Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Maxx

Maxx

28-09-2009 om 17:21

Wat voor tussendoortje na school?

Meestal komen mijn kinderen met stevige trek uit school. Het liefst geef ik gezonde dingen (appel, stuk komkommer, wortel), maar ik heb niet altijd inspiratie. Dan wordt het toch een zakje chips.
Ik wel eens overwogen om ze gewoon een boterham te laten eten om 15:30.
Wat geven jullie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier

hier eten de hongerigen een stapel brood,fruit,of cup-a-soup als ze uit school komen.

Minet

Minet

28-09-2009 om 17:52

En hier

boterhammen, broodje bapao, Kant en klare pannekoeken, soep, stokbroodje uit de oven, maar nooit chips.
Soms wel een suikerwafel, die zijn ook altijd in trek.

Tineke

Tineke

28-09-2009 om 18:04

Meestal soep

De meest simpele zelfgemaakte soep: kruidenblokje, tomaten en vermicelli. Tenzij er snoep of chocola in huis is. Dan hoeft die soep echt niet 'doe maar geen moeite mama, dit is ook best lekker.'

Maylise

Maylise

28-09-2009 om 18:17

Van alles

Hier pakken ze na school gewoon waar ze zin in hebben. Bij geen trek is dat meestal een snoepje of een paar koekjes. Als ze echt zin hebben in iets te eten dan kan dat van alles zijn. Als ik soep heb gemaakt 's middags (doe ik heel soms alvast als ik thuis ben) dan nemen ze dat. Als er nog een restje van het een of ander over is dan nemen ze dat.
Of ze nemen cornflakes (of aanverwante cerealen) of yoghurt of vla.
Of een Croissant of een stuk brioche of een chocolade broodje.
Of een sandwich/broodje.
Of een hartige of zoete snack die we toevallig in huis hebben zoals een pizza broodje, börek, samosa, chips, noodles, cup a soup....

Ik heb niet altijd hetzelfde in huis dus wat ze kunnen kiezen verschilt per dag en uiteraard speelt ook hun persoonlijke voorkeur een rol.

Maylise

Jade

Jade

28-09-2009 om 18:47

Mijn zoon....

....komt uit school en neemt meestal een paar boterhammen. Hij is 14 en heeft altijd honger

Mijn dochter van 10 neemt meestal niet zoveel, een koekje of een snoepje incl. drinken.

Christientje

Christientje

28-09-2009 om 19:10

Snoepje of koekje

Hier nemen ze een snoepje (bij lekkere trek) of een koek (bij honger). Wij eten altijd om half 6 en wanneer ze rond 4 uur boterhammen eten, weet ik zeker dat er om half 6 geen prak meer naar binnen gaat !
Christientje

Mees

Mees

28-09-2009 om 20:40

Hier

Eerst een kopje thee met een koekje en rond een uur of half vijf een stuk fruit. Eigenlijk net zoals ik het van vroeger bij mij gewend ben. (kinderen zijn 5 en 7)
Alleen een snoepje of wat chips als er kindjes komen spelen, maar vaak zijn ze net zo blij met een appel of banaan.

gr Mees

Massi Nissa

Massi Nissa

28-09-2009 om 20:47

Appel of ander fruit

Dochter (bijna drie) is een kleine eter, maar heeft rond een uur of vier altijd trek. Dan schuif ik er het fruit in dat ze 's morgens niet blieft. 's Avonds eet ze sowieso heel weinig, het maakt niet uit of ze dan na de lunch nog iets heeft gegeten of niet.
Als kind was ik blij met soep of een tosti uit school, vooral als ik verkleumd was van drie kwartier fietsen in de winter.
Groetjes
Massi

Koek en sap

en als ze dan nog honger hebben krijgen ze een krentenbol of ontbijtkoek want die heb ik meestal wel in huis, ik snij ook wel eens een appeltje. In de zomer heb ik mini-waterijsjes. Soms heb ik ook wel eens cheesedips in huis.

Snoep en chips heb ik alleen met en na verjaardagen en sint maarten.

Ik denk

ik denk dat de leeftijd van de kinderen in dit geval heel veel uitmaakt.
als mijn 12 jarige een evergreen eet zit ze vol tot het avondeten.
mijn oudere kinderen(16tot22)kunnen gemakkelijk 4 boterhammen +een appel+ een kop soep op en eten dan s,avonds nog alsof ze nooit wat krijgen.
en ze worden geen gram zwaarder( ik ben jaloers

Bibi72

Bibi72

28-09-2009 om 21:19

Hier...

Mijn dochters eten na school een stuk fruit (pakken ze zelf van de fruitschaal als ze thuiskomen, zo zijn ze er aan gewend!) Daarna een glas drinken of kop thee en een klein snoepje of koekje.

Tineke

Tineke

28-09-2009 om 21:23

Klopt sus-anne

Mijn elfjarige eet helemaal geen tussendoortjes, mijn veertienjarigen hebben duidelijk al wat meer nodig en eten dus een kopje soep uit school.
Overigens Maylise, wat een luxe verwennerijen voor door-de-weeks! Brioche, croissants, bapao, etc. etc., dat is hier toch echt alleen met een verjaardag! Wel leuk, als dat zomaar kan.

Chantelle

Chantelle

28-09-2009 om 22:19

Maxx

"Ik wel eens overwogen om ze gewoon een boterham te laten eten om 15:30."

Lijkt me een stuk 'normaler' dan "toch een zakje chips".

Het is nog nooit in mijn hoofd opgekomen om de kinderen na schooltijd chips te geven. Ook niet (of zeker niet) als ze stevige trek hebben.

Fruit, rauwkost, cracotte, plak ontbijtkoek.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-09-2009 om 01:29

Wat is normaal?

Ze mogen pakken waar ze zin in hebben dus ook als ze zin in chips hebben mag dat. Maar het kan ook ontbijtkoek zijn, of fruit, of zoals nu staat er suikerbrood.

Verschillend (tieners)

Hier 15-jarige en 11-jarige (waarvan jongste nu net in een groeistuip is geschoten, dus gróte honger). Die eten verschillend afhankelijk van wat er is en wat ze die dag hebben gehad (oudste eet soms al wat op school en heeft dan dus minder honger als ze thuis komt). Héél soms chips die over zijn van het weekend (dat op maandag dan dus), crusli in yochurt, cornflakes in melk, op woensdag kook ik altijd soep, dus als dat over is eten ze dat ook graag, ontbijtkoek is ook favoriet of crackers met kaas en dan als toetje een appel of ander fruit (als dat er is). Erna eten ze gewoon weer warm eten rond 18.30 uur. en 's avonds vaak nog een extra boterham of bij mindere honger fruit.
groeten albana

Banaan

Hier:
Moet: banaan of ander stuk fruit
Mag: daarna een zakje speculaasjes, of soms een verrassingsei (als ze bij overgrootmoeder zijn geweest) of een rijstwafel (wanneer een allergisch vriendinnetje hier is) en soms inderdaad wel eens een zakje chips of een doosje smarties. Want die krijgen ze wel eens mee van een verjaardag. Bij hartige trek blokjes kaas of een bakje cashews.
Te drinken bijna altijd een kopje thee met melk, zonder suiker. Soms wel eens roosvicee (als het warm is) warme choco (als het koud is).
En soms, als ik me feestelijk voel laat ik ze popcorn maken, of milkshakes (banaan, bolletje ijs, melk en shaken) met een sliertje dessertsaus.

Wisselend

Hier erg wisselend wat ze na schooltijd nog eten. Fruit zijn ze beiden geen liefhebber van (wij/beide ouders ook niet echt eigenlijk). Dus vaak een snoepje, koekje, plak ontbijtkoek (met een beetje boter en hagelslag), cracker, rijstwafel (liefst met een beetje chocopasta)en soms als er nog een open zak ligt een handje chips, of een hand pepernoten in een bakje. Oudste is net naar de middelbare dus die wil ook nog wel eens een boterham pakken als hij thuiskomt. Hij eet bij de warme maaltijd in ieder geval veel meer de laatste tijd.

Bastet

Bastet

29-09-2009 om 12:28

Dat wisselt

Soms fruit,soms iets lekkers,soms een boterham,soms komen ze achter binnen,hollen door het huis naar het plein, om buiten te spelen.
Groetjes,Bastet

Julia64

Julia64

29-09-2009 om 13:53

Fruit en brood

Zoon van 8 krijgt voor in de lunchpauze (overblijf) 2 boterhammen mee - meer krijgt-ie niet op in die 3 kwartier. Na drieën rammelt-ie weer van de honger, dus dan gaan er zeker nog een appel en 1 of 2 boterhammen in. We weten meestal niet voor half 7, dus tegen die tijd heeft hij wel weer trek.
Op de naschoolse opvang eten ze meestal rijstwafels met iets erop (smeerkaas, pindakaas) en fruit, heb ik begrepen.

groet
Julia

Guinevere

Guinevere

29-09-2009 om 13:53

Snoep en chips

Hier altijd een snoepje en drinken bij het thuiskomen. Om een uur of 5 nog een (heel) klein handje chips. Wie dan nog trek heeft neemt maar een appel, dat mag óók vlak voor het eten als zoon denkt dat ie het niet trekt tot het eten op tafel staat ("ik heb zóó'n honger, honger, HONGER!")

Brianna F

Brianna F

30-09-2009 om 12:41

Inspiratie

Voor fruit hoef je toch geen inspiratie te hebben. Hier krijgen ze limonade/thee met een appel of peer of banaan of alledrie als fruitsalade. En daarna een koekje of cracotte
Chips is iets voor het weekend, krijgen ze nooit door de week.

Ook leuk

in de zomer krijgen ze hier ook vaak rauwkost. worteltjes, stuk komkommer en dan wel 's soepstengels erbij en als ik een goed humeur heb een beetje dipsaus. Dan kan je afwisselend worteltje, soepstengeltje dippen. Was groot succes hier afgelopen zomer. Ook leuk in groepjes, kan je elkaar worteltjes naar binnen duwen enzo.
groeten albana

Hier

Hier een boterham of een cracotte en als ze willen een stuk fruit. Of soepstengels in smeerkaas dopen. Daarna eventueel een biscuitje. Chips eigenlijk nooit. Zou wel af en toe mogen hoor, maar ik vergeet het te kopen

Maxx

Maxx

01-10-2009 om 15:38

@allemaal

Dank voor alle tips.
Inmiddels wat cup-a-soup ingeslagen en dat is een groot succes. (Vaker) fruit ga ik ook doen. Gelukkig is het weer mandarijnentijd. Die vinden ze hier altijd erg lekker.
Ik ben niet zo voor zoete dingen (koek en snoep). Daarom zoek ik het vooral in hartige dingen en - soms - dus chips.
Groeten van Maxx

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.