Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Linda99

Linda99

10-05-2009 om 22:51

Waterschoentjes

Vandaag is mijn peutertje alweer uitgegleden in het zwembad terwijl ze niet eens rende. Dit keer is de schade wat groter (enorme bult en veel "auw!"). Dus nu ben ik hard aan het bedenken hoe ik dit in de toekomst kan voorkomen. De oudste heeft wel eens van die ouderwetse waterschoentjes gehad maar ook van die surfschoentjes. En allebei zaten niet lekker en zijn dus ook eigenlijk nooit echt gebruikt. Maar wat is dan wel prettig voor de voetjes en ook nog veilig?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MaximeM

MaximeM

10-05-2009 om 23:02

Toch proberen?

Hio,

Ik zou het toch nog eens proberen, waterschoentjes. Het ene kind is het andere niet, dus misschien vindt de jongste ze helemaal niet onprettig zitten. (mijn kinderen droegen ze gewoon en zijn ook niet altijd de makkelijkste met schoenen en kleding) en mocht hij/zij ze echt niet lekker vinden zitten, dan is het niet zo'n ramp want vreselijk duur zijn die schoenen niet.
Misschien is anders gewoon sokken dragen afdoende? Als je extra sokjes meeneemt die nat mogen worden? Volgens mij glij je daar niet op uit, en er bestaan ook nog sokken met van die anti-slpi zooltjes, maar ik weet niet hoe deze reageren op nattigheid.

succes
Maxime

reina

reina

11-05-2009 om 09:01

Waterschoentjes

gewoon doen, mijn kinderen moestenm ze vroeger op vakantie als ze het water in gingen altijd aan en ze liepen er heel veel op.

Mamvantwee

Mamvantwee

11-05-2009 om 09:27

Ja, goede maat (niet te klein)

Dat is wel belangrijk bij waterschoenen: niet te klein kopen! Ik herinner me van vroeger dat ze prima waren om mee te zwemmen en spelen, maar ze moesten vooral niet te strak zitten.

Antislip

Hier liepen beide kinderen blaren in waterschoentjes (die echt niet te klein waren maar wel super plastic). Onze kinderen hebben daarom wel eens sokken met antislipzolen gedragen maar ook niet zo heel vaak eigenlijk. Ze hadden snel door dat ze vooral niet moesten rennen en gek doen op de gladde tegeltjes.

Mamvantwee

Mamvantwee

11-05-2009 om 10:16

Ander materiaal

Ik heb laatst bij zo'n prijsdumper voor schoenen waterschoenen gezien die niet van dat harde plastic zijn, maar een soort zachte kunststof, lijkt op dat spul waar duikpakken van gemaakt zijn. Ikzelf heb een paar jaar geleden ook slippers met klittenband gehad waarme je zo het water in kon.

De zomer komt er aan en in de winkels lig nu vanalles voor op vakantie. Ga gewoon eens kijken of je iets vindt.

groet, Mamvantwee

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.