Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

06-03-2009 om 15:41

Wc blijft doorlopen

Ik heb al sinds twee weken een kapotte wc. In eerste instantie dacht ik dat alleen het 'doortrekding' afgebroken was. Dat is vernieuwd en daarna bleef de wc (zacht) doorstromen. Weer de loodgieter langsgeweest die constateerde dat een of ander membraampje versleten was. Er is een heel nieuw binnenwerk in geplaatst (vlotter?), maar het blijft nog steeds af en toe doorstromen. Ook lekt er nu een leiding aan de achterkant van de wc. Zo irritant! Ik zit nu weer te wachten op de loodgieter (ga ook niet betalen tot het naar behoren is opgelost). Waardoor zou het kunnen komen (het doorstromen en het lekken)?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MaximeM

MaximeM

06-03-2009 om 19:16

Had ik ook deze week!

Hoi,

Hier liep de wc ook al een tijdje door (maar eerst een heel klein beetje) maar de laatste paar dagen werd het erger (net een kabbelend beekje) dus ik heb het binnenwerk eruit gehaald (het doortrekding) en daarvan was het onderste rubber (die het gat naar de wc toe dicht houdt) oud en hard geworden. Dus ik heb een nieuw rubber erop gezet en de boel weer teruggeplaatst. Het was een heel stuk minder maar de wc kabbelde nog steeds een klein beetje. Uiteindelijk mijn pa laten kijken en ook de vlotter deed een beetje raar. Vlotter schoongemaakt en tot nu toe doet ie het weer goed. (maar we zijn pas 2 dagen verder)

Wat het dus bij jou kan zijn is de ring van de afsluiter/doortrekker. Of de vlotter die om het minste of geringste weer doorloopt. Maar goed, als je een loodgieter erop hebt gezet neem ik aan dat hij het toch prima moet weten??

Mijn pa had thuis trouwens ook vorig jaar gedoe met de wc en thuis kreeg ie het niet in orde, toen heeft ie er maar een nieuwe spoelbak op gezet (kostte 50 euro)

Maxime

Vlotter

beter afstellen zodat de opening die naar de wc loopt weer gedicht wordt (gewoon even goed kijken dan zie je het wel)

MaximeM

MaximeM

16-03-2009 om 00:09

Hoi,

Nou ons probleem bleef opspelen, we hebben nu een nieuwe flotter en alles is weer oke.

Maxime

Vic

Vic

16-03-2009 om 08:58

Gemaakt

Na vier (!) bezoekjes van de loodgieter is het probleem eindelijk verholpen. Het rubbertje van het (nieuwe) doorspoelmechanisme bleek kapot waardoor iets niet goed werd afgesloten. De lekkage kwam door steentjes langs de waterleiding waardoor een ringetje niet goed aansloot.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.