Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Nele

Nele

04-04-2010 om 22:34

Wat te doen met 20! hardgekookte eieren?

Vanmiddag de traditionele familie-paasbrunch gehad maar door een klein communicatie-foutje hebben zowel mijn vader als ik voor hardgekookte eieren gezorgd.
Nu dus een enorme schaal vol, prachtig geschilderde, hardgekookte eieren. Een aantal eieren zijn al geprakt in een eiersalade maar meer kan ik niet bedenken.
Iemand anders nog een lekker idee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

breng ze naar de daklozenopvang !

Puck

Puck

04-04-2010 om 22:50

Gevulde eieren natuurlijk

Gevulde eitjes van maken...

Femke:-)

Femke:-)

04-04-2010 om 22:57

Hahaha puck

Ze weet 20 hele eieren al niet op te krijgen...wat moet ze dan met 40 gevulde eieren? Ik zou geen ei meer kunnen zien.

Je had beter iedereen een paar eitjes mee naar huis kunnen geven..had je er ook vanaf geweest? Kun je je buurvrouwen niet verrassen met wat homemade eisalade?

amk

amk

04-04-2010 om 23:15

Gooien

lijkt me logisch:
wie kan het ei het verst weg gooien en dan vangen.
Moet je er alleen niet bij vertellen dat ze al gekookt zijn.

Sambaleitjes!

Gewoon lekker pellen, even bakken in wat hete olie en dan een lekker pittig sambal- of kerriesausje eromheen, lekker laten stoven, liefst dagje of 2-3 in de koelkast zodat de smaak lekker kan intrekken. En dan lekker rijsttafelen!

enjoy

enjoy

04-04-2010 om 23:53

Tsja.........

broodje(s)gezond (met veel ei)
ei door de salade
surinaamse roti met ei eten
kinderen van de week lekker eitje mee naar school
ze zijn in koelkast best weekje goed te houden!!
smakelijk
groetjes enjoy

Holiday

Holiday

05-04-2010 om 11:32

Weggeven

Hier om de hoek zit een verzorgingstehuis. Ik zou ze daar gaan afgeven. Om nou met het hele gezin al die 20 eieren te moeten gaan opeten komende week...pffff blerk.

En daarnaast, ook al zitten ze verstopt in diverse leuke eiergerechten, wat dacht je van je cholesterolgehalte. Te bedenken dat je deze paasdagen dus ook al het nodige aan ei hebt binnengekregen.

Vera*

Vera*

05-04-2010 om 12:55

Eieren gooien

Snif, opa en oma zijn verhuisd en er is dus geen paasgebeuren meer. Traditioneel onderdeel is het (gekookte) eieren gooien door de kleinkinderen. Door de hele voortuin van ruim een halve hectare en dan om de vijver en de vlaggenmast. Het gaat niet om de snelste maar wie het langst zijn ei heel houdt. Heel is relatief, barstjes mogen maar een ei dat een deel mist is af. Altijd leuk, zeker omdat het geen glad gazon maar een bobbelig grasveld is/was.
De ochtendaktiviteit was in hun eigen bos gekookte eieren zoeken. Dat is nog heel lastig als die eieren niet opvallen tussen de blaadjes en vervelende ooms eieren weer uit de mand grissen om ze weer te verstoppen.....

Kaaskopje

Kaaskopje

05-04-2010 om 15:54

Gehaktbal met 'verrassing'

Je kunt een gehaktbal maken die je om het ei heen kneed. Ziet er opengesneden leuk uit.

Meenemen naar......

school om de klas te verrassen, sportclub, werk etc.

Zou het wel grappig vinden als iemand wegens overcompleet me bij tennis me zou verrassen met een gekookt eitje.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.