Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

40er

40er

09-06-2020 om 17:38

Waterfilter?

Heeft iemand van jullie ervaring met een waterfilter? Idee britta, een kan die je water filtert voor je het drinkt? Graag hoor ik wat jullie ervaring ermee is?
(Keuken gadget freak zoekt een leuke besteding van haar verjaardagsgeld 😉

Adelaide

Adelaide

09-06-2020 om 17:51

Wat wil je filteren?

Nederlands kraanwater is zo goed, dat hoef je niet te filteren. Wat zou je eruit willen filteren?
Koop dan een tupperware turbochef. Daar heb ik zoveel plezier van!

40er

40er

09-06-2020 om 18:32

Adelaide

Van die turbochef heb ik ook al jaren plezier.

Schijnt dat het water zachter word, minder kalk, waardoor het beter smaakt. En met sommige (ijs) thee smaken gebruik ik flessen water, zodat het helderder blijft.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

09-06-2020 om 20:10

Idd britta filter omdat we in een gebied wonen waar het water hard was.

De aanslag van water in de waterkoker en van de thee (op je tanden) was groot. We hebben zelfs een filter laten installeren op het punt waar het water het huis binnenkomt.
Ondertussen is het water aanzienlijk minder hard dan eerder en gebruiken we het filter onder de grond niet meer. Het britta-filter gebruiken we nog wel. Ik merk echt verschil in aanslag in de theepot en de theebekers en in hoe sterk de thee wordt afhankelijk van de tijd waarop het filter in gebruik is. De eerste dagen van het nieuwe filter nauwelijks en in de loop van de tijd vermindert de werking. We doen 2-3 weken met een filtercassette.

40er

40er

09-06-2020 om 21:07

Aagje

Is het water ook anders van smaak? En kun je de kan met filter in de koelkast zetten? Of moet je er dan het filter eruit halen?

Aagje Helderder

Aagje Helderder

09-06-2020 om 21:47

Smaak

vind ik maar beperkt anders. Ik proef het niet bij water alleen. Maar wel als er bv thee van gemaakt is. Met gefilterd water vind ik de thee lekkerder. Want minder snel een vliesje er op. Bij een nieuw waterfilter kan ik ook prima het theezakje in de pot laten hangen tot de thee op is, zonder dat het vies sterk wordt. Als het filter wat langer in gebruik is, haal ik na een paar minuten het theezakje er wel uit maar dan ‘gaart niet na’ als wanneer het water niet gefilterd is.

In de koelkast zetten doen en ik heb eigenlijk geen idee of dat met of zonder filter zou moeten. Omdat we niet genoeg smaakverschil zien, filtreren we het water om gewoon te drinken niet. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Voor de waterkoker vind ik het echt prima: die hoef ik eigenlijk nooit te ontkalken.

40er

40er

09-06-2020 om 22:18

Thanks Aagje

Ik ga binnenkort eens even kijken naar zo'n filter

Brianna F

Brianna F

10-06-2020 om 22:14

Heb ik ook. Je merkt het vooral aan de thee, geen aanslag en niet zo'n "olieachtig vliesje" op de thee.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.