Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Keuzestress

Keuzestress

04-04-2009 om 13:09

Wat voor aanrechtblad?

Wij zijn een nieuwe keuken aan het uitzoeken, en de kastjes, apparatuur, etc is allemaal wel duidelijk. Maar nu het aanrechtblad nog.

Eigenlijk willen we iets aparts, de keuken wordt namelijk erg standaard hoogglans-wit.

Voor het aanrecht hebben we nu knaloranje composiet op het oog maar dat is eigenlijk net iets duurder dan we ervoor wilden uitgeven... Bij Ikea hebben ze oranje kunststof, maar dat lijkt mij weer wat te krasgevoelig en is ook wat minder mooi. Ook is er gekleurd laminaat (laminaat van Ikea valt af!), maar laminaat hebben we nu en ik kan niet zeggen dat ik daar echt weg van ben (maar ja, nu hebben we een goedkope versie met duffe houtprint, dat kan wel mooier vermoed ik).

En dan nog de vraag: krijgen we geen spijt van oranje/kleur? Ons hele huis heeft als basis wit, met felgekleurde meubels/accessoires, dus op zich past het wel bij ons... en dat het niet gebruikelijk is vinden we ook wel leuk Maar ja, oranje is ook wel weer erg.. oranje. En ons koffiezetapparaat groen, en mijn theepot rood, en dat moet allemaal op dat oranje blad staan. Oef.

Beton lijkt ons ook mooi en wat neutraler maar is ook duur (hebben waarschijnlijk een via-via adresje van iemand die dat als hobby doet, dus die zal wel wat goedkoper zijn). En we hebben geen idee of dat nou wel zo praktisch/duurzaam is.

RVS (te krasgevoelig) en hout (te vlekgevoelig, en we hebben al veel hout + houten vloer) vallen voor ons af. Allebei btdt trouwens...

Iemand hier nog briljante ideeen? Tips voor adressen? Materialen waar we eens naar zouden moeten kijken? Het mag in elk geval niet duurder zijn dan composiet (ca 400 euro per strekkende meter bij 70cm diep). Dingen die we wel of juist niet moeten doen?

K.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nivea

Nivea

04-04-2009 om 19:06

Ook geen oranje....

Ik zou... zoals half Nederland inderdaad, gaan voor een witte keuken met een antracietkleurig granieten blad. En dan 1 of 2 muren knaloranje (en een oranje Senseo en 2 oranje vazen op het aanrecht blad) en volgend jaar kermit de kikker groen, over drie jaar diep paars. Dat lijkt me eigenlijk wel leuk. Maar een oranje blad, nee dat ben je volgens mij al na 2 weken zat (en dan heb je nog 998 weken te gaan).

Nasha 1st

Nasha 1st

04-04-2009 om 19:59

Anders dan anders

weet niet meer van wie deze tip kwam maar:
http://www.pimpyourkitchen.nl/

Nasha 1st

Nasha 1st

04-04-2009 om 19:59

wat ik bedoel, dan kun je een standaard blad nemen, met een aparte achterwand

maan.

maan.

07-04-2009 om 11:40

Of-of

Lastig een aanrechtblad kiezen wij vonden het ook erg moeilijk destijds. Toch gekozen voor standaard inderdaad witte kastjes en antraciet blad. Gewoon omdat we het zo mooi vonden en het goed te combineren was met kleuren.

We hebben dus een knalgele muur erbij en oranjerode stoelen, een oranjerode prullenbak en een rood koffiezetapparaat en rode zeeppomp. Zijn we die kleuren zat is het relatief makkelijk om een andere kleur te kiezen.

In de kinderkamers hebben we ook neutrale meubels maar wel bont behang en natuurlijk genoeg rommeltjes met kleurtjes; na het behangen vorig jaar was de kamer ineens héél anders hoewel nog steeds dezelfde meubels erin stonden.

Maar aan de andere kant.. een oranje aanrechtblad toch heeft het wel wat.. ik denk dat als wij destijds voor de keus hadden gestaan dat mijn man zeker het oranje serieus zou overwegen. (maar ja het zou dan niet zo geweldig gestaan hebben bij ons nieuwe behang..)

Keuzestress

Keuzestress

07-04-2009 om 16:35

Haha...

Dacht ik door de eerste berichtjes net.. ja inderdaad is oranje misschien wel erg oranje, komen jullie twee ook nog even langs

Ik heb ter inspiratie huizen gekeken op Funda (vooral die gebouwd na 2000 omdat die allemaal een 'nieuwe' keuken hebben). Wat blijkt: bijna alle keukens zijn wit met een donker blad. Mooi hoor, maar wel een beeeetje saai, zeker met een gewone achterwand (Pimpyourkitchen is inderdaad erg leuk! Die onthoud ik even). 'n Leuke achterwand kan dus de hele keuken opleuken!

Maar dat is voor ons misschien niet echt een optie, omdat de keuken naadloos overgaat in de huiskamer (is ook wat we willen!), dus denk ik dat de kleur echt uit de keuken zelf moet komen. En aangezien we geen heel dure keuken willen (en de kleuren van Ikea niet zo pruimen) wordt de basis wit. Helaas, want ik heb een geweldige kleur roze gezien bij Tulp, alleen duurder dan wat wij ervoor uit zouden willen geven (en nee, man vond het geen probleem... daar had ik graag een waterblauw glazen aanrechtblad op gewild, tenminste... tot ik hoorde wat dat zou moeten kosten!).

Kortom: we zijn er nog niet uit. De keuken gaan we deze week bestellen, het blad kan pas worden besteld nadat we de keuken hebben geplaatst. Ik heb dus nog een paar weken langer om er over na te denken... en tips zijn er blijven welkom! Niet alleen over de kleur, maar zeker ook over het materiaal of opties waar we nog niet aan gedacht hebben.

Leuk!

Keuzestress

Keuzestress

08-04-2009 om 09:17

Lara

Dat is iets waar we inderdaad al over hebben nagedacht. Maar ons huis is door de locatie erg gewild. Ik kan het me dus permitteren om een niet-standaard keuken te kiezen

KS

Vic

Vic

08-04-2009 om 19:06

Dat klinkt mooi!

Een waterblauw glazen aanrecht, dat lijkt me echt heel erg mooi. Zelf zou ik een oranje aanrecht ook wel aandurven. Onze keuken (grijs/groen met zwart aanrecht van gezoet graniet) is niet heel opvallend of origineel, maar in ieder geval origineler dan vanille met een antracietkleurig granieten aanrecht.

jutter

jutter

09-04-2009 om 12:15

Al jaren oranje

Wij hebben al jaren een oranje/terracotta keuken. Ons bevalt het heel goed, wij hadden het in ons eerste huis al 7 jaar. In ons nieuwe huis, hebben wij gewoon weer oranje genomen. Dus inmiddels al 7+4 jaar oranje keuken met rvs fornuis en zwart/antraciet composiet aanrechtblad. Maar goed het belangrijkste is volg je gevoel. Ik word in ieder geval altijd blij als ik de keuken binnenkom.

succes, jutter

Keuzestress

Keuzestress

09-04-2009 om 13:52

Het ei...

..is zo goed als gelegd. De keuken (hoogglans wit) is in elk geval besteld, en het aanrechtblad is uitgezocht (maar wordt pas besteld en dus definitief als de keuken staat).

En het is geworden...

Geen composiet, maar een goede kwaliteit laminaat op mdf (2cm) in de kleur oranje (met een rvs randje op de afwerkzijdes). Composiet zou uitkomen op ca 3000 euro, dit is 1200 euro. Ben er helemaal blij mee!

Dank voor jullie adviezen! En de rode theepot krijgt een eigen verlicht plankje, dus die hoeft niet te vloeken op het aanrecht

KS.

PS. Als we ooit een huis hebben waar we zeker lang blijven, dan kiezen we absoluut composiet. En wie weet ook wel weer in het oranje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.