Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat te doen met tegels badkamer?

We hebben een lekkage gehad in de badkamer waardoor er aan de zijkant van ons bad een gat gehakt moest worden in de tegels. Nu hebben we dus een probleem want dezelfde tegels zijn natuurlijk niet meer te krijgen.
(jaren '70 bahama-beige...)

Mijn idee was nu om de zijkant van het bad opnieuw te laten tegelen met een afwijkende tegel. Maar wordt dat mooi? Iemand een idee? En wat voor kleur?
En moeten dan eerst alle tegels eraf gehaald worden (i.v.m. te dikke rand aan de bovenkant?) of zouden ze er gewoon overheen kunnen tegelen?

Ben benieuwd naar jullie ideeën!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamba

Mamba

04-02-2009 om 16:21

Kan best

Ik zou de oude tegels er af halen en een kleur kiezen die flink afwijkt maar wel mooi staat bij beige. Blauw? Groen? Als je de kleur op andere plekken laat terug komen (kleedje, wc-bril, accessoires) kan het best.
Groet, Mamba

Eroverheen

Je schijnt prima over oude tegels heen te kunnen tegelen. Maar dat wordt inderdaad wel dikker natuurlijk.

Je kunt dit natuurlijk ook zien als een vingerwijzing dat het tijd wordt afscheid te nemen van het beige (flauw van mij, ik houd niet van beige).

Groeten,

Temet

Laten spuiten

wij hebben onze (goor/gele)badkamertegels wit laten spuiten.
de tegels zagen er nog prachtig uit,maar de kleur was zo lelijk,er zit nu een kunstof laagje over ,wat schimmelvrij is,echt ideaal.
misschien is dit ook de oplossing voor jou?

milette

milette

07-02-2009 om 18:38 Topicstarter

Ik hou ook niet van beige...

Maar ja, het sanitair is ook allemaal beige, dus dat zou een hele nieuwe badkamer betekenen. Daar heb ik helaas geen geld voor.
Nog iemand ideeën?

tegel

tegel

10-02-2009 om 16:22

Een laagje erover

Een laagje erover is niet zo erg, bij ons werd erbij gezegd dat het juist goed voor de isolatie is, zeker omdat het bij ons de buitenmuur is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.