Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kiki

Kiki

09-02-2009 om 22:43

Wat te doen voor nichtje Hulp voor personen in rampgebied.

Mijn nichtje woont in Australie in een township in de buurt van Marysville.
Nou zijn daar bosbranden geweest en ze zijn ge-evacueerd. Eerst was er een evacuatiebevel, later was de wind gedraaid en zijn er mensen achtergebleven. De wind draaide weer terug en Marysville en omgeving kreeg te maken met een enorme vuurstorm
Ze hebben al gehoord dat er van hun township echt weinig meer over is. Ze zijn nog niet bij hun huis geweest, maar ze hebben reden aan te nemen dat ze niets meer hebben.
Ik heb zelf weinig tot geen contact met nichtje. Ik hoorde het van mijn moeder, die heeft gelijk geld gestuurd. Maar ik wil natuurlijk wel graag helpen.
Hoe en wat zou ik het beste kunnen sturen. Geld of spullen. Kortom, waar is ze het meest meegeholpen.
Ze heeft kinderen van 9 en 13. Zou ik wat spullen voor de kinderen kunnen opsturen of zouden ze gewoon geholpen zijn met al het geld wat ze kunnen krijgen? En hoe zou ik bijvoorbeeld spullen het beste kunnen regelen en wat. Een webshop in Australie sturen of spullen vanaf hier opsturen.

Wat denken jullie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Inge M

Inge M

09-02-2009 om 23:02

Kinderen laten kiezen

Ik zou vragen wat ze graag zouden bestellen bij een webshop, bijvoorbeeld voor de kinderen. Dan kunnen ze bij jou een lijstje afgeven (mailen) en dan zorg jij voor de bestelling en levering op het juiste adres.
Oja, wel een bedrag afspreken.....

Lynna

Lynna

10-02-2009 om 06:31

Geld

Een van mijn vele neven daar heeft geluk gehad, het vuur hebben ze kunnen stoppen op 600m van zijn huis!

Ik hoorde gister op de radio een vrouw, die zei dat ze heel erg lief van iedereen spullen kreeg maar er helemaal niks mee kon omdat ze geen plek had ze op te bergen (huis en alles was verbrand).

Dus ik denk dat ik geld zou sturen.

Wat vreselijk voor jouw nichtje!

ilsepilse

ilsepilse

10-02-2009 om 09:36

Geld

inderdaad steunt de lokale economie en ze kan het beter zelf spenderen .
sterkte
ilse

Kiki

Kiki

11-02-2009 om 20:32

Dank jullie wel.

Ik heb een combinatie van beiden gedaan. De kinderen allebei een leuk cadeautje gegeven en mijn nichtje een bedrag gegeven
Ik heb ook even gebeld naar haar. Sta ik daar midden in de nacht duur mobiel naar Australië te bellen. Ze wilde het eerst niet aannemen en staat erop om het uiteindelijk als ze weer op orde was terug te betalen.
Ze wil geen liefdadigheidsgeval zijn. Ik wist niet zeker wat ik daarop moest zeggen. Voor mij is ze geen liefdadigheidsgeval. Maar ik denk dat ze natuurlijk aan alle kanten hulp van mensen moet aannemen en dat ze zich een beetje bezwaard voelt. Ze noemde mij een barmhartige samaritaan en een goedheid, dus ik heb haar snel uit de droom geholpen dat ik een neurotische perfectionist die op alle fronten tekort schiet en dat ik zeker geen goedheid ben.
Van mij hoeft ze het ook niet terug te betalen, dus ik zei dat dit niet hoefde. Maar ze was heel stellig, toen heb ik maar gezegd dat als ze het perse terug wilde betalen ze dat pas moest doen als ze weer helemaal op orde is. Ze moest heel hard huilen aan de telefoon echt te sneu gewoon. Ik ging gewoon met haar meedoen.
Ik heb ook maar gelijk een bedrag over gemaakt op het noodnummer voor de slachtoffers. Ze is per slot van rekening niet de enige.

Maar om een lang verhaal af te sluiten. Super bedankt voor de tips weer. Ik wilde nog even laten weten wat ik uiteindelijk gedaan had

Kiki

Kiki

11-02-2009 om 22:10

Ik zit trouwens te lezen

dat gevreesd wordt dat 20% van Marysville en omgeving is omgekomen. Nou moeten jullie weten dat dit een heel hechte gemeenschap is.

Echt verschrikkelijk!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.