Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Waterleiding maakt herrie

De laatste tijd gebeurt het regelmatig dat als we de koudwaterkraan in de keuken opendraaien, er een hard geluid klinkt: alsof de buren aan het boren zijn. Dat is het alleen niet, het komt echt door het stromende water. Sons gebeurt het ook bij een andere kraan (wasmachine pakt water, of wc is doorgetrokken en pakt daarna weer water) - het ligt dus niet aan de kraan zelf. De waterleiding trilt dan ook (dat maakt het lawaai?), want ik was een keer in de badkamer toen man beneden de kraan opendeed, het geluid weer klonk, en bij de wastafel in de badkamer boven druppelde er water uit.
Het gebeurt niet elke keer als je de kraan opendraait, maar wel steeds vaker. We wonen in een gebied met heel hard water - veel kalk dus.
Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn, en hoe het op te lossen is? Voordat we een dure loodgieter laten komen wil ik graag eerst van de OO-expertise gebruik maken!

Caroro

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

14-12-2009 om 10:39

Los

waarschijnlijk is de waterleiding ergens los geraakt waardoor ie nu kan rammelen. Lastige alleen is dan zoeken waar de beugel los is geraakt, want waterleidingen worden nog al overal achter weggewerkt.

Waterslagdemper

hier staat bijv. een oplossing http://www.fan.tv/forum/forum_posts.asp?TID=18435, je hebt kant en klare waterslagdempers in de dhz zaak, in het topic wat ik noem, staat ook een simpele oplossing van een paar euro..

Succes

mirreke

mirreke

14-12-2009 om 11:52

Bij ons

gebeurde dat vroeger alleen bij warm water, en dan als de druk te laag was, dus als er bijgevuld moest worden.

Puck2

Puck2

14-12-2009 om 16:38

? mirreke, bijvullen

Mirreke? Hoe en waarom vul jij de waterleiding bij..... LOL Volgens mij ben je in de war met je CV-systeem. Maar dat is iets heel anders.

Kraan

Dat hebben wij gehad bij een buitenkraantje.Als ik hem ineens vol openzette begon het, en als ik hem dan iets zachter zette hield-ie op met rammelen. Maar vorig jaar is het kraantje kapotgevroren, en moest er dus een nieuwe op. En sinds die tijd rammelt het niet meer. Bij ons lag het aan het kraantje dus...

Caroro

Caroro

15-12-2009 om 11:28 Topicstarter

Voor zover alvast dank

We vermoeden dat het toch een losse waterleiding is - het gebeurt bij gebruik van verschillende kranen namelijk. En ook soms bij volle kraan open, soms bij klein beetje open. Pffff... In de kerstvakantie maar eens op onderzoek uitgaan en hopen dat we iets kunnen vastzetten, want dit is best vervelend! (ook voor de buren vrees ik, alhoewel we daar nog niks van hebben gehoord)
En Mien*: zo'n waterslagdemper helpt toch alleen tegen de klap die het water geeft als je de kraan ineens dicht doet? Dan denk ik niet dat dat bij ons helpt, want het geluid is de hele tijd aanwezig als de kraan open staat.
Mochten er nog meer suggesties komen, dan houd ik me aanbevolen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.