Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Niny

Niny

17-11-2010 om 09:49

Wc-pot schoonmaken met kunstgebitreiniger?

Een tijdje geleden was er een draadje over het verwijderen van aanslag uit de wc-pot met kunstgebittabletten, maar ik kan het nergens meer vinden. Wie weet nog hoe het zat: eerst kokend water erin of eerst de tabletten?
Alvast bedankt, ook namens de wc-pot,
Niny

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

17-11-2010 om 09:55

Vaatwastabletten

Eerst kokend water in de pot en dan vaatwastabletten erbij.

Niny

Niny

17-11-2010 om 10:56

Bedankt! maar...

er stond me iets bij dat het met kunstgebittabletten juist andersom was. Vandaar mijn vraag.
Niny

Fiorucci

Fiorucci

17-11-2010 om 11:42

Cola

Zoveel mogelijk water uit de hals zien te krijgen, fles goedkope cola erin en nachtje laten staan!
Goedkoper dan kunstgebittabletten of antikal.

Niny

Niny

17-11-2010 om 12:06

Bedankt

Cola, dat ga ik eens proberen!
Niny

Fleur Mas

Fleur Mas

17-11-2010 om 12:25

Wc eend zwart

Die heeft hier,oud bewoner was 89 en de was was volledig aangekoekt, echt alles,zonder al teveel moeite,verwijderd,groet

Kokend water?

Ik zou dat niet zomaar durven doen, bang dat de pot zou barsten... Maar blijkbaar is dat bij jullie nog nooit gebeurd?

amk

amk

17-11-2010 om 18:08

Waarom

zou die pot knappen dan? Hij wordt gebakken bij een paar honderd graden en vervolgens geglazuurd bij nog hogere temperatuur. Het is geen glas waar spanningen in optreden omdat het eigenlijk een vloeistof is.

Amk

omdat bakken in de oven gelijdelijk gaat. Dat is dus bij een liter kokend water in 1 klap erin gooien wel anders.

Trouwens

In de wc boven zat wat donkere aanslag boven in, kalk dus. Ik heb zelf een fles antikalkchloor combi (wc eend) gekocht en eens flink met de wcborstel geborsteld, helemaal weer schoon.

Biotex

Ik blijf enthousiast over dat spul. Ik gebruik niets anders meer voor mijn toiletpot, koffiekan, afwasborstel, wastafel, bad etc.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.