Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dirkje

Dirkje

26-08-2010 om 15:09

Waterdichte ademend jack

Omdat ik veel op de fiets zit en een hond heb kom ik nog wel eens in een plensbui terecht. Nu wil ik voor komende herfst/winter een goede waterdichte ademend jack kopen. Dus geen regenjas, dan word je alleen maar nat van je eigen zweet. Wie heeft tips (waar kopen, welk materiaal, waar op letten etc.)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

26-08-2010 om 15:46

Buitensportwinkel

in elk geval wil je ritsen onder je oksels zodat je extra kunt ventileren.
Ik vind zelf een napoleonzak erg fijn, dan hoef je niet je hele rits open te maken als je iets uit je binnenzak wilt pakken want die rits zit tussen de knopen en de rits in. Een verstelbare cappuchon zodat ie beter op je hoofd zit en je niet steeds tegen de zijkanten aankijkt.

soepstengel

soepstengel

26-08-2010 om 18:31

Ik heb een dun wind en waterdichtjack

van de boerenbond( welkoop) en dat doe ik over een fleecejack heen als het kouder wordt en anders zo aan.Ik vindt het anders zo zweten. Het was niet echt duur, 50 euro geloof ik

Ja, buitensportwinkel

In buitensportwinkel kan je goede jassen kopen en krijg je in het algemeen ook goed advies. Dit soort jassen is vaak wel behoorlijk prijzig.
In het goedkopere segment kan je ook eens kijken bij de anwb-winkels. Daar verkopen ze ook dit soort jacks voor gunstige prijzen.

Zweten doe je toch

Misschien dat het probleem opgelost zou zijn als ik een nog duurder jack zou hebben gekocht, maar ik heb zowel een (min of meer) ademend regenpak als zo'n vierseizoenenjack met uitritsbare fleecevoering dat ook waterdicht is. En uiteindelijk ga je er toch altijd in zweten.

Wel is een ademend regenpak een stuk minder zweterig dan een niet-ademend regenpak, maar zeker nu, met relatief warm weer, blijft het klef.

Let inderdaad op de instelbaarheid van de capuchon, zeker op de fiets is het een crime als je steeds tegen de zijkant aankijkt.

Groeten,

Temet

Ook

bij Perry sport hebben ze leuke jassen die wat goedkoper (kunnen) zijn dan bij bv. Bever. Bij bever vaak wel beter advies en betere jassen.
Een tip voor capuchons die niet zo goed passen: ik doe meestal een (goedkoop) petje op en dan de capuchon er overheen. Dan heb je nauwelijks last van druppels in je ogen en door de klep van de pet draait de capuchon mee als je opzij kijkt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.