Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

welmoed

welmoed

13-11-2009 om 10:03

Water in de kruipruimte onder het huis

Heeft iemand een idee hoe we dit het beste kunnen aanpakken?

We wonen in een huurwoning. Zolang we hier wonen staat er water in de kruipruimte onder het huis. Op ons verzoek heeft de woningbouwvereniging het water wel eens weggepompt. Maar het komt steeds weer terug. Dat komt door de waterstand volgens de woningbouw.
Wij zijn hier helemaal niet blij mee, ivm met gezondheid en momenteel een muggenplaag.
Een structurele oplossing wordt nooit geboden door de woningbouwvereniging.
We hebben inmiddels contact gezocht met een huurdersvereninging, maar nog geen antwoord.

Iemand enig idee wat we nog zouden kunnen doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

13-11-2009 om 10:14

Link

Ik ben even gaan googlen, en er kan wél iets gedaan worden. http://www.vochtinhuis.nl/nl/kruipruimtes.htm
Op kosten van de woningbouw, lijkt mij. Hebben de buren hetzelfde probleem eigenlijk?

Guinevere

Guinevere

13-11-2009 om 10:25

Nog een link

Hier een link van een meneer die deze vraag ook op een forum heeft gesteld. Interessant, vooral omdat er ook naar de waterstand in de hele buurt wordt gekeken.
http://www.klusidee.nl/Forum/about9529.html

welmoed

welmoed

15-11-2009 om 11:29

Guinevere,

Bedankt voor je link.
De woningbouw stelt zich niet erg meewerkend op. Ik weet dat er ook andere mensen in de straat er last van hebben, maar niet precies wie.
We hebben inmiddels ook een muggenplaag. Komt waarschijnlijk ook van de kruipruimte.

groeten Welmoed

Bel de gemeente eens

Wij hadden het thuis ook (koophuis).
Omdat we in de polder wonen dacht ik eerst aan te hoog grondwater. Dus ik de gemeente opbellen. Ze gaven aan dat dit niet aan het grondwater lag, maar aan het drainagesysteem. Deze moesten ze doorspoelen.

Natuurlijk wilden ze dit niet zomaar doen, dat kost namelijk belastingcenten (die je overigens zelf ook betaald maar toch.) Dus kijken of de buren het ook hebben? Ja ok met zijn allen klagen...

Enkele dagen later kwamen ze het systeem doorspoelen en weg was het grondwater.

Misschien is dat bij jullie ook zo?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.