Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

girls only mom

girls only mom

30-12-2010 om 17:05

Wat trekken we aan?

Oh help, het is weer eens zo ver. We moeten dit voorjaar diverse keren netjes voor de dag gaan komen..
- Trouwerij van broer. Jongste mag bruidsmeisje zijn en wordt dus al gekleed, maar wat trekken ik en pubers aan?
- Doopfeest in katholieke kerk (hoe netjes gekleed is dat?)
- Pensionering van vader met etentjes en receptie.

Ik vind het altijd zo moeilijk om iets leuks voor mezelf te kopen, ik kan zo moeilijk slagen. Ik draag van boven ruim maat 48, maar van onderen maat 42/44. En ik ben niet lang en kan niet lang lopen/staan op hakken hoger dan ca. 5 cm.
En wat trek je een paar puberdochters aan naar een sjieke bruiloft? Waaronder een met hetzelfde probleem als mij, van boven mt 38, van onderen mt 32. En die dochter wil zo graag eens een mooie jurk aan! De jurk voor kerst was ook al zo'n probleem om te kopen...

Dus wie heeft tips om netjes te verschijnen, zonder duizenden euro's uit te geven of 3x het zelfde te dragen?

Loes

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yta Chalne

Yta Chalne

30-12-2010 om 17:15

Zo hé

Echt, ik wist niet dat er puberdochters waren die kleding aanschaffen voor een bruiloft als probleem zagen Ik zou zeggen, met een stel vriendinnen de stad in sturen met 100 euro en dan komt het wel goed. Hier twee dochters die een verschillende kijk hebben op wat mooi is; een die gaat voor duur, zachte kleuren en vestjes en een die vooral gaat voor kort, hakken en strak en aansluitend. En inderdaad kan het allebei heel feestelijk zijn. De pubertijd is toch dé leeftijd om kort, nauwsluitend en hakken aan te trekken zonder dat het ordinair staat.

Heb je zelf wel eens bij P&C gekeken? Vooral nu, met de feestkleding in de uitverkoop! En zorg voor fantastisch ondergoed eronder, vooral met veel boezem, dat maakt hét verschil in hoe het eruitziet. Niet bezuinigen op BH's etc.

Inge M

Inge M

30-12-2010 om 21:32

Doop

Bij een doop is alles wat een beetje netjes is prima, aangenomen dat je niet de peettante bent. Dan gooi je er een KLEIN schepje bovenop.
In de katholieke kerk (ik neem aan dat het daarom gaat?) kun je altijd een broek aan.

Yta Chalne

Yta Chalne

30-12-2010 om 21:46

Zeker dan

Zeker met 65F niet bezuinigen op BH's. Beter: dagje shoppen in Utrecht en dan eerst, voor al het andere, naar Sandrabra. Ik heb een dochter met exact dezelfde cupmaat en zij past zo'n beetje alles. Is wel een paar jaar ouder, dan trek je weer andere dingen aan.
Naar een doop mag je aantrekken wat je wilt, ook broeken. Sowieso, behalve in zeer gereformeerde kringen. In dat geval mag je er van uit gaan dat de mensen je hebben ingelicht over de te volgen kledingvoorschriften (rok over de knie, hoed). Voor een doop is het beslist niet gebruikelijk om er als gast nieuwe kleding voor aan te schaffen. Mag natuurlijk wel, als je een reden zoekt om nieuwe kleding aan te schaffen is het een uitstékende reden

Roosje Katoen

Roosje Katoen

31-12-2010 om 14:34

Dochter

Voor je dochter zou ik kijken naar een los rokje en een los topje, dan kan ze beide mooi passend kopen. Eventueel in dezelfde stof, zodat het net een jurkje lijkt. Ik zou eens kijken bij Sissy Boy ofzo, daar hebben ze zowel romantische als sportieve kleding. Of kijk eens op de site van esprit.

In welke stad ga je winkelen?

Rieke

Rieke

02-01-2011 om 14:34

Eindhoven

volgens mij zit er in E een leuke originel kledingwinkel in een buitenwijk. de winkel heet pantalone , Ze hebben een website, en de eigenaresse is heel behulpzaam. Ik ken haar alleen maar via de telefoon. Ze geeft goed advies.

Yura

Yura

03-01-2011 om 15:49

Suitsyouwell

Ik heb voor een bruiloft mooie jurkjes gekocht op bovenstaande site. Tussen de 30 en 40 euro zie je er schitterend uit. Je sportieve dochter moet zeker kunnen slagen. Voor de andere kun je een jurk bestellen en deze bij een goede kleermaker laten vermaken of 2 bestellen en daar een passende jurk van laten maken. Voor overdag kun je er voor 15 a 20 euro een bolerootje bij bestellen.
Ik denk eigenlijk dat als de doop in Belgie is je wel in een jurk of rok moet gaan, misschien kun je met wat googelen wat foto's vinden van een Belgisch doopfeest, dan krijg je een indruk.
Je zou ook kunnen overwegen een dagje met dochters naar Antwerpen te gaan om te winkelen, daar zal men beter op de hoogte zijn van de Belgische gewoontes dan hier.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.