Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Madge

Madge

23-03-2010 om 21:30

Wc doekjes mogen niet meer.. maar wat dan?

De titel zegt het al, we hadden verstopping boven en de ontstoppingsman heeft de natte doekjes in de ban gedaan. Maar wat nu? Ik krijg m'n billen niet echt schoon zonder die doekjes. De kinderen vinden het ook fijn. Ik dacht ik probeer van die zeep zonder water (die gel van de kruidvat) gewoon op een wc papiertje maar die prikt door de alcohol. En met tonic wordt het wc papier erg nat. Creme is te vet. Dus... wat dan wel?
Hullup! Wij wille frisse bille!
Madge

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jolanda123

Jolanda123

23-03-2010 om 21:35

Heel ouderwets...

wat dacht je van een washandje met water?

En daarna gewoon in de was

JO

Puck

Puck

23-03-2010 om 21:38

Of zoals in het buitenland

Doekjes niet in de w.c. pot deponeren maar gewoon in een prullenbakje naast de w.c. In het buitenland waar je w.c. papier niet mag doorspoelen is dat heel normaal.

Wc douche

-Kleine douchekop bij je WC latn monteren om het achterwerk schoon te spoelen (erg normaal in zuidelijke landen) en handdoekje om het schoon te maken.
-Bidet aanschaffen
-Prullenbak voor de doekjes.

Eerlijk gezegd ben ik hogeljk verbaasd dat je die doekjes door de WC spoelde. Ik dacht eerlijk gezegd dat IEDEREEN wel wist dat dat niet mocht!

Puck

Puck

24-03-2010 om 10:07

Dirksmama

Tja, maar het rare is dat op veel verpakkingen staat dat 1 doekje per keer wel weer kan en doorgespoeld mag worden. Dat is dus larie, gewoon niets doorspoelen behalve bescheiden hoeveelheden toiletpapier.

Christine

Christine

24-03-2010 om 11:08

Wc-papier

Ik gebruik zelf een wat grotere hoeveelheid wc-papier, die ik wat nat maak met water uit het fonteintje. Daarna goed handen wassen en alles is schoon!

koentje

koentje

24-03-2010 om 17:59

Ohhhhhhh

gooi ik ook altijd gewoon in de pot...oeps

ijsvogeltje

ijsvogeltje

24-03-2010 om 19:43

Duidelijk toch?

Volgens mij is het overduidelijk. Ze mogen niet door de WC, en jij wilt ze blijven gebruiken. Dan gooi je ze dus ergens anders in: de prullebak. Heb je echt een forum nodig om dat te verzinnen?

Witje

Witje

25-03-2010 om 10:07

Re: ijsvogeltje

Reactie op de laatste opmerking uit jouw posting: kennelijk wel!

Groet, Witje

doekie

doekie

26-03-2010 om 11:53

Page

de doekjes van Page lossen op na het doorspoelen, wij gebruiken die al jaren en nog nooit verstopping gehad..

amk

amk

26-03-2010 om 14:07

Doekie

dat staat op al die doekjes, dat ze oplossen, dat ze door het toilet mogen.

Maar dat MAG DUS NIET!!!

Niet alleen heb je kans op verstopping bij jezelf op lange termijn, maar ook de gemalen en waterzuiveringen hebben erg veel last van deze doekjes. Die verstoppen de filters en moeten er steeds uitgehaald worden.
Dat moet ook betaald worden waardoor de waterschapslasten omhoog gaan. De informatie op de verpakking is gewoon niet juist!

Frituurvet

Gisteren toevallig een nieuwe frituurpan gekocht. Bij de beschrijving staat dat het frituurvet ("afgedankte olie") milieubelastend is en níet in de container mag. Ik deed het tot nu toe altijd terug in de flessen (met dop erop) en dan ging het in de container. Was al bang dat ik dat altijd verkeerd heb gedaan, maar begrijp nu dat het dus gewoon wél in de container mag?

Emmalynn

Bastet

Bastet

27-03-2010 om 07:32

Ja hoor

Het mag niet los in de container,maar wel in flessen met dop natuurlijk.Die opmerking dat frituurvet niet in de container mag is net zoiets als stellen dat de kat niet in de magnetron mag,nogal een open deur..
bastet

Beo

Beo

27-03-2010 om 16:00

@beemer

Tips: wel of niet in het riool
* Alles wat uit het menselijk lichaam komt, droog toiletpapier en restanten van voedingsmiddelen die door het zeefje in de gootsteen kunnen mogen via de gootsteen en het toilet in het riool.

Dus je kinderen mag je door de wc spoelen? Dat is fijn om te weten

Beo

Beo

28-03-2010 om 13:54

Ja maar

Achter het behang? Dat staat zo lelijk.

Beo.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.