Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat zet ik nu in de tuin?

ik heb vandaag alle uitgebloeide violen weggegooid. ze zaten in bloempotten en bakken.
ik wil de potten graag weer vullen ,maar wat kan ik er nu het beste inzetten ,zodat ik daar de rest van de zomer plezier van heb?
We hebben tussen tien en Vijf uur de zon in de hele tuin.
Wie heeft leuke tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sus-anne

sus-anne

12-06-2010 om 23:28 Topicstarter

Google op vlijtig liesje

vlijtig liesje lijkt me wel wat,zo te lezen een heel gemakkelijke plant.
nog meer tips?

Petunia

Ik heb altijd een aantal bakken met Petunia's.
Ze bloeien tot eind september.
En worden aardig groot.
en je hebt ze in veel verschillende kleuren.

gr Aapie

sus-anne

sus-anne

13-06-2010 om 10:15 Topicstarter

Ook mooi

de petunia,ook erg mooi,die ga ik ook halen.
ik ga maar eens richting tuincentrum om te kijken wat nog meer geschikt is.(ik hou van mooie planten in de tuin,maar heb er weinig verstand van

mirreke

mirreke

13-06-2010 om 10:53

Aardbeieinplanten!

Ik heb laatst bij het tuincentrum hier prachtige bakken met hangende aardbeien gekocht. Ik had al aarbeien in de tuin, maar deze zijn ook als plant gewoon prachtig. Ze bloeien in overvloed met roze! bloempjes, en er zitten aardbeien aan in allerlei fases. Deze bloei en groeifase en plukfase gaat een hele poos zo door. Dan combineer je mooi (want ze zijn erg mooi!) met leuk en lekker! Misschien is er zoiets ook bij jou te krijgen?

reina

reina

13-06-2010 om 11:43

Wat wil je?

Bloemen, dan zijn inderdaad de petunia's, lobelia's, vlijtige liesjes etc geschikt, het tuincentrum staat vol met eenjarigen. Je kunt ok kiezen voor kruiden, bloeit veel minder, maar ruikt leker, staat leuk en is nog te eten ook Ook vaste planten, als bijv, geraniums ( de echte dus, niet de peloargoniums die vaak geranium genoemd worden) en vrouwenmantle, dat geeft ook lang kleur, zeker als je diverse soorten geraniums gebruikt met verschollende bloeitijden.

Margriet*

Margriet*

13-06-2010 om 20:42

Bijv

Campanula, wij hebben dit door de hele tuin staan. Ooit drie plantjes gekocht. Ik scheur het in het voorjaar in delen. Ik had een oude balkonplantenbak. Na 4 jaar was de aarde op en kwam er onkruid in. In het voorjaar vernieuwd en de Campanula in stukken gescheurd en opnieuw geplant in verse aarde. De eerste stukjes beginnen nu al prachtig te bloeien. Petunia's heb ik ook wel eens gehad en altijd een paar geraniums, lekker degelijk. Verder heb ik hosta's in potten anders worden ze opgevreten, kruiden is ook leuk.

sus-anne

sus-anne

13-06-2010 om 20:43 Topicstarter

Gelukt

ik heb petunia,s ,vlijtig liesjes,aardbeienplanten,een hortensia,en nog een stuk of wat eénjarig spul gekocht wat lang bloeit.
en helaas Reina,ik heb een enorme hekel aan geraniums,dus die hen ik overgeslagen ,net als de bellemannen( fucsia).
Maar de tuin ziet er weer vrolijk uit.
Bedankt voor de tips allemaal.

reina

reina

14-06-2010 om 09:55

Sus-anne

Heb je echt een hekel aan de échte geraniums (meest zachtpaars of zachtroze)? Die vind ik zo schattig! Ik hou niet van de eenjarige geraniums met al die felle kleuren (bedoel je die misschien?), fuchsia's zijn ook mijn favorieten niet.

ishtar

ishtar

14-06-2010 om 11:43

Ooievaarsbek

is de 'echte' geranium, pas op, er zitten echte woekeraars tussen. Maar zo'n polletje ooievaarsbekken zijn erg leuk.
Pelargonium heet bij de meeste mensen geranium. En ook al hou ik daar over het algemeen ook niet van, er zijn inmiddels soorten die best aardig zijn (eikebladgeranium bijvoorbeeld, met decoratief gekleurd donker blad en kleine roze bloemetjes en citroengeranium ruikt zo lekker)

sus-anne

sus-anne

14-06-2010 om 13:01 Topicstarter

Reina

ik hou inderdaad niet van die felgekleurde *geraniums*,ik wist niet eens dat er ook *nepgeraniums* bestaan.
ik hou eigenlijk alleen van wit,lila,paars en blauw in de tuin.
ik zal eens kijken of ik een echte geranium kan vinden in een blauwige kleur.wie weet vind ik die wel mooi

Bastet

Bastet

14-06-2010 om 13:55

Susanne

Er zijn vele soorten prachtige geraniums,gewoon bij de vaste planten kijken!
Bastet

reina

reina

15-06-2010 om 07:08

Sus-anne

De felgekjleurde geraniums zijn de neppe , die heten eigenlijk pelargoniums, maar de 'echt'e worden idd ook wel ooievaarsbek genoemd, er zijn woekeraars tussen, maar anderen houden zich keurig aan hun plekje, je hebt ook hele kleintjes, moet je maar eens kijken als je weer in een tuincentrum komt

reina

reina

15-06-2010 om 07:09

Oeps

Ik had de andere reacties nog niet gelezsen, de mijne is wat overbodig ( net als deze), sorry

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.