Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ineke P.

Ineke P.

10-01-2010 om 10:02

Wat te doen met een overschot aan bananen

Ik zit hier met een grote doos vol bananen. Iemand een idee wat ik daar mee kan doen? zijn ze ook in te vriezen om er later iets mee te doen, of kan ik er iets van maken wat ik dan weer in kan vriezen?
alvast bedankt voor de tips!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bananen milkshake?

of iets van hier???
http://www.xs4all.nl/~rjmmilt/index.htm?http://www.xs4all.nl/~rjmmilt/menu/ing00125.htm^submenu.htm

heb even gekeken op internet banaan invriezen is niet lekker je kan ze daarna alleen nog gebruiken voor smootie omdat e vies bruin worden

Op ziekenbezoek!

En dan als eerste naar P. (zie draadje in gezondheid, over kramp in been dat in gips zit..) , want die zit te springen (nou niet letterlijk, want dat gaat slecht met een gipsbeen) om bananen...
groetjes albana

Muffins

maar daar kan je natuurlijk geen hele doos mee leeg krijgen.

Voordeel is wel dat ze daarvoor overrijp moeten zijn, dus als je alles al geprobeerd hebt kun je met de bruine nog uitwijken naar bakken...

Wijn

bananenwijn natuurlijk! recepten zijn wel te vinden op internet. Je hebt wel een grote fles (5 of 10 liter) nodig. Zelf vruchtenwijn maken is erg leuk en niet moeilijk.

Jessica O

Jessica O

10-01-2010 om 12:03

Bananenbrood

Van Leila Lindholm.
Lekker met pecannoten, heerlijk!!!!!

Hier gaan de overrijpe bananen naar de vogels. We hebben een kas met vogels en die zijn er dol op.
Peertjes en appeltjes belanden nu ook buiten voor de vogels.

Jessica

angel3

angel3

10-01-2010 om 12:05

Smoothie ontbijtshake

ik maak vaan bananen vaak een ontbijt shake voor de kinderen. Banaan met yoghurt en dan staafmixen, eventueel nog scheutje water en rietje erin. Gezond, lekker en voedzaam

neteret mut

neteret mut

10-01-2010 om 12:24

Drogen?

in schijfjes en die als knabbeltje of in de meusli of...of.. later gebruiken.

Ineke P.

Ineke P.

10-01-2010 om 13:45

Dank

Dank voor de tips tot nu toe. Invriezen is dus geen optie. Het bananenbrood lijkt me wel wat, kan ik daar een recept van krijgen?En drogen, hoe doe ik dat en hoe lang kan ik dat dan bewaren?
Smoothies komen er ook. Ik denk dat ik morgen maar wat trossen mee neem naar mijn werk.
P, ik zou je met alle plezier wat brengen als je mijn buurvrouw was, maar dat zal wel niet. Met ons magnesiumgehalte in het bloed zullen wij de komende tijd geen kramp krijgen, best een geruststelling...

Tirza G.

Tirza G.

10-01-2010 om 16:01

Invriezen kan wel

Door de helft snijden, strak huishoudfolie er omheen en hop in de vriezer. Heb je lekkere fruitijsjes.

Tirza

jippa

jippa

10-01-2010 om 17:19

Niet in de vriezer, wel lekker: bakken

Bananen in de lengte halveren en dan elke helft in 2 of 3 stukken snijden. Even door een bordje bloem halen de stukjes zachtjes bakken op laag vuur in een beatje olie. Heerlijk bij de nasi.

Jessica O

Jessica O

10-01-2010 om 17:26

Recept

Komt het recept van het bananen brood.

150 gr zachte boter, 100gr kristalsuiker, 125 g poedersuiker, 4 rijpe bananen, 2 eieren, 175 gr bloem 1 theelepel bakpoeder, 1/2 tl kaneel, 1/2 tl gemberpoeder, mespunt zout, 75 gr pecannoten,
boter en paneermeel voor de vorm.

verwarm de oven voor op 175 graden. Klop de boter licht en romig met de suikers (beide soorten). prak de bananen en roer ze door het botermengsel. Klop de eieren erdoor. Meng bloem, bakpoeder, kaneel en gemberpoeder met de pecannoten (bewaar er een paar voor de garnering) en meeng het goed door het bananenmengsel. Doe het deeg in een ingevette en met paneermeel bestrooide cakevorm van 1 liter. strooi de achtergehouden pecannoten erove en bak het brood in het midden van de oven ca 30 minuten of tot een prikker er droog uitkomt.

Uit a piece of cake van Leila Lindholm.

Eet smakelijk!!!

Jessica

Katrien

Katrien

10-01-2010 om 17:52

Wel invriezen

Ik vries wel bananen in: schillen en in schijfjes snijden en dan in een zakje of bakje in de vriezer. Ze worden niet bruin. Maar ik gebruik ze daarna inderdaad enkel voor ijs en smoothies. Héél lekker: bevroren bananen samen met een klein beetje sinaasappelsap (of ander vruchtensap) in een blender mixen. Dan krijg lekker bananenijs, echt romig en lekker en gezond.

Katrien

Toetje

Doen wij op de bbq, maar in de oven kan het ook:

Schil aan bovenkant in de lengte insnijden en open maken.
Bovenste laagje banaan er met theelepel uitschrapen.
Banaanvullen met koetjesreep, hagelslag of andere (nep)chocola.
Flap van de schil weer dicht klappen.
Banaan strak in aluminiumfolie wikkelen.
Banaan in een warme oven (180graden) halfweg op een bakblik.
Als de banaan zacht is, is ie klaar om te eten.

Tip: let op je vingers, voorje het weet eet je ze erbij op!

gr Pham

Wel invriezen

Ik heb het idee dat banaan die ingevroren is geweest zelfs nog sterker en zoeter smaakt dan zonder zo'n behandeling. Als je zo'n banaan een beetje laat ontdooien, zodat-ie wel wat zachter en eetbaar is, maar nog een beetje bevroren, dan is dat eigenlijk al prima bananenijs. En inderdaad kan je die banaan ook prima in shakes etc verwerken. Alleen 'zo' eten kan niet meer, want als de banaan geheel ontdooid is, is het snot.

Groeten,

Temet

Laminaat

Laminaat

10-01-2010 om 22:16

Raw vegans

Hallo Ineke,

Ik heb de reacties niet gelezen.
Ik heb een paar Raw Vegans in mijn kennissenkring (Raw Vegans zijn mensen die alleen plantaardige, rauwe dingen eten). Zij zijn allen trots op Hun Fantastische Toetje (omdat dat ongeveer het enige kindvriendelijke voedsel uit hun dieet is):
Men neme een banaan
Men pleure het in de vriezer
Men pelle het
Men smijte het in den blender
Men servere het als Bananenijs!
Groetjes,
Laminaat

Puck

Puck

10-01-2010 om 22:20

Laminaat

Hoe jij het omschrijft klinkt het bepaald niet smakelijk Dan vind ik de versie van Katrien eens tuk lekkerder klinken.

Inge M

Inge M

10-01-2010 om 22:32

Banaan uit de magnetron

Het klinkt niet, ik weet het. Maar stukjes banaan met suiker en kaneel in de magnetron warm laten worden, is echt lekker! En vooral heel makkelijk.

mirreke

mirreke

11-01-2010 om 09:21

In de oven!

De schil bruin laten worden, zo tegen het zwarte aan, meestal springt de schil dan een stukje open. De banaan erin wordt dan heerlijk. Het is zalig met bv. ijs en slagroom. Hmmmmm!!

De vogeltjes!

Deel je rijkdom en geef eens een banaantje aan de vogeltjes! Man had hier een (nogal bruine, onsmakelijk lijkende) gepelde banaan in stukjes voor de vogels buiten neergelegd. Ging erin als banaan!
Ook nog even gegoogled en ja het is ornithologisch verantwoord.

Avalon

Ineke P.

Ineke P.

13-01-2010 om 17:53

Ze zijn op!

Het bananenbrood is mislukt, het is niet gerezen en dus ook niet gaar geworden. De vogeltjes hebben bananen voorgeschoteld gekregen maar ze halen er hun snaveltje voor op.Ik heb ze dus maar op het werk uitgedeeld. Ik kan voorlopig geen banaan meer zien

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.