Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

watnu

watnu

11-03-2009 om 21:16

Wat zou jij doen? (werk) !Draad gaat naar Werk en Recht

Sinds een half jaar werk ik bij het bedrijf waar ik nu zit. Maar de laatste tijd heb ik twijfels, mijn manager (waar ik veel voor moet doen) is bijna nooit beschikbaar. En als ze beschikbaar is, heeft/ neemt ze maar een kwartiertje de tijd.
Uiteraard heb ik tegen haar gezegd dat ze moeilijk te bereiken is, en dat we binnenkort een samen goed moeten gaan zitten om eens op een rijtje te krijgen wat ze nou eigenlijk precies wil. Op het eerste antwoordde ze: "dan stuur je toch een e-mail?" (Terwijl ze liep te klagen dat ze haar mailbox niet doorkwam) Op het tweede heb ik geen antwoord gekregen. Verder benoemd ze naar mij toe alleen de dingen die ik fout doe, wat mij erg onzeker maakt.
Ik weet niet wat ik nu moet doen, blijven of zoeken naar een andere baan. (En dat in deze tijd) Ik voel me hier namelijk helemaal niet goed bij.
Ik hoop dat jullie tips voor mij hebben om alsnog dit naar het positieve om te keren.
Bedankt in ieder geval voor het lezen.

Watnu

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

11-03-2009 om 21:34

Duidelijkheid

Ik zou eerst kijken of er ergens iets is vastgelegd over mijn functie en dat goed doorlezen. Verder de taken zoals ik die zie opschrijven en via mail naar haar toesturen ter bevestiging.

Verder zou ik proberen het vrouwelijke gen dat bevestiging zoekt voor het werk even uit te schakelen. Geen nieuws betekent dat je het goed doet. Denk goed na over je methodiek, en als je er achter staat, moet je dat ook uitstralen.

En verder moet je proberen kritiek als opbouwende kritiek te zien, zelfs als het niet zo gebracht wordt. Ga niet gelijk in de verdediging, al moet je je tong eraf bijten, schrijf het punt op, en stel er vragen over als het niet duidelijk voor je is. Probeer het verder te integreren in je werk. Als je er nog maar zes maanden zit, dan is het logisch dat je af en toe bijgestuurd wordt. Niet omdat je het per se fout doet, maar om je het in de manier van je leidinggevende te laten doen. Dat is niet persoonlijk

In kort, stop met twijfelen en ga gewoon aan de slag!

Tja

Ik zou het toch eerst met haar proberen te bespreken. En dan in duidelijke termen dat jij op deze manier niet kan werken. Als dat op niks uitloopt zou ik eerst de leidinggevende in de lijn boven jouw manager proberen te spreken.
Intussen kan je natuurlijk je ogen+oren openhouden voor andere banen...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.