Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Belle Époque

Belle Époque

10-06-2011 om 19:34

Weekplanner op de pc, hoe?

Omdat we met opgroeiende kinderen en een onregelmatig leven een beetje té chaotisch aan het leven zijn, ben ik op zoek naar een mooi computerprogrammaatje waarmee ik een weekoverzicht kan maken voor drie personen en dan uitprinten op een A4-tje.
Een soort online familie-agenda eigenlijk. Het programma moet ook afspraken in kunnen voeren die elke dag of elke week (en liefst zelfs elke 2 weken) vast staan.
Wie heeft er goede ideeën voor handige en liefst gratis software voor WIndows XP, zodat ik eens kan experimenteren?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Biene M.

Biene M.

10-06-2011 om 20:33

Google

Is gewoon online, werkt in elke browser en is niet afhankelijk van soort besturingssysteem.

Biene M.

Biene M.

10-06-2011 om 20:36

G-calendar

Ik gebruik google calendar bij gebrek aan beter. Ben lang zoekend geweest. Tis een groot manco, helaas.

Belle Époque

Belle Époque

10-06-2011 om 21:31

Nou moe...?

Nooit geweten dat google agenda's had...

Ik ben wel blij dat ik de vraag heb gesteld, want ik heb ook een telefoon met google en ik geloof dat ik opeens zomaar meerdere vliegen in één klap te pakken heb.

Bedankt allemaal, ik ga nu ermee spelen en laat jullie weten of het gelukt is! En als ik daarmee klaar ben ga ik de rest van google (eindelijk) eens goed onderzoeken, want het dringt nu (pas) tot me door dat er tegenwoordig zoveel op zit!

Goh... Een mens is nooit te oud om te leren!

Oh ja, Biene: wat een grappige url!

Annet

Annet

10-06-2011 om 22:40

Google agenda geprobeerd, toch maar excel

De google agenda vond ik niet handig bij meerdere gezinsleden, bij ons 4. Er was geen goed overzicht mee, niet online maar ook niet bij printen.
Dus wij zijn terug naar de excelagenda met vakjes voor iedereen elke dag.

maan.

maan.

10-06-2011 om 22:40

Mozilla sunbird

hier ooit eens de tip gehad voor mozilla sunbird, man heeft er veel profijt van gehad (maar is nu weer overgestapt op de papieren agenda).

Belle Époque

Belle Époque

11-06-2011 om 12:41

Hoera!

Ik ben tot nu toe héél blij met de google-agenda, omdat ik die simpel kan synchroniseren met mijn telefoon! Ik ga straks uitproberen hoe de printjes zijn (tenslotte ging het aanvankelijk vooral om een aviertje aan de muur ). Maar verder is dit precies wat ik zoek!

Inmiddels heb ik ontdekt dat ik zo ongeveer de laatste mens met een computer ben die dit nog niet kende. DD

Fiorucci

Fiorucci

11-06-2011 om 12:57

Belle

Nee hoor, ik ben de laatste..)
En ik hou het gewoon lekker bij mijn papieren hema schooljaar agenda en doodgewoon mobieltje.

Belle Époque

Belle Époque

11-06-2011 om 14:35

Papieren agenda

Mijn papieren agenda is heilig! Ooit, in het prémobieltjestijdperk, had ik een organizer met maar liefst... 64k geheugen! Ik was er superblij mee, tot hij het begaf. Toen had ik een héél groot probleem...

Het hart van mijn functioneren is mijn papieren agenda die ik ook nog eens elk jaar persoonlijk samenstel met foto's. Hier staan ook aantekeningen en zo in. Maar voor de rest van het gezin is daar geen wijs uit te worden. Vandaar dit

Zojuist gezins-krijgsraad gehouden en de nieuwe planning doorgenomen. Door allerlei veranderingen was dat hard nodig. Planner is klaar, en nu kijken of het gaat werken!

Fiorucci

Fiorucci

11-06-2011 om 16:21

Belle

Ik geef dat ook eigenlijk omdat ik dat gedoe met zo'n telefoon soms zo omslachtig vindt. Laatst haalde ik mijn oppaskind op van school en ik nam een vriendje mee om te spelen. Moeders wilde mijn telnummer in haar BB zetten, is daar echt tien minuten mee bezig geweest want haar telefoon gaf aan dat mijn nummer niet klopte....ik heb maar even een papiertje uit mijn tas gevist en een stompje potlood... Ik heb een papieren agenda, daar staat echt alles in, en die past ook in mijn tas. Thuis ligt ie op een strategische plek en iedereen werpt er even een blik in 'sochtends vroeg.

Prakje

Prakje

11-06-2011 om 18:47

Google juist wel handig bij meerdere gezinsleden!

Voor elk gezinslid kun je een binnen de agenda een eigen agenda maken, bij instellingen ergens. Wij hebben elke agenda een eigen kleur gegeven. Wekelijks maak ik een afdruk op 1 A4tje die hangt op de koelkast. Zelf heb ik sinds kort een smartphone die ook keurig alle afspraken toont, in de gewenste kleur.

Echt wij willen nooit meer iets anders, vooral omdat we nu overal bij de agenda kunnen en we nooit meer dubbele afspraken maken

grt Prakje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.