Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

sita

sita

16-05-2010 om 11:47

Waterbol in de tuin, hoe blijft hij schoon?

Wij hebben een waterbol in de tuin, zo'n ding waar water doorheen loopt als een soort waterval. Nu wordt de bak waar het water inloopt vrij snel groen, heeft iemand van jullie een tip waardoor het water helder blijft en je hem niet zo vaak hoeft schoon te maken?
Sita

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
100%mama

100%mama

16-05-2010 om 13:43

Azijn

volgens mijn vader dan he. Die doet er een scheutje azijn bij.......

amk

amk

16-05-2010 om 13:48

Chloortablet

gewoon chloreren dat water, voorkomt niet alleen algen, maar ook andere zooi.

reina

reina

16-05-2010 om 15:37

Moet dat?

ik vind zo'n kraakheldere bak helemaal niet mooi, het hoort groen te zijn, toch? Tuinornamenten worden met de jaren mooier, juist omdat ze meekleuren met de tuin ( vind ik tenminste )

Ilva

Ilva

18-05-2010 om 16:44

Geen chloor

Bij ons in de tuin drinken vogels vaak van het water uit de fontein. Als je hier dus chloor in doet leggen de vogels straks op apegapen. Lijkt mij niet zo'n goed idee. Bij azijn weet ik het niet maar lijkt mij in ieder geval minder gevaarlijk.

Moontje

Moontje

19-05-2010 om 22:09

Idee?

Misschien helpt het om gedistileerd water te nemen?

reina

reina

20-05-2010 om 07:11

Azijn?

Lijkt me ook niet gezond, want inderdaad, de vogels komen drinken en badderen.

Puck

Puck

20-05-2010 om 09:35

Moontje

Volgens mij gaat dat niet werken met gedestilleerd water. 1 regenbuitje of 1 vogeltje die erin baddert en je hebt alweer een beginnetje voor groenigheid. Volgens mij kun je het beste gewoon water nemen en het regelmatig verversen.

Vic

Vic

20-05-2010 om 09:55

Karnemelk

Mijn voormalig schoonmoeder overgiet nieuwe tuinbeelden altijd met karnemelk, zodat ze heel snel uitslaan en er niet meer zo nieuw uit zien. Je zou dus eigenlijk blij moeten zijn met zo'n groen uitgeslagen waterornament.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.