Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

m tjong

m tjong

28-12-2010 om 17:52

Wat zouden jullie doen? [verhuizen voor een goede school]

We twijfelen....we hebben een mooi huis gezien vrijstaand met tuin in een kleine stad (weten niet of we daar tussen de mensen komen want het is op de grens noord brabant limburg) waar een goede school is voor onze dochter, genoeg uitdaging maar het is verder van ons werk (een half uur) en we hebben een school op het oog in eindhoven waar wij haar ook graag naartoe zouden zien gaan vanwege de uitdaging op het gebied van toneel en dans maar daar zijn de huizen weer zoveel duurder en moeten we dus een hele stap terug qua wonen....Waar we nu wonen zijn geen scholen waar zij zich thuis zou voelen en ze is nu al zover vooruit op de basisschool dat we haar echt willen blijven stimuleren. Wat zouden jullie doen????? gr. m

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Moeilijk voor een ander

Dit is zo moeilijk voor een ander om te beslissen. Ik begrijp niet zo goed wat je voor je dochter wil; uitdagend onderwijs, een toneel of dans-opleiding? Heeft ze al ergens auditie gedaan?
De grens brabant-limburg (venray?)ken ik, ik ben er op gegroeid. Het is een gesloten gemeenschap, en dans of toneel neemt er niet zo'n prominente plaats in. Of ik moet eigenlijk zeggen; wordt niet goed geaccepteerd of begrepen. Daarvoor moet je toch echt naar de grote steden; rotterdam, den haag, amsterdam, e.d. Daar zijn ook de vakopleidingen. Als ze echt goed is, waarom laat je haar dan niet al direct naar een vooropleiding gaan als ze naar de middelbare gaat. Ik weet niet hoe snel dat is. Ik zou je graag helpen, maar ik weet nu te weinig.

Dorry

Holiday

Holiday

28-12-2010 om 19:07

Hoe ga je nu naar je werk?

Ik neem aan dat je het over middelbare school hebt he? Toneel en dans kunnen ook los van school worden gedaan. Het lijkt me verreweg het mooiste als je gewoon blijft wonen waar je nu woont en dan een leuke school plus dito toneelschool/dansschool voor haar zoekt.

Eindhoven wordt hem niet door de dure huizen (geef je aan). En het mooie huis in de kleine stad heeft weer als nadeel dat je verder van je werk af zit. Dat kan ook gaan tegenstaan hoor, elke dag in de auto. Hoe doe je dat nu, fietsen? Of ga je nu ook met de auto maar dan maar een kwartiertje. Dan zou ik het overwegen.

m tjong

m tjong

28-12-2010 om 21:21

Ja moeilijk

Voor mijn dochter is het belangrijk dat er naast de gewone vakken op school ook creatieve vakken worden gegeven en het liefst op het gebied van drama of dans. Die school in die kleinere stad biedt dat ook. Drama, als vrij vak erbij. We merken aan haar dat ze dat nodig heeft om interesse te hebben op school. Ze zit nu in groep 6 en is met bepaalde dingen al bijna klaar. Dus het is gewoon beslissen of eindhoven...(en ook van eindhoven naar mijn werk, ik heb een eigen praktijk is het een half uur) of kleinere stad waar ik niet zeker weet zoals er al gezegd werd hoe we daar opgenomen worden. Ook vandaaruit is het een half uur rijden. Ik ga nu lopend. Dus tja...het is wel de bedoeling om uiteindelijk mijn praktijk weer richting mijn huis te hebben maar dat moet ik dan weer opbouwen. De school in eindhoven is een combinatie van leren en of toneel, dans, muziek, sport. En die is wel een stuk prof. ze krijgen daar bijv. in jaar 2 of 3 al les van prof mensen en het is ook een goede vooropleiding mocht ze richting toneel gaan of dans(waar toch wel haar passie ligt)...groetjes, mary

Fraz

Fraz

28-12-2010 om 23:29

Hoever

is het dan nu van je huis naar een van die scholen ? Is dat niet te doen met bijv. de trein ?

Weet bij ons dat er altijd ook kinderen naar een speciale kunst school gaan in Amsterdam. Dat is vanaf ons huis een half uur met de trein en daarna met de metro. Kinderen zijn dus zo ongeveer een uur onderweg van deur tot deur.

koentje

koentje

29-12-2010 om 11:44

Praktisch

zet alle voor en nadelen eens op een rijtje en bespreek samen welke waarden die voor- en nadelen hebben!
Succes

m tjong

m tjong

29-12-2010 om 16:28

Cobi en de rest.

Het Joris in Eindhoven
Het bouwens booijmans college in Panningen
En nog een school in Den bosch

Mijn man vindt het niet erg om iets verder te reizen, werkt in eindhoven. We wonen nu in helmond maar zijn toe aan een andere omgeving. Voor mij maakt het niet zo heel veel uit want ik denk dat ik mijn praktijk overal wel kan opstarten. Toch is het een droom van ons om wat landelijker te wonen en wat ruimer en dat is in eindhoven toch best wel moeilijker en in waalre bijv. voor ons niet te betalen.

Het is ook niet de bedoeling dat we zover in de middle of nowhere wonen dat we alleen nog maar aan het rijden zijn )

Sawo

Sawo

29-12-2010 om 17:42

Geldrop en boxtel

Kleinere steden zijn er nog meer in Brabant. Denk bv aan Boxtel en Geldrop, betaalbaarder dan Eindhoven, treinstation in het dorp.

Venray zou ik persoonlijk niet doen.

succes

Saar

Rosase

Rosase

01-01-2011 om 20:06

Ja boxtel en geldrop

Maar vergeet zeker ook Best niet. Goed te bereizen vanuit Eindhoven, ook een station en best leuk om in te wonen: alle voorzieningen bij de hand en ook nog wel leuke betaalbare huizen te vinden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.