Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

jm

jm

02-01-2011 om 11:13

Wat voor eten maken voor 6 volwassenen en 5 kinderen

Wij krijgen binnenkort op een zondag, vrienden op bezoek, en ze komen ongeveer om 13.00 uur. Ik wil hun dan wat eten aanbieden, maar wat voor eten. Ze blijven 's avonds ook nog eten. Heeft iemand een idee, wat niet zo veel tijd in beslag neemt, voorzowel als ze binnen komen en voor het avondeten. Wij zijn dan in totaal met 6 volwassenen en 5 kinderen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sawo

Sawo

02-01-2011 om 11:24

Makkelijk

Hoi jm
Hier wat ideen

Voor aankomst soep en brood. Bv een groentensoep en een tomatnesoep met brood (stok) en lekker smeersels (boersin, tapenade
S avonds wraps. Met bv gehakt, guacomole, zure room, kip, sla, groenten.Wraps even opwarmen in magnetron

Neerzetten en iedereen zelf zijn wrap laten maken.

succes

Saar

Maxime.M

Maxime.M

02-01-2011 om 12:45

Iets in de oven?

Je zou een ovenschotel kunnen maken (in de ochtend) die hoef je dan alleen de oven nog in de schuiven.
Of je maakt in de ochtend een pastasaus (hele grote pan vol) die wordt namelijk lekkerder en lekkerder hoe langer hij pruttelt) dus als je dat in de ochtend maakt, deksel op de pan doet en het vuur uit. En je zet dat vuur weer aan op het laagste pitje (eventueel met zo'n sudderplaatje eronder) om een uur of 3, dan hoef je er bijna niet meer naar om te kijken (je kan als je in de keuken loopt zo nu en dan eens in de pan roeren, maar dat is het werk niet) tegen de tijd dat je wilt eten hoef je dan alleen nog een pan spagetti te maken, maar dat duurt maar een minuut of 7 (ik neem voor grote hoeveelheden altijd spagettini van honig (kleine stukjes spagetti) dat roert makkelijker door en is in 7 minuten klaar) Als je het wilt dan geef ik je het recept nog wel van de pastasaus.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.