Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

bibi63

bibi63

26-10-2010 om 19:10

Wat te geven aan vrienden die 4 jaar naar engeland gaan

Hoi,
Vrienden van ons gaan in januari voor 4 jaar naar Londen verhuizen. Ze geven in november een groot afscheidsfeest. Maar wat geven wij nou voor een cadeau tijdens dat feest....................?
Op allerlei prullaria zitten ze denk ik niet echt te wachten: alles moet meeverhuisd worden of hier opgeslagen worden. Wij denken aan iets wat met Engeland te maken heeft, maar wat.....?
Wie heeft leuke, originele ideeen? Zelf hadden we al iets gedacht van een Engels ontbijtbon (regio Den Haag), maar kan niets vinden. Andere suggesties ook zeer welkom. Denk met me mee!
Groetjes,
Bibi

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sawo

Sawo

26-10-2010 om 19:32

Juist iets nederlands

Hoi bibi

Als je in het buitenland bent zijn Nederlandse dingen juist leuk. Dus bv CD met leuke nederlandse muziek, leuke Nederlandse film. Leuk Nederlands spel. Ook heel leuk is een eigengemaakt kwartet wat je ook ergens kan bestellen met foto's van bv gezin, dorp. Dit kan je ergens bestellen, ik zoek het voor je op als je het leuk vindt.

suc6

Saar

everything from basic table manners to precedence at the state

Indertijd heb ik aan een vriendin voor haar huwelijk de Debrett gegeven, een Engelse etiquettegids. En dan niet een flauwe uitleg voor buitenlanders maar the real thing met alle details. Daarbij nog een apart boek over titulatuur en aanhef bij brieven.

Nou zijn dit twee statusgevoelige individuen die een paar jaar later inderdaad een tijd in de UK hebben gewoond en ook nog in een omgeving waar dit soort informatie maar al te handig was.

stukje van de beschrijving op amazon:
Combining traditional standards of conduct with modern innovations, this guide to etiquette covers everything from basic table manners to precedence at the State Opening of Parliament.

Zijn erg goede vrienden, ze moeten het wel van je kunnen hebben natuurlijk ...

Morgana Fata

Morgana Fata

26-10-2010 om 20:18

Iets persoonlijks

Zelf heb ik een tijd voor stage in het buitenland gezeten. Van alles wat ik meekreeg, had ik het meest aan een kaart van een vriendin. Vol geschreven met een persoonlijke tekst, refererend aan onze vriendschap. Die kaart had ik in zicht staan en regelmatig las ik de tekst nog even.
Dus ik zou iets zoeken wat de vriendschap symboliseert. Met een leuke kaart erbij

Juist iets nederlands

Even denken wat wij kregen bij ons "afscheid": een typisch Hollandse kalender, bloembollen ( moeten ze wel een tuin of balcon hebben) gele klomp pantoffels, een fotoboek van de stad waar we woonden, een streek spreuken kalender en nog veel meer...... De kinderen kregen veel spelletjes en veel drop !

bibi63

bibi63

26-10-2010 om 20:46

He wat leuk!

Had ik nog niet aan gedacht: iets typisch hollands! Leuk, en makkelijker te vinden Ik heb al wel iets engels gevonden ergens op een site: theezakjes waarvan de bovenkant (van karton en boven op het theekopje drijvend) 5 koninklijke engelse familieleden uitbeeld. Als ik dat nou in combinatie doe met iets oerhollands..... Ik denk verder. Bedankt alvast en verdere tips zijn welkom.
Gr. Bibi

Annet

Annet

26-10-2010 om 21:04

Niet te standaard nederlands

Toen wij voor 2-3 jaar naar het buitenland gingen, kregen we vijf (!) Nederlandse pakketten van vrienden, collega's, familieleden, teamleden. Die dachten allemaal origineel te zijn maar waren dat niet.
Een echt mooie Nederlandse kalender is leuk. Er is ook een leuk boek over Nederland voor buitenlanders, dan weet je alvast hoe de Nederlandse aard overkomt op anderlanders.
Drop, kaas, stroopwafels, molentjes zijn alleen leuk als je in het buitenland op bezoek gaat.
Wat ik ook leuk zou vinden is kleine (echt kleine) fotolijstjes met mooie Nederlandse plaatjes. Die kun je ergens in je nieuwe huis ophangen.
Persoonlijke boodschappen zijn altijd mooi, zie eerdere reacties.
Wat ook leuk kan zijn is een waardebon voor het opsturen van Nederlandse producten naar wens ter waarde van .... euro (reken de verzendkosten voor jezelf erbij). Want een jaar later wil je best hagelslag en kaas en drop en ontbijtkoek krijgen.

Bon

Of een bon van een webwinkel, waar ik wel eens iets bestel als de nood echt te hoog wordt :o) http://www.holland-at-home.nl/

Persoonlijk

Een persoonlijk cadeau is leuk. Een fotoboekje met foto's van gezamenlijke activiteiten of gewoon van alledaagse dingen, foto's van jullie zelf met een verhaaltje erbij,hoe cliche dat ook klinkt. Dat was destijds wat wij erg waardeerden toen wij naar het buitenland gingen en ook weer toen we weer terugkwamen (dan van de buitenlandse partij). Met name de kinderen vonden dat geweldig.Ze kijken nog geregeld dergelijke boekjes in of bekijken een DVD met foto's en filmpjes die een vriendin voor ons gemaakt heeft.
Verder is het leuk als jullie vrienden al in Engeland zitten af en toe wat NL tijdschriften op te sturen. Blijft leuk een Tina, Libelle, zaterdagkrant, NL Donald Duck oid te ontvangen.

Vriendenboekje

Al die Hollanddingen verzint waarschijnlijk iedereen al. Dus dat zou ik niet doen. Wel leuk is misschien een tegoedbon voor een heimweepakket over een jaar of zo.

En Londen ligt zo ontzettend naast de deur, als je behoefte aan tulpen of hagelslag hebt is dat binnen 24 uur geregeld. Het is nou niet bepaald een volksverhuizing.

Ik zou eerder een soort vriendenboekje maken, met persoonlijke teksten en foto's van meerdere mensen, plaats voor recepten en dergelijke, en ruimte voor nieuwe contacten die ze in Londen opdoen.

Biene M.

Biene M.

27-10-2010 om 10:00

Klein, persoonlijk en hollands

Ik heb vaak een zelfgebrande CD gegeven met muziek van Nederlandse zangers/bands. Die nummers hadden dan iets met een gezamenlijke herinnering of met afscheid te maken. In het doosje een zelfgemaakt boekje met persoonlijke foto's/teksten. Deed het bij de expatters altijd erg goed op heimweedagen. Voordeel is ook dat het weinig ruimte inneemt, er is al zoveel in te pakken en mee te nemen. Het is wel even werk om te maken.

Fotoboekje

Gr. Poezie.

bibi63

bibi63

27-10-2010 om 14:21

Ik heb wat leuks gevonden!

Bij vistaprint.nl kun je zelf een muurkalender samenstellen (is gratis, behalve de verzendkosten). Ik heb ervoor gekozen om voor elke maand (elke maand is een nieuwe pagina) een foto te uploaden van onze (nu dus ook nog van hun) woonplaats. Gezocht via google afbeeldingen en gekozen voor foto's van bijv. hun woonstraat, hun vorige woonstraat, de school van de kids, markante gebouwen en winkelstraat, terrasje waar we vaak zitten enz. Is errug leuk geworden moet ik zeggen.
Gr. Bibi

Superleuk idee!

Bedankt voor de tip!

Gr. Poezie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.