Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

W.c. blokje valt in de wc, en weg is ie.

Tja, de titel zegt het eigenlijk al. Vandaag was ik de wc even goed aan het schoonmaken met de borstel, en net toen ik doortrok, viel het schoonmaakblokje erin.

Toen heb ik natuurlijk gekeken, maar het hele blokje was verdwenen. Nou ja, ik heb het er natuurlijk niet zomaar bij laten zitten. Ik heb een plastic zak om mijn hand gedaan, en vervolgens ben ik dus met mijn hand gaan zoeken/voelen. En terwijl ik hiermee bezig was, probeerde ik mijn gedachten even op iets anders te zetten

Maar goed, ik heb het opgeven. Het hele blokje (van ambi pur, zo`n plastic gevalletje met zeep erin) is gewoon weg. Nu vroeg ik me af of dit ook kwaad kan, iemand ervaring mee?

Voor de goede orde, het houdertje, dus waar dat blokje in moet, hangt er nog gewoon hoor.

Tot nu toe spoelt de wc nog door, dus er lijkt niks aan de hand te zijn.

Alvast hartelijk dank

Olijvje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

01-10-2010 om 15:15

Ook wel eens gehad

En dat is al tijden geleden, nooit verstopping gehad. Dus ik denk dat het geen kwaad kan hoor. Is lekker de hele rioolpijp ook eens opgefrist

groet, Mamvantwee

Ja, dat kan kwaad (soms)

Ja, dat kan kwaad, en daarom hebben wij zo'n ding niet. Ik heb tenminste begrepen dat zo'n losgeraakte houder (de inhoud lost uiteindelijk wel op neem ik aan) verstoppingen kan veroorzaken. Toen ik nog van de woningbouw huurde waarschuwde die er zelfs tegen ("als hierdoor een verstopping komt, huurder, is dat voor uw eigen rekening!")

Maar goed, je kan hebt nu alles gedaan wat je menselijkerwijs kan doen, misschien is dat ding gewoon doorgespoeld en loopt het met een sisser af. Als je wel een verstopping krijgt dan weet je waar dat waarschijnlijk door komt.

In angstige spanning afwachten dus maar. En misschien alvast een telefoonnummer van een ontstoppingsservice opzoeken. Of je kunt nu alvast een rondje bellen om tarieven te vergelijken, dan weet je waar je moet zijn, mocht de nood aan de man komen.

groeten

Temet

Euh temet (o.t.)

zit jij op een rustig moment op je werk ofzo? Heb je nog een beetje de professionele pet op?
Want ik ken jou als een forummer die wel behoorlijk bedachtzaam is maar privé toch ook flink wat vertrouwen in de toekomst heeft.

Nu doe je meer denken aan prof. P.A. Stein, college Burgerlijk Procesrecht, die handenwrijvend verkondigde "U begrijpt dat wij in ons vakgebied vooral zijn ingesteld op een Slechte Afloop!"

Tihama

Tihama

01-10-2010 om 15:40

Doe ik ook ff een professionele pet op

Zolang je er geen gewoonte van maakt om de wc-blokjes per dozijn door te gaan spoelen, is de kans op verstopping bijzonder klein.

Dan om Temet een plezier te doen: onze gemeente doet ook onderzoek naar de riolen. We gaan dan á la CSI proberen te achterhalen wie de veroorzaker is van de milieuschade. Forensisch onderzoek ten top. Hartstikke spannend. Ik probeer al jaren het concept te verkopen aan Endemol maar tot op heden geen resultaat.

Tihama

Olijvje

Olijvje

01-10-2010 om 15:45 Topicstarter

Bedankt

Bedankt voor jullie wijze raad

Tja idd, de zeep zal wel oplossen maar dat plastic niet natuurlijk. Nou ja, we zullen moeten afwachten. En mocht er toch een verstopping komen, dan weet ik zeer waarschijnlijk de oorzaak.

``In angstige spanning afwachten dus maar``

Nu maar hopen dat de sluitspieren niet al te gespannen zijn, tijdens de eerstvolgende wc bezoekjes

Ik heb er idd alles aangedaan om te dat ding weer terug te vinden, nu maar hopen dat het geen narigheid oplevert. En voor de toekomst, misschien toch maar niet meer zo`n ding gebruiken.

Olijvje

Irene

Irene

01-10-2010 om 16:26

Zal toch niet

Ach dat zal denk ik niet ergens vast blijven zitten, zo groot is zo'n blokje nu ook weer niet. (*denkt nu aan grote drol en die was groter dan het blokje , komt niet vaak voor zulke ontlasting, maar dat gaat er ook doorheen.

Sorry mensen

Sorry dat ik kennelijk iets te zwartgallig ben geweest, maar ik heb toch meermalen verhalen gelezen over verstoppingen, veroorzaakt door toiletblokjes(houders). Maar nu begin ik me bijna af te vragen of dat net zo'n mythe is als 'je moet nooit een kakkerlak doodtrappen want dan legt-ie eitjes'...

Rodebeuk, ik hoor het hem zeggen. Vooral met dat geweldige accent van hem
Heb ooit nog eens cursus gehad van zijn broer (zaliger nagedachtenis) die ongeveer net zo klonk, en die net al P.A., beweerde dat hij de enige echte Stein was.

Groeten,

Temet

Oh wat leuk temet

"Öei begraipt, in uns Vak kaan wai altaid eut wan ein schlechte Aflop"

Wat leuk dat jij hem ook nog hebt gehad en gehoord. Je wist ook nooit wie hij aankeek.

Ja, dat vond ik echt geweldig, die ouderwetse professoren. Zouden wij niet toch eens in eenzelfde werkgroep gezeten hebben indertijd? Hmmm... ik respecteer je anonimiteit natuurlijk...

Oplossen

Zo'n blokje lost toch langzaam op. Als het ding al ergens is blijven hangen, verdwijnt hij op den duur vanzelf. Een plastic houdertje lijkt me een groter probleem!

Jaymza

Jaymza

01-10-2010 om 20:12

Tweemaal

Hier tweemaal gebeurd, met plastic houder. Gelukkig geen verstopping, maar ik gebruik die dingen nu dus niet meer.

Jaymza

Olijvje

Olijvje

02-10-2010 om 08:32

Triple

Dat blokje lost idd wel op, maar het zit wel in een plastic omhulsel

Nou ja, we zijn weer een dag verder en tot zover nog geen problemen.

Groet,
Olijvje

Ineke P.

Ineke P.

02-10-2010 om 10:04

Wel verstopping

Hier is het niet goed gegaan met zo'n rotding. Na per ongeluk doorspoelen dus wel vast komen te zitten. Het was nog een hele klus om de wc weer functionerend te krijgen, met sloop en breekwerk. Hierdus noooooooit meer van die blokjes in de wc.

Nut ? ot

Ik heb vroeger wel eens zo'n blokje gehad, maar al jaren niet meer en mis het niet, maar misschien zie (ruik) ik iets over het hoofd ?

mopperkont

mopperkont

02-10-2010 om 11:15

Ligt eraan

Als je je wc dagelijks schoonmaakt heb je geen blokje nodig. Doe je het maar 1x per week dan helpt het wel tegen vieze luchtjes.

1 x per week schoonmaken, raampje open en een lucifer afstrijken na de grote boodschap lijkt hier wel genoeg :o)

Huh? olijvje

Je schrijft in je eerste berichtje:
"Voor de goede orde, het houdertje, dus waar dat blokje in moet, hangt er nog gewoon hoor."

Maar om het blokje dat IN het houdertje hoort te zitten en nu in de wc is gevallen zit ook nog plastic??

Olijvje

Olijvje

03-10-2010 om 09:52

Triple

Tja het is een ingewikkelde kwestie, maar ik heb dat ding niet zelf gemaakt hoor

Maar idd is het blokje zeep dat dus in een plastic omhulsel zit, door de wc gegaan. Het houdertje waar dat plastic omhulsel met zeep dan in moet, hangt er nog.

Overigens gaat het met de wc nog steeds prima, afkloppen

Groetjes,
Olijvje

Maxime.M

Maxime.M

03-10-2010 om 16:55

Plaatje voor triple

zo'n ding is het, plastic dingetje met vloeibare zeep erin, zie plaatje :

http://img.alibaba.com/photo/11064396/Ambi_Pur_Toilet_Sanitizers.jpg

Aha!

Dus het is een vloeibare toiletverfrisser in een plasic houdertje. Tja, dan is het hopen dat het ding uiteindelijk met het roostergoed uit het rioolwater wordt uitgevist bij de rioolwaterzuivering...

ilsepilse

ilsepilse

03-10-2010 om 21:22

Olijfje

ik was 5jr geleden 65 euro kwijt voor het verwijderen van een toiletverfrisser, dus houder en verfrisser waren ook doorgeschoten door het wc, hij zei dat het heel vaak voor verstoppingen zorgt, ik denk als allen de verfrisser erdoorheen is dat wel oplost, maar sedertdien geen verfrisser meer id wc, gewoon om de dag een scheut schoonaakspul en schrobben...

Olijvje

Olijvje

04-10-2010 om 09:37 Topicstarter

Up-date

Hij doet nog steeds normaal

Maar als ik sommige berichtjes lees, dan heb ik toch wel geluk gehad! Nou ja, voor mij was dit de eerste en zeer waarschijnlijk ook de laatste keer.

En Maxime, bedankt voor je plaatje Wat is dit toch een heerlijk forum!

Bedankt allemaal!

Olijvje

Valt wel mee

Niet helemaal hetzelfde als een wc blokje, maar toch:
Toen een aantal jaren geleden jongste aan het oefenen was met 'zelf plassen op wc' (hij was twee) vond hij dat zo interessant dat hij een gastendoekje doorspoelde. Nooit last van gehad. Hij heeft het ook met de poes geprobeerd, maar die paste gelukkig niet (en ze houdt nog steeds van hem

Maxime.M

Maxime.M

04-10-2010 om 23:52

Lege toilet-rol

Mijn zoontje dacht dat je een lege toilet-rol gewoon moest doorspoelen. Ik weet niet hoe vaak hij dat al gedaan had voordat ik hem op heterdaad betrapt had ;-0
gelukkig ook nooit verstoppingen gehad.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.