Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Waterresservoir

Wie heeft er ervaring met een waterreservoir? Ik wil graag een praktijkruimte (ben pedicure en werk nu bij mensen thuis). Het is mogelijk om een tuinhuisje in de tuin te plaatsen. Electra en verwarming zijn geen probleem, aansluiting op riolering schijnt erg kostbaar te zijn.
Ik gebruik nu water voor een voetenbad (dat kan ik eventueel overslaan), koffie/thee (maar dat kan ik voor en na de behandeling bijvullen), reinigen van materialen (kan eventueel na de behandeling in de keuken, dat doe ik nu namelijk ook) en handen wassen (dat lijkt me wel handig om dat in die ruimte te kunnen doen). De afstand tussen tuinhuisje en keuken is zo'n 5 meter, niet veel maar om tijdens een behandeling door de regen te moeten lopen is niet geweldig.

Is het mogelijk om iets van een waterresservoir te gebruiken? Hoe zit het met hygiene (stilstaand water). Is dit te verwarmen? Of moet ik helemaal afzien van een behandelruimte met water?
Wie heeft ervaring?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

5 m?

Is het echt maar 5 meter van tuinhuisje naar de keuken? Dan kan het aanleggen van een wateraansluiting toch nooit zoveel kosten? Mijn vriend heeft de buitenkraan verplaatst van naast de keukendeur naar de buitenkant van de garage en dat is ook een meter of 5 schat ik. Het was een kwestie van een geul graven en daar een slang ingraven voor de watertoevoer. Leek zelfs mij een fluitje van een cent. Hoe de aansluiting van het nieuwe putje op de riolering zit weet ik niet maar dat zal dan toch min of meer op dezelfde manier gaan: buis onder afschot richting riool en dan koppelen ofzo.

Warm water kan je dan in je tuinhuis maken met een miniboiler (zo'n keukenkastjes ding).

Je moet gewoon eens een offerte opvragen bij een aannemer als je zelf niet handig bent. Dat verplicht je toch tot niks?

Foutje

Ik denk ook dat je je vergist. Jij hebt vast een aparte aansluiting op riool aangevraagd. Dus een 'eigen aansluiting voor het tuinhuisje' i.p.v. aansluiting op bestaande rioolaansluiting in huis. Hier hebben verschillende buren tuinhuisjes , voor de hobby (pottenbakken, knutselen aan auto's etc.) en die hebben allemaal riool en water en gewoon aangesloten op huisriool en huiswaterleiding. En die huisjes hebben heus niet bijzonder veel gekost.
groeten albana

tocada

tocada

08-12-2009 om 09:40 Topicstarter

Reactie

We hebben ook een buitenkraan naast de keuken; handig voor kinderbadjes en planten water geven. Het probleem hierbij is dat hij als het vriest afgesloten moet worden. Als de waterleiding onder de grond gaat, moet dit op minstens 80 cm diepte om te voorkomen dat de buizen kapot vriezen. Dat maakt het een kostbare zaak; er ligt nu terras dus dat moet weg, uitgraven, opnieuw bestraten etc. Wat wij hadden begrepen hadden was dit dus wat het toch wel duurder maakte. Hoe hebben jullie buren dat geregeld? Afsluiten in de winter of goed geisoleerd?

Tinus_p

Tinus_p

08-12-2009 om 09:51

Welk probleem

Welk probleem moet dat waterreservoir oplossen??
Als je veel water nodig hebt (meer dan 'lopen met een emmertje'), dan lijkt me dat het aanleggen van een riool en waterleiding onontkoombaar is. Dat water moet ergens vandaan komen en ergens heen.

"Als de waterleiding onder de grond gaat, moet dit op minstens 80 cm diepte om te voorkomen dat de buizen kapot vriezen."
Niet alleen daarom; ook om graafschade (bij alledaagse tuinwerkzaamheden) te voorkomen.

Zelf doen

Hier hebben buren het gewoon zelf gedaan...Er kwam al een tegellegger voor de ondergrond van dat huisje. Terras eruit gewipt...met 5 buurmannen graven (inderdaad diep) en dan aannemer legt leiding....buurmannen maken het weer dicht, tegellegger maakt terras én ondergrond voor huisje en klaar. Kosten vallen dan heus wel mee. je hoeft toch niet alles door 1 firma te laten doen?
groeten albana

tocada

tocada

10-12-2009 om 12:56 Topicstarter

Nogmaals reactie

ik overweeg nu om toch maar waterleiding aan te leggen. Het is inderdaad graafwerk, maar daar kunnen we zelf wel voor zorgen. Het heen en weer lopen elke keer is niet handig. Wel ga ik nog nadenken voor warm water, een boiller is wel handig maar neemt ook weer ruimte in en zo'n groot tuinhuisje wordt het niet.
Bedankt voor de reacties

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.