Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Coco

Coco

08-06-2009 om 09:55

Wat voor auto?

Mijn man en ik hebben allebei een tamelijk kleine auto.
Beide auto's zijn al een dagje ouder (resp. 14 en 11 jaar oud). Nu heeft mijn man sinds kort een nieuwe baan, waar hij eigenlijk geen auto voor nodig heeft (heel makkelijk te bereiken met OV).
Eigenlijk willen we die twee auto's weg doen en daarvoor in de plaats één nieuwere nemen. Die mag dan wel wat groter zijn (onze twee kinderen beginnen ook wat meer ruimte nodig te hebben).
We hebben echter geen flauw idee waar we voor moeten kiezen.
We willen niet een enorm bakbeest, maar gewoon een leuke gezinsauto. Eén bijkomend probleem: mijn zoontje speelt harp. Zo'n ding is in een kleine auto wel te vervoeren op de achterbank, maar dan kan er niemand meer achterin zitten. We hoeven natuurlijk niet dagelijks met die harp te sjouwen (op de les staat er al eentje), maar soms mag hij op school wel eens wat spelen en over een jaar of wat wil hij misschien in een orkest. Eigenlijk zouden we dus een auto willen waarvan de bagageruimte groot genoeg is voor een (Keltische) harp (ongeveer 1.25 hoog en 85 cm op het breedste gedeelte).
We dachten aan een auto van 3 à 4 jaar oud. Wie heeft suggesties?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Citroën berlingo

Wij hebben al jaren een Citroën Berlingo, en hij bevalt prima!! Kan veel in, maar is geen enorm bakbeest. Je kan ook kijken naar de Peugeot-partner, dat is dezelfde auto. Wat ik ook een leuke vind is de Renault Kangoo, dat is ook net zo'n soort auto. Groet Suus

Coco

Coco

08-06-2009 om 10:29

Maar suusmaria..

Zijn dat geen bestelauto's? Of zijn daar ook gewoon zitplaatsen achterin (als het om auto's gaat ben ik vreselijk blond hoor, en mijn man zo mogelijk nog blonder)?

Franka

Franka

08-06-2009 om 10:32

Renault kangoo

Wij hebben een Renault Kangoo (personenauto). Dat is net zoiets als de Citroen Berlingo. Er zijn niet alleen de bestelwagenmodellen maar ook gewone personenauto's.

Voordelen: hoogzit, heel veel ruimte, lichte auto (veel ramen), veel mensen vinden 'm lelijk (minder kans op diefstal dus), niet zo duur in aanschaf (wij hebben een nieuwe gekocht 4 jaar geleden), weinig onderhoud tot nu toe.

Minet

Minet

08-06-2009 om 10:33

Daewoo tacuma

tegenwoordig heet het een Chrevolet Tacuma
Een heerlijk ruime gezinsauto, met achterin 3 stoelen die je per stuk kunt neerklappen en er zelfs heel makkelijk uit kunt halen
Een flinke laadruimte dus.

Citroen

misschien is een c4 iets, die zijn groot zonder heel lang te zijn en er kan veel in de achterbak. Zelf hebben we een c5 maar die zijn heel lang (we hebben geen station).

Coco

Coco

08-06-2009 om 12:07

Tacuma

Ik heb in de buurt een Daewoo Tacuma te koop gezien van ongeveer vier jaar oud. Ik denk dat ik morgen even ga kijken.

Geen bestel

De CB is er in allerlei varianten. Als bestel, maar ook als personenwagen. Als die Daewoo niks is, kan je Citroentjes kijken! Suus

Fiat doblo

In dezelfde categorie als Citroën Berlingo en Renault Kangoo: de Doblo. Wij vinden hem erg fijn (en ruim! vooral als we gaan kamperen).

Caroro

Kosten onderhoud en inruilwaarde

Er wordt hier een paar keer Citroën en Renault genoemd. Ruimte is een belangrijk criterium, maar houd er daarnaast ook rekening mee hoeveel je kwijt bent voor het onderhoud van je auto en de inruilwaarde na x jaar. Citroëns en Renaults zijn absoluut fijne auto's (heb zelf jarenlang Citroën Xantia gereden) maar scoren niet echt optimaal als het om reparatiekosten en afschrijving gaat.

Als je niet echt een autofreak bent met een voorkeur voor een bepaald merk, zou ik kijken naar verhoogde modellen van merken die in tests altijd als zeer betrouwbaar uit de bus komen (Toyota bijvoorbeeld).

Chris

Franka

Franka

08-06-2009 om 13:58

Renault kangoo en citroen berlingo

Wij hebben tot nu toe alleen maar positieve ervaringen met onze Renault Kangoo. Wij hebben ook geen auto gekocht om in te ruilen maar om te gebruiken Het is een heerlijke gezinsauto vinden wij. Een harp kan er zeker rechtop in.

Peugeot 306 sw

rijdt heerlijk, mooie auto ( vooral het panoramadak vind ik geweldig !) drie afzonderlijke stoelen achterin, de middelste stoel kan er ook gemakkelijk uitgehaald worden en dan op de 3e rij geplaatst worden. Het is een auto waar je evt met 7 personen in kan rijden. En wij vonden de prijs ook mee vallen. ( 12.500 euro voor een 2006 bj ) Wel goed zoeken en pas op dat je je geen gekopieerde auto laat aansmeren ( zie het tv-programma Kassa van enkele weken geleden )
Toyota is wel heel betrouwbaar. Maar tweedehands ook nog errug duur !

succes.

Lynna

Lynna

08-06-2009 om 18:38

Ford focus

Ik heb een paar maanden geleden een ford focus cool wagon gekocht. Zo'n 8000 euro voor een auto die 70000 km had gereden. Mijn criterium was dat er een fiets achterin moest kunnen. En dat kan, achterstoelen helemaal plat en hij kan er met gemak in. Een harp moet dus al helemaal wel lukken.

Coco

Coco

08-06-2009 om 18:49

Lynna

Het punt is dat er, behalve de harp, ook nog personen in moeten kunnen. In de Punto die ik nu heb kan ook makkelijk een harp: gewoon op de achterbank. Alleen dan kan er niemand meer achterin zitten.
Het handigst is dus als hij in de kofferbak kan en anders dat er één stoel naar voren geklapt kan worden en dat er dan toch nog ruimte is voor twee kinderen op de achterbank. Daarom vond ik die Tacuma wel handig klinken

Lynna

Lynna

08-06-2009 om 22:49

Mijn auto verdedigen

Het zou mij niks verbazen als hij gewoon achterin zou kunnen. De ford focus heeft erg veel ruimte achterin. Maar anders kun je ook 1 stoel naar voren klappen en de op de andere bank je 2 kinderen laten zitten.
Als je wilt meet ik morgen de kofferbakruimte voor je op.

Nasha 1st

Nasha 1st

08-06-2009 om 22:59

Hier

een Citroen Berlingo, op zich een fijne ruime wagen. Hij scoort niet goed bij ANWB, zou storingsgevoelig zijn, maar wij hebben er (klopklop) nog niks mee gehad in 3 jaar tijd....nou, een nieuwe accu dan, en hij is van 2001....Qua rijden vind ik de Citroen redelijk, japans rijd toch net ff lekkerder.

Peugeot 307 SW vonden wij ook erg mooi, nadeel is dat er in het midden achterin een verhoging zit op de vloer, dus degene in het midden kan daar last van hebben...

Wij willen graag voor een Toyota Avenses Verso kijken, maar die zijn dun gezaaid en duur inderdaad....sparen dus....

Lynna

Wij snappen mekaar hoor Een auto hoeft van mij niet mooi te zijn, als heel mijn gezin en alle benodigde vakantiezooi er maar in past - aanvullende voorwaarde dat ik, niet erg lang uitgevallen, fatsoenlijk bij de pedalen kan. Lang leve de Focus wagon!

Janna3

Janna3

09-06-2009 om 12:45

Breedte

Volgens mij kan een keltische harp zonder pootjes (welke heb je?) in de achterbak van de gemiddelde, iets bredere stationcar. Een stationcar is vaak breder dan een transportauto, die gaan juist de hoogte in. Een harp rechtop vervoeren in een auto lijkt mij niet aan te raden. Maar probeer het eens uit, ga met de harp naar een occasiondealer en probeer de modellen uit. Vroeger, toen wij nog geen grote auto's konden betalen, probeerden we altijd eerst mijn harp in een auto te leggen en maakten we daarna pas een proefrit...

Coco

Coco

09-06-2009 om 14:23

En het is geworden...

De Daewoo Tacuma.
Ik ben hem meteen uit gaan proberen. De harp past niet in de kofferbak, maar als één stoel vooruitgeklapt staat steek je hem er zó in. Is eigenlijk wel zo handig, want dan kan er nog iemand naast zitten om hem een beetje in de gaten te houden.
De auto is iets meer dan vier jaar oud en heeft 45.000 km gereden. Hij rijdt heerlijk en de garage was bereid beide auto's in te nemen. De auto van mijn man is 15 jaar oud en komt in aanmerking voor een flinke slooppremie en voor die van mij werd ook nog een redelijke inruilprijs geboden (de APK verloopt eind van deze maand, dus dat scheelt ook weer een hoop kosten). En nu hebben we ook nog een lekker ruime auto om mee op vakantie te gaan!
Bedankt voor de tips allemaal.

Minet

Minet

09-06-2009 om 22:09

Provisie?

Zeg dames........regelen jullie wel even provisie voor mij ?? Ik zit hier vreselijk mijn best te doen om mijn Tacuma aan te prijzen, maar wat krijg ik???

Coco

Coco

10-06-2009 om 07:57

Minet

Misschien kan je je aandelen verkopen en gaan rentenieren?
Ikzelf kan je slechts mijn warme dankbaarheid aanbieden (maar ik kan je de naam van de dealer geven, misschien is die bereid zijn winst met je te delen, of je anders in dienst te nemen als parttime topverkoper).

Minet

Minet

10-06-2009 om 09:46

Hmmmm

Zeg Pelle, en mijn aanprijzingsgesprekken op de chat tellen niet mee????
ik zal me eens gaan beraden op een carriereswitch, wie weet hoever ik het nog ga schoppen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.