Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Clowntje

Clowntje

19-02-2010 om 09:30

Wat zet je wel in de afwasmachine

Nadat ik met verbazing heb gelezen dat bloemenvazen niet in de vaatwasser gaan (snap nog steeds niet waarom) vroeg ik me af, wat doe je met spullen waarop staat dat ze niet in de afwasmachine mogen, doe je dat dan toch wel?
Ik meestal wel, als het er niet tegen kan, jammer dan, gooi ik het weg.
Maar nu, we hebben bij ons bezoek aan de Efteling voor onze dochters 2 bekers van droomvlucht gekocht, van die dubbelwandige met glittersterretjes erin. Nu staat hierop dat ze niet in de afwasmachine mogen, maar met deze durf ik het niet te proberen, kan ze niet vervangen als ze er inderdaad niet tegen kunnen.

Wie heeft soortgelijke bekers wel in de vaatwasser gehad? Ik weet ook niet waarom ze er niet in mogen, de print lijkt niet aan de buitenkant te zitten.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

19-02-2010 om 09:37

Zonde

Hier mooie K3 bekers die ook niet in vaatwasser mogen en dus niet gaan. Het plaatje vervaagt anders.

Ook gaat mijn Tupperware messenset er niet in, zonde als dat gaat roesten! Deed de vleestang die we voorheen hadden namelijk. Dus de huidige tang gaat er ook niet in.

De pannen die ik pas heb gekocht en er officieel ook niet in mogen gaan wel in de vaatwasser. De eerste paar keer met de hand afgewassen maar dat vond ik geen succes. Als je het niet meteen doen staan ze onwijs in de weg op het aanrecht

Clowntje

Clowntje

19-02-2010 om 11:38

K3 bekers

die gaan hier dus wel de afwasmachine in. Met een plaatje er op en dat gaat al 2 jaar goed (plaatje ziet er nog prima uit). Ook de hartvorimige (oerlelijke) prinsessenborden van de Xenos mogen er volgens mij offcieel niet in, maar die slijten ook maar niet. Maar ja, dat is allemaal makkelijker te vervangen dan die Droomvlucht bekers van de Efteling, want daar komen we voorlopig niet meer.....

Tihama

Tihama

19-02-2010 om 12:02

K3 en winx

gaat hier gewoon in de vaatwasser. Al jaren. Dochter is inmiddels bijna de leeftijd voorbij. Niets vervaagd.
Pannen, die niet in de vaatwasser mogen??? Van wat voor materiaal zijn die dan gemaakt?

Ik heb een simpel leven: alleen mijn gietijzeren wok gaat er niet in. Als er iets anders niet tegen kan, jammer dan. Mijn Wedgwood gaat er ook gewoon in. Het zijn gebruiksvoorwerpen. Als ze lelijk worden is het hooguit jammer. Het weegt nooit op tegen mijn afschuw van met de hand afwassen.

Tihama

Puck

Puck

19-02-2010 om 13:18

Jammer dan

Ik koop eigenlijk nooit spullen die niet in de vaatwasser kunnen, dat is het eerste waar ik op let. Wat er niet in kan zijn de dingen die we gekregen hebben en net als bij Tihama: gewoon een gevalletje jammer als het er niet in blijkt te kunnen, had het maar geen gebruiksvoorwerp moeten worden. En Tihama: een heleboel pannen van Ikea mogen niet in de vaatwasser (staat er tenminste op). Maar bij mijn koekenpannen uit de 365+ serie snap ik niet waarom dat is. Die gaan nu al 3 jaar dag in dag uit in de vaatwasser en ze zien er nog als nieuw uit, ook de anti-aanbaklaag.

Greetje

Greetje

19-02-2010 om 13:56

Neeeeee

Nee joh, die van de Efteling kunnen er echt niet in sprak ik uit ervaring. Ik heb dat wel gedaan met als resultaat een vaatwasser vol glittertjes. Dat dopje aan de onderkant gaat er dan namelijk af...even doorzetten en met de hand afwassen dus...succes Greetje.

Clowntje

Clowntje

19-02-2010 om 14:20

Greetje, net op tijd

Mooi dat ze er dus niet in gaan. Met de hand afwassen dus en proberen dat iedere avond te doen en op te ruimen ipv dat ze dagen blijven zwerven op het aanrecht... Stom dat dat zo werkt, alle andere spullen worden wel opgeruimd maar die bekers nog even moeten worden afgewassen blijven maar staan.....

Alles, behalve...

het verzilverde bestek. Dat wordt gewoon zwart als je het vaak in de vaatwasser zet, is mijn ervaring en het geeft ook een rare donkergrijze aanslag op andere plastic spullen zoals kinderbordjes en bakjes.

Verder gooi ik er alles in, indaad ook het Wedgewood servies (oke, dat gooi ik niet dat zet ik er in . Ook de drinkbekers met afbeeldingen. Als ze kapot gaan, is het een gevalletje helaas pindakaas.

groetjes van Purk

knevel

knevel

19-02-2010 om 17:36

Hier dubbelwandige efteling beker met glitters wel in de vaatwas

En nog geen problemen gehad. Maar ik zie dat dit geen garantie is voor de toekomst.

Jet Burg

Jet Burg

19-02-2010 om 17:50

Die glitterbeker van de efteling

gaat hier al 2 jaar in de vaatwasser, gaat prima hoor

Tango

Tango

21-02-2010 om 16:35

Glitterbekers

Hier ook eens zo'n glitterbeker gehad van Jip en Janneke. Deze kwam niet best uit de vaatwasser, kleine barstjes erin (niet helemaal door, maar vanbinnen), de glitters en bloemen bleven er wel in. De later gekochte eftelingbeker dus maar nooit erin gezet.
Ook een K3-beker, van de oude K3 hoor, kwam er niet best uit, plaatje helemaal verbleekt. Weet iemand trouwens of er al ergens bekers te koop zijn van de nieuwe K3? (ot).
Vazen zet ik ook niet in de vaatwasser, maar vooral omdat ze te groot zijn. Anders zou ik het gewoon nog doen ook. Verder gaat alles erin, ook houten spul etc. Gaat meestal goed. Wel laatst nog een plastic bakje dat er wat misvormd uit kwam. Dat gooien we dan gewoon weg, was gelukkig gekregen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.