Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Nasha 1st

Nasha 1st

21-06-2010 om 22:01

Wat voor lekkers met en bij forel?

omdat ik hier al eerder goede tips kreeg, maar weer een poging. In de vriezer liggen nog een aantal forellen van een visdagje van man en zoon onlangs. Nu wil ik die morgen van kant maken, maar wat kan ik er eens van en bij maken? De forellen zijn al gerookt, maar iets van kruiden of een sausje is misschien wel lekker. En wat verder? Salade? aardappels? rijst?

Iemand ideeen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
margje van dijk

margje van dijk

21-06-2010 om 23:50

Hier zou ik nou aardappelen uit de oven bij doen

Die forel kom je wel uit, en erbij zou ik aardappelen uit de oven willen.

Koop een kilootje (of twee, ik weet niet hoe grote eters jullie zijn) van die nieuwe (biologische) aardappeltjes. Was ze schoon maar schil ze niet. Snij ze in 4 partjes (of meer, als het grote zijn). Nu kun je kiezen: meteen 40 minuten in de oven, of eerst 15 minuten koken en dan nog 20 minuten in de oven. Het eerste is minder werk maar duurt langer in de oven. (Goh!).

Alla, je stort ze (gekookt of niet) op een bakplaat. Intussen heb je in een schaaltje een paar knoflookteentjes geperst, en een handvol rozemarijnblaadjes (die stokjes) afgehaald en eventueel nog wat fijngeknipt. Bodempje olijfolie erop gieten, beetje zout en zwarte peper erbij, en even doorroeren. (Het hoeft niet zo gek veel te zijn hoor). Dit giet je over de aardappelen en je roert even lekker zodat de aardappelen allemaal een beetje in de olie zitten.

Dit doe je in de oven (als er verder niks in zit in het midden, maar als er forellen in zitten kun je ze ook rustig onder de forellen schuiven).

Afhankelijk van de staat van de aardappeltjes (en de maat) doe je ze 20-40 minuten in de (hetelucht) oven op 200-250 graden. (Ik ben nooit zo precies). Gewoon af en toe even checken. Als ze goudbruin beginnen te worden zijn ze klaar.

Superlekker.

En dan nog wat groente erbij, ik vind worteltjes altijd klassiek goed bij vis passen (met peterselie) en dan natuurlijk nog een groene salade. Maar bv. sperzieboontjes is ook altijd goed. (En dan nog een groene salade).

Lekker!

Margje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.