Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Saskia

Saskia

10-08-2010 om 21:41

Wc geur

In onze wc hangt een muf wc geurtje; niet echt urinelucht, maar wel een geur die ik gelijk ruik als de deur op een kiertje staat. De bril doe ik dagelijks af en inmiddels ook dagelijks chloor in de wc, maar dat helpt slechts even.

Wie weet er een oplossing om de wc weer de hele dag fris te laten ruiken?

groetjes Saskia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
rozenstruikje

rozenstruikje

10-08-2010 om 22:02

Bijvoorbeeld

De handdoekjes wassen, de mat wassen.
Alles eruit en bij alle tegels even een doekje met sopje er langs.
Geen oud papierbak naast het toilet.
Ook de buitenkant van de pot schoonmaken.
Het wasbakje even goed laten doorstromen.
En je kunt natuurlijk ook van die blokjes of gel kopen die je aan de rand hangt.
Of een schaaltje potpourri ofzo?

Rozenstruikje

Saskia

Saskia

10-08-2010 om 22:50

Rozenstruikje

dank voor je snelle reactie.

De meeste van de dingen die je noemt heb ik ook langs gelopen: het handdoekje kan ik vaker wassen; de tegels worden wekelijks gesopt door de hulp; de buitenkant van de pot zal ik haar nadrukkelijk vragen, hoewel iedereen zittend plast; er ligt geen matje, we hebben al zo'n blokje aan de rand van de pot hangen; geen papierbak staan. Dezelfde geur komt uit de wc in de badkamer; daar staat dagelijks het raam open, hangt ook een blokje in, wordt net zo vaak gepoetst.
De potpourri zal ik gaan proberen, maar eigenlijk wil ik het probleem oplossen en niet alleen de symptomen.

Toen ik een paar maanden geleden moest overgeven is die geur me opgevallen, stond het me zo tegen dat ik een emmer gepakt heb en nu herinnert het me daar aan denk ik. Mijn man ruikt het ook wel, maar pas als ik er op wijs. Hij ergert zich er in elk geval niet aan.

Kan het kalk of iets dergelijks zijn waardoor de geur van zo'n blokje of de ajax waarmee we de bril etc poetsen maar zo kort blijft hangen?

groetjes Saskia

Kalk?

De aangekoekte kalk in de WC kan de geur veroorzaken. Je hebt anti-kalk blokjes die je een nachtje in je WC-pot moet laten zitten die een groot deel van de kalk oplossen.
Daarnaast helpt chloor niet tegen kalk. Daarvoor zul je een anti kalkmiddel voor moeten aanschaffen (zijn duurder). Cola schijnt ook te helpen maar daar heb ik geen ervaring mee.

Succes!

Juulia

Waterputje

Heb je een wasbakje in de wc ? Het kan dat ook zijn. Als al het water verdampt is, krijg je nare muffe luchtjes. Een beetje (zonnebloem)olie (dat verdampt minder snel) helpt.

Minet

Minet

11-08-2010 om 08:28

Onder het toilet

Heb je een staande pot of een hangende?
In ons vorige staande toilet rook het ook altijd, wat bleek.......onder de pot zat gewoon zoveel vuil/opgedroogde urine dat het stonk! (2 staand plassende kleuters) We hebben het schoongemaakt en vervolgens de rand rondom de pot dichtgekit, daarna nooit meer dat vieze probleem gehad.

Ik investeer in goede wc blokjes

van Ambi pur, zijn wat duurder maar camoufleert wel de geur. Hier een hele oude wc. Ik denk dat die gewoon aan vervanging toe is.

Saskia

Saskia

11-08-2010 om 21:53

Dank

voor alle tips; we zullen ze gaan toepassen. En hopen dat er eentje helpt!

groetjes Saskia

Nog een tip

Hoi Saskia,
Regelmatig spoot ik wc-eend onder de rand van het (30 jaar oude) toilet. Toch bleef bij ons een nare geur hangen.
Uit wanhoop greep ik met handschoenen aan een natte doek en ging onder de rand. Ik haalde een flinke dikke laag prut eruit.
Daarna was het nooit meer nodig: lucht bleef weg en wc-eend doet nu wel goed zijn werk. Dagelijks een fris toilet. Maar "vroeguh" maakte men blijkbaar onder die rand niet lekker schoon.
Succes ermee, liefs, timsmama

Ja, die rand

Vriend maakt sinds enige tijd de WC schoon (in het kader van de klussenverdeling) maar hij bleef muf. En ja hoor wat bleek: hele vieze binnenranden van de pot. Volgens hem was het genoeg om er bleekwater onder te spuiten, maar er kwam een hele laag zwartige blubber uit. Yek! Nu is hij weer schoon en frisruikend.

Zitten plassen

Mhm ik heb hier een zitten plassende dochter, maar het gaat, bij een van de wc's, wel degelijk over de pot heen, dus altijd hele viese wc-bril en over de rand heen. Blegh.

Maure

Maure

13-08-2010 om 12:37

Hier ook

Hoi Saskia,
Hier precies hetzelfde probleem! Het is geen plas- of poeplucht, maar gewoon een ontzettend vieze muffe geur. Ik kan me dan ook eigenlijk niet voorstellen dat het onder de rand van de wc vandaan komt.. Ik zal er (gruwel) toch eens gaan kijken, maar ik verwacht er niet veel van. Laat je het weten als een van de tips helpt?
Groetjes Maure

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.