tweede schade was die hij maakte met deze (gloednieuwe) auto.
Heeft het zin om nu nog de politie te bellen of doen die er toch niets mee?
Verder vraag ik me ook af hoe ik dit soort aanrijdingen moet voorkomen. Als het me drie keer overkomt zal ik zelf ook wel iets verkeerd doen. Ik trap wel altijd mijn rem in als ik stil sta in de file of voor het stoplicht, zodat het verkeer achter me in ieder geval ziet dat ik stil sta. Dat is dus niet dé manier. Wat dan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jacoline29

Jacoline29

30-12-2009 om 16:06

Ik zou

toch er een melding van maken.Je hebt de gegevens van deze man,zeg maar dat hij erg verward was en dat je het niet vertrouwd,of ze bij die persoon polshoogte ofzo kunnen nemen.
Zelf wel al bekomen v/d schrik?
Ik kan je verder geen tips geven helaas,ook al ben je zelf nog zo voorzichtig,een ander kan ook fouten maken.

Melding maken

De man kan natuurlijk (net als jij) ook behoorlijk zijn geschrokken van de aanrijding, waardoor ie beefde en trilde?

Maar maak er in ieder geval melding van, zowel bij de politie als bij de verzekering. Baat het niet, dan schaadt het niet.

Wel balen zeg, derde keer in 2 jaar. Daar zou ik van uit mijn pannetje gaan.

Ik heb een derde remlicht, en wat ik doe (ook na een kusje op mijn koffer wijzer geworden): als er plotseling geremd moet worden of ik zie achterop komend verkeer (voor zover je dat in de gaten kunt houden, maar bij een stoplicht werkt het prima), dan tip ik mijn rem nog een paar keer aan. Dat valt extra op.

Maar dan nog hoor, je kunt hier verder weinig aan doen. Het verkeer voor je in de gaten houden heeft toch de voorkeur Je hebt gewoon dikke pech.

Succes, Moppeke

Jula

Jula

30-12-2009 om 21:07

Alarm lichten

Als ik op langzaam of stilstaand verkeer stuit in de auto zet ik altijd even de alarm lichten aan. Dat valt toch weer even meer op dan alleen de remlichten.

Vic

Vic

31-12-2009 om 10:31

Verzekeringsvraag

Gisteravond werd ik gebeld door de tegenpartij. Hij wil de schade graag onderling afhandelen in verband met zijn no-claimkorting. Toen ik aangaf dat daar wat mij betreft dan ook de kosten voor vervangend vervoer bijkwamen (die ik anders ook vergoed krijg) begon hij te sputteren. Hij gaf ook nog aan dat hij het idee had dat garages hogere rekeningen vragen als ze het idee hebben dat het een verzekeringszaak is.
Eigenlijk doe ik het allemaal veel liever via de verzekering, dan hoef ik me ook geen zorgen te maken of de kosten wel allemaal vergoed worden. Is het mogelijk dat hij rechtstreeks zaken doet met mijn verzekering, of handelen verzekeraars alleen maar af met andere verzekeraars?

Puck2

Puck2

31-12-2009 om 12:15

Snap je vraag niet

"Is het mogelijk dat hij rechtstreeks zaken doet met mijn verzekering, of handelen verzekeraars alleen maar af met andere verzekeraars?"
Ik snap deze vraag niet goed. Volgens mij vraag je 2 keer hetzelfde. En mijn antwoord is: wij regelen nooit schade zelf met de tegenpartij. In de afgelopen jaren 1x met onze WA-verzekering (onze "fout") en 2x met de autoverzekering (beide keren "fout" tegenpartij) tre maken gehad en alledrie de keren hebben de verzekeraars het onderling afgehandeld en zijn wij als verzekeringsnemer totaal niet bezig geweest met het afwikkelen van schade. Volgens mij is dat ook gebruikelijk dat verzekeraars het juist onderling afhandelen zonder de klanten erbij te betrekken. Lijkt erop dat de tegenpartij zijn no-claim niet kwijt wil raken en het zo met jou op een accoordje wil gooien. Ik zou het gewoon netjes via de verzekering laten lopen, dan heb jij het minste kans op gedonder en de meeste kans op een nette afhandeling. Ik vind het ook raar dat de tegenpartij zich zorgen maakt over een dure rekening van de garage, dat betaalt zijn verzekering toch?

Puck2

Puck2

31-12-2009 om 12:26

Snap je vraag nu wel

Oke, ik snap hem nu wel, ben niet zo snel van begrip soms Ik dacht dat je door de verzekeraar van de tegenpartij gebeld was, maar ik begrijp nu dat je door de meneer gebeld bent die achterop jouw auto heeft gezeten.
Maar antwoord blijft hetzelfde. Ik zou er niet op ingaan en je tegenpartij hoeft zich niet druk te maken over dure hij rekeningen van de garage, dat betaalt zijn verzekering. Hij wil gewoon niet een 2e schade in korte tijd declareren omdat hij dan in zijn trede gigantisch keldert. Voor hem is het dus misschien voordeliger om het onderling te regelen, maar voor jou is dat lastiger. Lekker die verzekeraars onderling laten regelen zou ik zeggen. Heb je je eigen verzekering trouwens al wel in kennis gesteld?

Niet doen

Ik zou dat zeker niet doen. Jij hebt schade, jij ondervind hier hinder van en jij ben de benadeelde partij.

Als jij straks ja zegt tegen deze meneer en deze meneer komt om een of andere reden niet over de brug (stel dat ie ondertussen nog een aanrijding maakt en het niet overleefd, ik noem maar een uiterste) of dat jij zich van zijn verplichtingen ontrekt, dan heb jij het nakijken.

Daarbij ben je zelf goed verzekerd en wordt alles tot in de puntjes geregeld via je verzekering. Dat jij dat vervelend vind en het zijn no claim kost, dat is het risico wanneer vaker bij iemand naar binnen rijdt.

Het is natuurlijk erg vervelend voor deze meneer, maar bescherm jezelf en handel alles juist af. Daarvoor zijn jullie beiden tenslotte goed verzekerd.

Onderling kan een hoop ongein opleveren.

Zo snel mogelijk naar je verzekering dus, want anders gaat die ook nog moeilijk doen over het feit dat je de schade niet direct gemeld hebt!

Vic

Vic

31-12-2009 om 15:26

Kan dat?

Daar zat ik ook al aan te denken, dat die man wellicht met zijn eigen verzekering kan regelen dat hij het zelf betaalt. Ik had gisteren direct al de schade gemeld bij mijn verzekeraar, nog voordat de tegenpartij belde.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.