Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

*Veertje*

*Veertje*

09-02-2009 om 18:44

Wat vraag ik nou voor tweedehands boeken?

Ik heb minimaal tien verhuisdozen vol boeken op de vliering staan die ik niet kwijt kan in (redelijk nieuw) huis, dus heb ik ze op Marktplaats gezet. Nu komt er iemand langs die voor vakantie lekkere leesboeken mee wil. Ik heb nogal een flink aantal gebonden exemplaren, ik kan me voorstellen (het overgrote deel is literatuur) dat ik daar mogelijk 10 euro voor krijg. Geen idee eigenlijk.
Maar wat vraag ik nou voor pocketedities van een Renate Dorrestein, Anna Enquist, Lauren Weinberger, Abdelkader Benali, Simone de Beauvoir, Connie Palmen, Michael Cunningham, Roddy Doyle (lachen!), Leon de Winter en ga zo maar door.
Het zijn boeken van ong. 25 jaar terug tot nu.
Wie heeft enig idee wat je ervoor kan vragen?
Dank en groetjes, Veer

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
*Veertje*

*Veertje*

09-02-2009 om 19:31

Bedoel ik niet pelle

Ik bedoel eigenlijk dat een heel mooi gebonden exemplaar mogelijk (hooguit) 10 euro oplevert. Maar dat zal voor de liefhebber zijn die op MP ernaar zoekt.
Degene die hier komt wil gewoon lekkere leesboeken mee. Dus zal eerder voor een pocketeditie gaan. Ik denk dat ze een boek of vijf wil. Wat vraag je daarvoor? Een euro of 3, 4?

En ik heb tot nu toe ook wat genres gefotografeerd Pelle. Dank voor het idee btw. Dus thrillers en daar staan de Kings etc van vriendlief op. Categorie humor. Aparte sectie Herman Brusselmans etc etc. Ben nu sectie sex aan het uitzoeken, maar bedenk dat ik die toch liever nog even houd...

Polly Shearman

Polly Shearman

09-02-2009 om 19:46

Probeer het eens via bol.com

daar kan je ook goed je tweede hands boeken verkopen,
enne ben jij de veertje die ik denk dat je bent. Want dan wil ook wel even komen neuzen in je verhuisdozen!
groet, polly

mamavogel

mamavogel

09-02-2009 om 20:05

Veertje

Kijk even zelf op marktplaats wat andere mensen voor dat soort boeken vragen en wat er op geboden wordt.

Niet veel

Ik koop zelf veel 2e hands boeken op de vrijmarkt voor 2a 3 euro per stuk. Vaak zijn dat recente en vrijwel nieuwe boeken.

ishtar

ishtar

09-02-2009 om 20:21

Bol.com

daar kun je ook 2dehands boeken kopen en verkopen. Kijk daar eens naar wat voor prijzen ze vragen, geeft je misschien een idee.

Of begin een eigen boekwinkeltje op...

boekwinkeltjes.nl

maar dat levert ook een boel werk op!

Ingrid (paar jaar terug een hoop 'pulp' uit de boekencollectie gezocht, en via de wereldwinkel-kerst-boekenmarkt gratis weggedaan. Maar en passant dus wel geld voor wat goede doelen laten opleveren)

Kaaskopje

Kaaskopje

10-02-2009 om 01:34

Afhankelijk van de verzamelwaarde

Als je boeken hebt met een zekere verzamelwaarde kun je laten bieden tot een bedrag die je acceptabel vind. Je zou voor dat soort boeken eerst eens uit kunnen zoeken wat er gemiddeld voor gevraagd wordt, zodat je weet wanneer een bod een heel goed bod is. Op marktplaats kun je goed vergelijken. Je kunt ook gelijk een bedrag noemen waar je het boek voor weg wilt doen. Als je weet wat er ongeveer voor een gelijk boek gevraagd wordt kun je daar eventueel iets onder gaan zodat jouw boek aantrekkelijker is. Als iemand 16 euro vraagt zeg jij 15,95. Ook dan heb je kans dat er mensen zijn die meer bieden om het boek toch maar vooral in de wacht te mogen slepen. Voor 3 in een dozijn boeken kun je meestal niet veel meer vragen dan tussen de 2 en de 10 euro. Afhankelijk van de dikte en de staat van het boek.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-02-2009 om 01:35

Oh suffie dat ik ben

Ik zie nu pas dat iemand bij jou thuis komt kijken...

Rafelkap

Rafelkap

10-02-2009 om 07:08

Veel tijd

Via bol.com raak je vooral nieuwere boeken kwijt. Als je de boeken per stuk wilt verkopen ben je wel erg veel tijd kwijt en ik vrees niet dat het veel oplevert (pocketedities), dus daar moet je maar net zin in hebben.
Als je daar geen zin in hebt kan je ermee naar de Slegte. Maar die nemen ook niet alles in, wij brachten ooit het restant naar het rode kruis. Dus daar kan je ook nog aan denken, of een ziekenhuis oid.
En voor diegene die langskomt: als je het echt kwijt wilt een 50 ct of 1 euro per stuk, voor de gebonden exemplaren 1,50?

Via amazon

zie ik hier dat de meeste boeken weggaan voor 0.01 pence (plus verzendkosten, vaak 1.50 ofzo), en dat zijn recente pockets, dus ik denk dat rafelkap wel gelijk heeft, meer dan 1 euro zou ik denk ik niet vragen.

*Veertje*

*Veertje*

10-02-2009 om 16:03

Heb er eigenlijk geen zin in

Als ik al die boeken hier om me heen zie, dan wil ik eerst rubriceren per categorie. Maar omdat dat om honderden boeken gaat, raak ik steeds de goeie stapel kwijt. Man, wat een werk.
En er komt maar een iemand langs voor een paar boeken, de rest dacht ik via MP te verkopen.
Ik zou willen dat ik ruimte had voor een boekenkast, maar ik vind het zo zonde om ze maar op een vliering te laten staan. Ik denk dat ik er een paar op MP zet (misschien bol, dank voor tip dames) en de rest voor goed doel.
Ohhh je wilt mijn woonkamer niet zien, te erg.

*Veertje*

*Veertje*

10-02-2009 om 16:05

Polly?

Ehm, tsja wie ben ik dan.
Geef me eens een hint. Denk je me van irl te kennen?

ayla

ayla

10-02-2009 om 16:26

Wat heb je allemaal

ben namelijk altijd te vinden voor niet al te dure leuke boeken

*Veertje*

*Veertje*

10-02-2009 om 16:44

Veeeeeeeeeeeel

Vnl literatuur, maar ook psychologische thriller, Nicci French, Paulo Coelho, Joost Zwagerman, Stefan Brijs, Rani Manicka, WF Hermans, Lisa Alther, Merel Roze, echt een hoop. Noem je genre, en ik kijk (en denk) en word langzaam hysterisch...

Jammer

dat ik niet in NL woon, dan kwam ik zeker even langs. En zonde dat je het weg moet doen (heb ik ook gedaan voor verhuizing, maar gelukkig nog redelijk veel kunnen houden.

Polly Shearman

Polly Shearman

10-02-2009 om 18:50

Veertje

hoelang noem je jezelf hier al veertje op het forum? want er kunnen er best meer zijn. En heb je nog een andere nick die een deel en een afkorting is van een deel van onze woonplaats?

wow wat een aanwijzingen!
het lijkt de mol wel!

*Veertje*

*Veertje*

10-02-2009 om 22:32

De mol polly

haha maar de mol weet ik. Annick! (of anniek).
Let op mijn woorden (altijd als ik mijn mol hardop bekend maak, ligt die persoon er de volgende keer uit).

Nee ik denk niet dat wij elkaar kennen dan. Ik zit ong. twee jaar op OOL maar niet frequent en gebruik alleen deze nick. Verder kan ik zeggen: Spaarne, Mandarijn.

Wat leuk om een deel van je woonplaats als nick te gebruiken. Veerhaar ben ik dan. Of Veerlem. OF Haaveer.
Hou het toch maar bij Veertje, klinkt wat gezelliger.

De slegte?

die kopen ook 2e hands, hoorde laatst van iemand die zo een paar dozen kwijt raakte, geen idee verder hoeveel ze betalen en wat ze willen hebben.

Rafelkap

Rafelkap

11-02-2009 om 09:38

Slegte

Bij de slegte krijg je er weinig voor, zeker bij pockets. En ze nemen niet alles in. Maar het ruimt wel lekker op Via marktplaats moet je ook al het werk (alles fotograferen, email checken, mailtjes sturen, pakje maken, naar het postkantoor) erbij optellen en dan wordt je ook niet rijk, maar het is wel bezigheidstherapie
Ook een idee, een lijstje maken en die naar vrienden/familie mailen. Wie weet zit er voor hen wat tussen.

ishtar

ishtar

11-02-2009 om 13:10

Bij de slegte

willen ze alleen nieuwe (wel 2ehands, maar nog vrij nieuw). De rest gaat zo de papierbak in. (of krijg je weer mee terug) Tenminste, dat was bij de Slegte in Apeldoorn. Het paste niet bij 'hun collectie'

annie

annie

12-02-2009 om 20:25

Andere 2e hands boekwinkels

In Nijmegen ging ik ook weleens naar andere tweedehand zaakjes met mijn boeken, leverde nog best wat op. Maar dat is al wel ruim 10 jaar geleden. Met wat ik over had ging ik dan nog naar de Slegte.

Misschien

een idee. Op bol.com worden ook boeken 2e hands verkocht. En je kunt jouw boeken ook via hun verkopen volgens mij. Ik weet niet precies hoe het werkt, maar dat zal vast op de site staan.

Ik ken een winkeltje..

Hoi,
ik heb net via een kennis een online tweedehands boekwinkeltje ontdekt. ze doet ook aan inbreng.
misschien iets voor jou? prijzen rond de 2-3 euro.
je mag me mailen voor hun emailadres:
annemirmiloapestaartjehotmailpuntcom

Dit is de site

www.boeken-en-boekjes.nl

kan je gelijk zelf contact opnemen als je intersse hebt

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.