Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat zag je vroeger bij je grootouders, wat je nu niet meer ziet?

Ik moest laatst denken aan mijn opa en oma, die een fluitketel met een klepje erop hadden, of een ouderwetse klok die wijsjes speelden.Veel oudere mensen namen in mijn kindertijd ook vaak een kanarie .


Ik herinner me iets wat mijn oma NIET had, een telefoon! Als mijn moeder iets snel wilde communiceren met haar belde ze mijn oom die dan op de fiets stapte om het bericht door te geven. En voor de gezellige ditjes en datjes ging er iedere week een brief naar oma. 

Ik herinner mij ook iets wat mijn opa en oma niet hadden, een badkamer

Bolmieke schreef op 31-05-2024 om 07:59:

Ik herinner mij ook iets wat mijn opa en oma niet hadden, een badkamer

Oh, hier op in hakend… Er stond een lampetkan en zo’n schaal op de kast in de slaapkamer. Kan me geen badkamer herinneren bij opa en oma. En buiten in de tuin een kolenkit. Dan werd zo nu en dan in zo’n zwarte, hoge “emmer” de kolen naar binnen gehaald. Geen CV dus.

in de "badkamer" een lavette. Werd gebruikt voor wassen van personen en het linnengoed. Totdat oma een wasmachine en een douche kreeg. 

Haaknaald schreef op 31-05-2024 om 12:16:

in de "badkamer" een lavette. Werd gebruikt voor wassen van personen en het linnengoed. Totdat oma een wasmachine en een douche kreeg.

Ik vond de lavette heel erg handig, kon de kinderen er in badderen, kon er zelf in douchen en ook een wasje in de week zetten

Ze zijn allemaal zo bekend. Het is moeilijk om niet in het verleden te duiken en je verdrietig te voelen. Ik kreeg een emotionele stemming.

Mijn schoonmoeder heeft het lavet nog steeds en zweert er nog steeds bij. De wasmachine staat er gewoon naast. Ze is in de 90 .

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.