Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Website ingrediënten schoonmaakmiddelen + consequenties milieu

Wie kent er een website waar je de stofnamen van de ingrediënten van schoonmaakmiddelen kunt onderzoeken op milieubelasting?
Andere tips over milieuvriendelijk schoonmaken zijn ook van harte welkom!
Hartelijke groet, Peenvogel

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

23-12-2009 om 12:55

Mja

ken je de producten van ecover?En kijk ook eens op shop.wasnoot.nl
Een site kan ik zo gauw niet vinden voor je,ik weet wel dat AH nu ook biologisch afwasmiddel,wasmiddel en allesreiniger verkoopt,ik ben er tevreden over,heeft ook een schappelijke prijs.
Groetjes,bastet

annemoontje

annemoontje

23-12-2009 om 22:12

Milieucentraal...

hoi, bij http://www.milieucentraal.nl/pagina.aspx?onderwerp=Schoonmaakmiddelen kan je het een en ander lezen
goed voornemen!! (ik ben over gegaan op ecover produkten, alhoewel ik niet alles prettig vind om te gebruiken, maar het geeft me een goed gevoel om met minder belastend spul te werken..) de allesreiniger (citroengeur) en de wc reiniger, vind ik erg prettig, de "jif" en de vaatwaspoeder een stuk minder. nog een site:
http://www.milieuloket.nl/9353000/1/j9vvhurbs7rzkq9/vhurdyxq65w9

succes!

amk

amk

23-12-2009 om 23:15

Annemoontje

je kunt ook het reguliere merk Klok eens proberen deze is ook eko gecertificeerd maar dan volgens de duitse norm. Gewoon in de supermarkt en ook met vaatwasmiddel.
Zelf gebruik ik er het gewone wasmiddel van in combi met azijn als wasverzachter.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

23-12-2009 om 23:20

Hara

De doeken doen het werk, je gebruikt weinig (paar druppels op een emmer) schoonmaakmiddel en het schijnt het milieu minder te belasten. Ik vind de raamwisser geweldig.

Rosa

Puinhoop

Puinhoop

24-12-2009 om 22:04 Topicstarter

Dank

Bedankt voor alle tips! Ik heb alle sites opgeslagen onder mijn favorieten en ga lekker sneupen met de inhoud van mijn schoonmaakkast binnen handbereik!
Groetjes...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.