Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vogel

Vogel

28-10-2014 om 10:12

Wat te doen met 'vertrouwelijke papieren'?

Ik ben flink aan het opruimen. Weggooien eigenlijk. Maar nu zit ik met een enorme stapel papieren die ik niet meer wil bewaren, maar ook niet zomaar bij het oud papier wil doen: bankafschriften van meer dan vijf jaar oud, verzekeringspapieren van huizen waar ik niet meer woon, salarisspecificaties uit het begin van mijn carrière.

Mijn kinderen zou het 't liefst opstoken in de vuurkorf, maar het is het heel veel dus dat geeft veel rommel.
Wat doen jullie daar mee?

tja

Ik gooi dat soort dingen gewoon in de papier kliko. Ik bedoel: waar ben je bang voor? Voor wie zou dat dan interessant moeten zijn?

Barvaux

Barvaux

28-10-2014 om 10:30

Precies

Gewoon onderin de kliko gooien als je die hebt of onderin zo'n grote bak aan de weg (nog beter) of, als je het echt niet wil dan maar onderin de grijze bak (of je leent ergens een papierversnipperaar en laat daar je kinderen op los).

Dendy Pearson

Dendy Pearson

28-10-2014 om 10:37

in een plastic zak in de kliko

Ik gooi zulke dingen gewoon versnippert in de kliko. Als het een hoop zou zijn denk ik dat ik het versnippert in een plastic zak zou doen en het dan in de kliko zou gooien. Het wordt dan toch gewoon verbrand op de vuilstort?

Jasmijn

Jasmijn

28-10-2014 om 10:40

wat ik doe

Ik heb dit ook wel eens aan de hand gehad, omdat ik het toch niet fijn vind als het ergens (per ongeluk) open en bloot terecht komt doe ik dat soort papieren niet in de papierbak maar gewoon in de grijze vuilnis zak. Ik scheur ze wel stuk en doe het in etappes. In de vuilniszak komt namelijk ook regelmatig koffieprut en etensresten...beetje goor laten worden zeg maar. Misschien volkomen overbodig, maar het geeft mij een beter gevoel dat er minder snel in gesnuffeld gaat worden.
Mijn vader heeft een papierversnipperaar (een niet zo'n dure) en dat is ook nog wel een werkje....er kunnen niet al te veel papieren tegelijk in en het neemt enorm toe aan volume (niet aan gewicht) maar dan zit je weer met al die snippers.

neteret mut

neteret mut

28-10-2014 om 11:30

containerpark?

Hier kan ik het gratis wegbrengen naar het containerpark en daar in de oud papiercontainer gooien, is het misschien nog wel niet meteen vernietigd maar ook niet meer zo dat er iemand bij kan komen (zit een groot schuifapparaat voor die alles samenperst in de container)

Tine Winkel

Tine Winkel

28-10-2014 om 11:53

op mijn werk

is een grote afvalbak voor vertrouwelijke papieren, als ik echt veel zou moeten weggooien denk ik dat ik die zou gebruiken. (misschien niet netjes, maar wel makkelijk)

Jessica O

Jessica O

28-10-2014 om 12:00

hier

Gaan ze in de kachel. Dan zijn ze echt weg.

In de papierbak met water erbij

Verscheuren, in de papierbak en dan water in de papierbak zodat het allemaal lekker aan elkaar plakt en doorloopt

Jesse_1

Jesse_1

28-10-2014 om 20:41

Versnipperd in de vuilnisbak

Of door de papiervernietiger op mijn werk als het niet te veel is.

Overigens kunnen kwaadwillende mensen er juist wel wat mee; bankafschriften en vertrouwelijke papieren. (Doordat ze dan meerdere persoonlijke gegevens hebben, kunnen ze er wat mee).
Dat is ook de reden dat ik persoonlijke post, die ik niet persé hoef te bewaren, ook versnipperd bij het oud papier doe. Het gaat om (de combinatie van) gegevens die in verkeerde handen valt.
Bijvoorbeeld: bij het aanvragen van een bankpas via de telefoon geef je naast bankrekeningnummer, ook het adres en je geboortedatum door.

Vogel

Vogel

28-10-2014 om 21:06

Dank!

Goede suggesties allemaal, ik denk dat ik 't maar in etappes in de grijze container doe.

Ik heb slechte ervaringen met het aan de weg zetten van dit soort oud papier. Het wordt keurig opgehaald, maar ik heb ook al eens weggegooide oude polissen weer teruggevonden in mijn brievenbus, met een briefje er bij dat het vast een foutje was dat ik dat had weggegooid. Er wordt dus blijkbaar wel eens in dat oud papier geneusd...

Ooh Vogel....

...echt te erg!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.