Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

14-12-2009 om 10:32

Water in de auto

De laatste tijd vond ik het regelmatig een beetje muf ruiken in de auto, maar ik dacht dat dat door het vochtige weer kwam. Vanmorgen waren al mijn ramen aan de binnenkant bevroren (irritant!) en kwam ik erachter dat er achter de bijrijdersstoel ongeveer 2 cm. water lag. Waar zou dat door kunnen komen? Ik heb de ramen en rubbers gecheckt, maar die zijn allemaal droog. Het lijkt dus dat er water van onder de auto naar binnen komt? Kan dat van de airco zijn? Wordt dat een dure grap om te laten verhelpen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Petr@

Petr@

14-12-2009 om 11:36

Ook gehad

bij een auto in een ver verleden, maar weet niet meer hoe het kwam. Ik zal vanavond aan Petr@man vragen of hij het nog weet!

marie

marie

14-12-2009 om 11:42

Uit de deur?

Hallo
Misschien komt het uit het portier?

Linda99

Linda99

14-12-2009 om 12:42

Ook

Vroeger ook zoiets gehad door een kapotte kachelmotor. Stond toen water onder de mat van de bijrijder. Was toen een dure grap omdat de kachelmotor compleet vervangen moest worden.

Maar het kan bij jou vast ook iets anders zijn. Zoveel verstand heb ik er ook niet van. Misschien even de garage bellen en vragen wat zij er van denken?

Vic

Vic

14-12-2009 om 13:30

Poeh

Het zou best eens kunnen dat het de kachelmotor is, of een ander duur iets als de airco. De deuren, ramen en rubbers zijn compleet droog. Petra, ik ben ook heel benieuwd wat het bij jullie was. Manlief wil vanavond eerst zelf even kijken, voor ik morgen naar de garage ga. Grote uitgaven komen momenteel niet zo goed uit ;-(

mamavan3

mamavan3

14-12-2009 om 15:06

Net gehad

een verstopt afvoerputje (er zit zoiets in de auto heb ik mij laten vertellen) of zoiets, onder in de auto waardoor water niet wegkon. Ook de hele bijrijdersplek kletsnat. En door het water kortsluiting gehad in de kachelmotor, met als gevolg een hele dure grap (echt heel duur!!). In het begin was de kachel nog niet kapot, maar doordat manlief te lang wachtte met naar garage gaan is de kachel dus kapotgegaan waardoor extra kosten. Snel naar laten kijken dus!!

Petr@

Petr@

14-12-2009 om 19:18

Zelfde als

mamavan3: een verstopt afvoerputje. Nadat Petr@man het schoongemaakt had, was de lekkage over. Ik hoop dat het bij jullie ook het geval is!

Jaymza

Jaymza

14-12-2009 om 21:13

Ook gehad

Hier betrof het een lekkage van de roosters bij de voorruit. Het water klotste gewoon de auto uit.

Jaymza

En hier

... lag het inderdaad aan de airco. Een of ander afvoerdingesje dat verstopt was geloof ik, waardoor weer een bepaald bakje overliep en de mat voorin de auto constant kletsnat was.

Vic

Vic

15-12-2009 om 10:24

De diagnose

Ik werd net gebeld door de garage. De lekkage is veroorzaakt door iets aan de voorkant van de auto, onder de motorkap, waar bladeren in kunnen vallen waardoor het verstopt raakt. De naam van het onderdeel hebben ze wel genoemd, maar ben ik even kwijt (iets met -van). Er hoeft niets gerepareerd maar het hele schoon- en droogmaken van alles (incl. de- en monteren van de stoelen) kost ruim 500 euro.

Anna3

Anna3

15-12-2009 om 13:18

Precies hetzelfde

Hallo Vic,
Ik heb hetzelfde gehad.
Ging met mijn auto (VW Polo) door de wasstraat - en kreeg ineens een enorme sloot water over mijn voeten, vreselijk!!!
De garage heeft de diagnose gesteld, maar verder niks gedaan.
Ik heb zelf het water eruit gedweild, kranten onder de matten gelegd en zoveel mogelijk geventileerd. (Jammer dat het even geen zomer is.) Ik heb er geen schade aan over gehouden. Ik weet niet hoe zuinig jij op je auto bent en hoe oud die is, maar is zou er zelf geen 500 euro aan besteden.
Voortaan wel ervoor zorgen dat er geen bladeren bij de ruitenwissers liggen, of in het najaar niet parkeren onder bomen!
Sterkte.

Vic

Vic

15-12-2009 om 14:21

Niets doen lijkt me geen optie

Volgens de garage komt er pas water in je auto te staan, als de bodem (van een soort foam) tussen de carrosserie en de binnenbekleding helemaal verzadigd is. Dan heb je het dus over gigantisch veel water, wat zorgt voor schimmelvorming, stank, etc. Misschien kan je auto er zelfs van gaan roesten, en dan ben je nog verder van huis. Bovendien de ellende die je ervan hebt nu het vriest, gisteren en vanmorgen heb ik alle autoruiten van buiten én van binnen moeten schoonkrabben.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.