Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat te doen als oppas-poes weg is?

Misschien wat voorbarig, maar buurpoes, waar ik een paar weken op pas, was vanochtend in geen velden of wegen te bekennen. Normaal zit ze voor de deur te wachten tot ik met haar meeloop voor de verse brokjes. Haar broer was er wel. Kan natuurlijk zijn dat ze een ommetje maakt en weer opduikt, maar ik heb zo mijn twijfels...ze is niet erg zwerverig, en zit sinds de buren weg zijn bijna volcontinu bij ons in de tuin (ze kunnen met een luikje in en uit wanneer ze willen) Ze heeft gelukkig wel een bandje om met adreslabel, maar goed, als iemand haar vindt en belt krijgen ze geen gehoor natuurlijk, er is niemand thuis. Getsie, ik vind het wel vervelend. Zit te dubben als ze er vanavond of morgenochtend nog niet is of ik de buren moet SMS-en. dat helpt natuurlijk ook niks, maar toch...

Ingrid

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ingridt

hier was onze poes weg toen wij met vakantie gingen. Ik had met de buurvrouw die poes ging verzorgen afgesproken dat mocht hij weer opduiken en er wat aan de hand was, dat zij naar eigen goeddunken zou handelen. Dus naar de dierenarts mocht dat nodig zijn en mocht hij dood zijn (was gelukkig uiteindleijk niet het geval) dan begraven in onze tuin.

Goed poesbeest dook naar twee dagen met gewonde poot op. Toen hebben ze contact met ons gezocht.

Zelf zou ik in dit geval nog even wachten. Wie weet duikt poes vandaag of morgen nog op. Mocht poes morgenavond zich nog niet gemeld hebben, dan zou ik een sms sturen. De komende 36 uur kan er nog veel gebeuren en om ze wellicht nodeloos ongerust te maken is ook weer zo wat.

Ik hoop dat oppaspoes zich snel al miauwend in jullie tuin even meld.

Groetjes van Purk

IngridT

IngridT

10-08-2009 om 17:11 Topicstarter

Te vroeg bezorgd....

Poezebeest kwam net aangehuppeld alsof er niks loos was. Gelukkig maar. Ik zal als de buren terug zijn even afstemmen voor een volgende keer wat ze willen dat we doen als er eens echt iets is...is toch wel handig...

Ingrid

Massi Nissa

Massi Nissa

10-08-2009 om 21:04

Ooo dat ken ik

Ik lig in een deuk, dat hebben man en ik ook eens bij de hand gehad. De kat die wij verzorgden was van een chique oudere dame die stapelverzot was op haar poezebeest. Ze waren nog nooit langer dan een uur of drie gescheiden geweest, maar de dame in kwestie had een zus in Friesland die erg ziek was en moest dus een weekje weg. Er lag een compleet A4-tje met instructies in een bibberig handschrift, er stond allerlei peperduur speciaal voer en we moesten poeslief ook elke dag borstelen en aaien. Dat aaien lieten we na dag 1 achterwege, dat kostte ons teveel huid. Poes was nogal een prinses op de erwt. Gek genoeg vond madame het borstelen wel goed.
Enfin, ik ging er altijd langs op weg naar mijn werk en ja hoor, ineens was die kat verdwenen. Het was een grote flat in de Concertgebouwbuurt, drie hoog, kat kon nergens heen. Toch? Ik doorzocht het appartement. Niets. Belde mijn school ("Sorry, ik moet even onze oppaspoes zoeken" - "Goh, Massi, dat is met afstand de origineelste smoes van deze maand"). Bedacht dat-ie misschien toch van het balkon gesprongen was (al was die deur gesloten toen ik binnenkwam). Belde aan bij alle buren van de binnentuin - binnen de kortste keren stonden er een oud-burgemeester en een stokoude dichteres naar die kat te roepen tussen de rozen (de rest van de roepende buren kende ik niet, maar was vast ook niet misselijk, haha).
Kat bleef spoorloos. Met hangende pootjes de oude dame gebeld, die onmiddellijk in een taxi stapte richting Amsterdam. Ik ging lesgeven en fietste rond vier uur 's middags langs het huis. Wat bleek, die kat had zich achter het ligbad gewurmd, maar kon niet terug. Technisch was dit hele scenario onmogelijk (zei de erbij geroepen loodgieter). Daar stonden we dan met zijn drietjes te luisteren naar een onmogelijke kat achter het bad. De loodgieter en ik hebben met heel veel moeite onze zelfbeheersing weten te houden (dametje was overstuur).
Ik ben daarna niet meer gevraagd om op die poes te passen. Het zou natuurlijk kunnen dat het dametje geen voet meer buiten postcode 1071 heeft gezet.
Hoe dan ook, ik ken de paniek. Fijn dat jouw oppaspoes er weer is .
Groetjes
Massi

Tirza G.

Tirza G.

10-08-2009 om 22:57

En wat fijn (ot)

Dat jíj er weer bent. Ik lig werkelijk in een scheur

Tirza

Minoes

Minoes

11-08-2009 om 00:20

Mijn collega

Mijn collega zag op dag één van de vakantie haar oppaspoes uit het raam van drie hoog naar beneden vallen... Het is overigens goed afgelopen. Na een speurtocht in het duister door de tuinen van de benedenburen...

ayla

ayla

11-08-2009 om 08:56

Proest mijn eigen kat

jaren terug toen onze (nu al overleden) kater nog een jonge kater was vol katerstreken Ben ik hem een paar uur kwijt geweest en net op een middag dat ze bezig waren met de renovatie van de badkamer in onze huurflat, er moest van alles gedaan worden, tegels kappen, boren gaten in de muur. En opeens kat weg…. En gek genoeg hoorden we hem wel miauwen, we konden alleen niet plaatsen of het in de badkamer of in de keuken was. Tot ik opeens in een helder moment eens aan een gat in de muur ging luisteren en ja hoor, dat gekke beest was daar in gekropen. lagen daar 2 bouwvakkers op de grond voor dat gat, poes poes te roepen. Na een half uur kreeg ik het wel benauwd want wat als hij vast zat. Maar na een uur later kreeg hij blijkbaar honger en kwam er een hele stoffige kater uit het gat gekropen

Kiki

Kiki

11-08-2009 om 10:15

Toen mijn katten kitten waren woonden we

in een huis met een niet afgesloten tuin. Dus onze katten gingen toen nog niet naar buiten. Na een fikse lenteschoonmaak, waar alles open stond, behalve de keuken waar onze kattn lagen, waren we een poezebeest kwijt. 'O nee, heb jij de keukendeur opengelaten' 'Nee, echt niet, dat heb jij zeker gedaan' Even grauw en snauw naar elkaar 'Het is jouw schuld' 'Nee jouw schuld'
terwijl we wanhopig ons poesje zochten.

Nee poesje moest wel naar buiten zijn gegaan, dus wij wanhopig met een bakje vol voer burenoverlast veroorzaken.
'Heksenjong waar ben je, poes,poes,poes!'

Op een gegeven moment liep de halve buurt met ons mee te zoeken (jaja en dat in de kille afstandelijke stad) Want guttegut, wat was het zielig, zo'n arm jong poesje, moederziel alleen (let wel, dit was voor we de ware aard van onze killerkat doorhadden) buiten

Groot was onze gene toen we onze poes vervolgens hoorde miauwen uit onze ladenkast.
ahum, ze was daar lekker gaan liggen slapen en wij hadden vervolgens de lade dichtgeschoven en terwijl wij wanhopig buiten op zoek waren lag ze daar prinsheerlijk te slapen.
Dus al die mensen die op zoek waren naar onze kat maar koffie aangeboden. We voelde ons wel erg lullig

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.