Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ellen

Ellen

10-05-2010 om 08:39

Waveboard

Mijn zoon wil graag een waveboard voor zijn verjaardag. Ik vind hem nog wel wat jong (9).

Ik heb zitten speuren op internet waar ik op moet letten en waar ik hem moet kopen maar de info duizelt me een beetje!

Ik lees overal dat je op moet letten dat je geen namaak uit China koopt via marktplaats.
Ik vind ze nogal prijzig (€129) en nu zag ik bij de Toychamp een aanbieding van €79 voor €49.
Ik vraag me nu dus wel af of dit goede kwaliteit is.

Mijn vragen: wiens kids hebben ook zo'n waveboard?; is het geschikt voor een 9-jarige?; Waar hebben jullie hem gekocht?;

Ik ben altijd bang dat zoiets de 1e maand leuk is en daarna in de schuur belandt, en daarvoor vind ik het een te dure aanschaf..

Bedankt alvast.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
soepstengel

soepstengel

10-05-2010 om 09:22

Hier

waven ze vanaf groep 3 er volop op los. Ze worden echt veel gebruikt op school.
Wij hebben er 1 van sidder.nl en zoon vind die fijn.
Vriendje had die ook maar heeft m verkocht voor een ripstick, die waren bij de action nu 50 euro. Zoon vind die niet zo fijn gaan.

Ellen

Ellen

10-05-2010 om 10:22

Soepstengel

Ik heb bij sidder gekeken, maar die zijn allemaal van Ripstick, die volgens jouw zoon niet zo fijn gaat?..

fietser v

fietser v

10-05-2010 om 11:16

Wij ook

via Sidder, onze dochter (10) heeft hem al vanaf december. Ik heb net gekeken, maar ik zie nergens een merknaam staan. Ik was ook bang dat het een fase zou zijn, maar sinds de sneeuw is verdwenen is hij elke dag in gebruik. Op het schoolplein kan je nauwelijks meer lopen, vol met wavende kinderen.

Ellen

Ellen

10-05-2010 om 11:43

Fietser v

Bij de Waveboards (boarden?) op de site van Sidder staat
Type Rikpstik..
Ik neem aan dat dezelfde is als waar Soepstengel het over heeft..

sandra75

sandra75

10-05-2010 om 20:09

Ik lees mee

onze zoon wordt over drie weken tien jaar en het enige wat hij heeeeeeeel graag wil dat is dus zo'n waveboard.. skeeleren,schaatsen en skateboarden gaat super dus verwacht ook wel dat hij dit kan en leuk gaat vinden maar idd...die prijs zeg...ik zal die websites ook eens bij langs gaan

Vic

Vic

10-05-2010 om 22:34

Dochter wil er ook een

Mijn dochter wil graag een waveboard voor haar verjaardag. Na wat ouderlijk overleg hebben we besloten dat ze die van haar vader krijgt. Op de bso hebben ze er ook een en daar heeft ze al flink op geoefend. Ik ben wel blij dat ze niet zo'n durfal is, ze is heel voorzichtig, want haar vriendinnetje heeft onlangs haar arm gebroken tijdens het boarden. Daar was dochter bij en die was erg onder de indruk van het gebeuren. Ook omdat ze bang was dat nu haar cadeau niet door zou gaan

Al 1,5 jaar

Hier is de wave-board al langer in dan bij de rest van nederland (geloof ik). Wij hebben er al 1,5 jaar 1 voor jongste (nu net 12). En daarvoor hadden ook al vele vriendinnetjes/vriendjes etc. er 1. Maar het is een blijvertje hoor die wave-board. Niet zoals andere dingen wel eens na 3 maand 'uit' zijn en vergeten worden. Deze is altijd in gebruik. Als vervoermiddel, om wedstrijdjes te doen, om te spelen etc.etc.Zomer en winter.Na de trampoline het meest bespelen speelgoed hier in huis.En ik dacht nog wel dat dat de 1-wieler was...maar die is nu minder in gebruik want daar kan je geen echte kunstjes op doen.
En ik zie ze ook nog steeds op school en in de buurt (nu dus al 2 jaar).
Die van ons komt van sidder. Ook omdat ze toen bij intertoys etc. nog niet te krijgen waren.
groeten albana

Ellen

Ellen

11-05-2010 om 13:19

Besteld! en nog een vraag...

Na de overwegend positieve verhalen over de Ripstik waveboard van Sidder heb ik hem daar ook maar besteld. Hopelijk heb ik hem voor a.s. dinsdag (zijn verjaardag) in huis.

Nog 1 vraag: Dragen jullie kinderen naast de gewone beschermers ook een skatehelm? En zijn die overal te verkrijgen? (dat zou een mooi kadootje kunnen zijn voor oma om te geven!)

Groetjes

mirreke

mirreke

12-05-2010 om 12:36

Geen helm, geen beschermers

Ze zijn nog nooit echt erg gevallen met de waveboard. Idd zoals hierboven al vermeld, wordt gewoon gebruikt als vervoermiddel. Echt leuk dat ding. Wij hadden er twee van de action, en ze zijn echt prima!

esta

esta

12-05-2010 om 18:18

Hier ook geen beschermers..

Maar wel met gillende sirenes naar het ziekenhuis. ' t viel achteraf allemaal mee, maar het had zomaar een hersenbloeding kunnen zijn.

En ook hier geen beschermers ...

maar wel gevallen en haar pols gebroken. Vriendinnetje reed 2 dagen later over een takje met haar waveboard ... ook haar pols gebroken.
In het ziekenhuis kreeg ik overal waar we kwamen te horen dat ze al de zoveelste was met een gebroken pols tgv het waveboarden.
Ze is nu net weer uit het gips, wil voorlopig nog niet waveboarden, maar als ze weer gaat dan wel met beschermers om !

Helpen beschermers tegen het breken van een pols? Volgens mij niet!

Ingrid

Carmen

Carmen

12-05-2010 om 23:49

Ingridt

Waarom zouden polsbeschermers niet helpen tegen het breken van een pols? De mijne wel hoor. Ik waveboard niet, maar ik skate, altijd met polsbeschermers. Die vind ik veel belangrijker dan elleboog of kniebeschermers.

Carmen

Polsbeschermers ...

zijn er inderdaad voor om niet je pols te breken aangezien je bij een val die je opvangt met je handen je polsen niet om kunnen klappen. (Wat bij mijn dochter dus wél was gebeurd doordat ze haar polsbeschermers niet om had)

Weer wat geleerd....

ik dacht dat polsbeschermers vooral bescjhermden tegen die hele vervelende schaven die je op de muis van je hand krijgt als je zo'n lekkere schuiver over de stoep of straat maakt....

Ingrid

maan.

maan.

14-05-2010 om 14:54

Beschermers

Onze dochter gaat als enige van de klas skaten met beschermers, haar vader skate vrij fanatiek dus ze is min of meer met skatebescherming opgegroeid.

Bescherming is niet zaligmakend, een ongeluk zit nou eenmaal in een klein hoekje. Een val met 25 kilometer per uur leverde mijn man alleen wat spierpijn op; een struikeltje met amper 3 kilometer per uur en zijn polsbeschermer was kapot, en wat schaafsels op zijn hand.

Net zomin als skaters met bescherming heb ik op het schoolplein ook nog geen waveboarders met bescherming kunnen ontdekken. Lijkt me anders toch echt geen gek idee.

Beroepsdeformatie

Deze beroepsgedeformeerde SEH arts roept even heel hard om het hoekje: helmp op!

Mariel

Hetty,*

Hetty,*

15-05-2010 om 21:31

Pols

En ik zie hier op de SEH erg veel polsbreuken binnenkomen door de waveboards, ook niet fijn!
Groetjes Hetty,*

Besteld

Dochter van 8,5 had nooit interesse in een waveboard. Maar sinds ze een middag met een vriendin heeft gespeeld die er weg van is wil ze ook. Vandaag nog even laten testen op het board van vriendin en ze wilde nog steeds.

Ik heb een Ripstick besteld bij V&D. Wordt dinsdag al gratis bezorgd, wel in slechts 1 kleur (zilver) te bestellen maar dat vond dochter wel goed. Er kan altijd later nog een ander deck op.

Oh ja, in het begin doet ze al d'r beschermers maar aan en daarna zien we wel of polsbeschermers genoeg zijn. Zo deden we het met de skates ook.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.