Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat staat er op jullie to-do-lijstje?

Iets wat echt al een poosje móet gebeuren, maar waar je jezelf niet toe kunt zetten? Misschien kunnen we elkaar motiveren, of nóg gunstiger...elkaars klusjes doen

Hier met stip op 1: gang en trapopgangen sausen.
Op een goede tweede plaats de schuur opruimen inclusief alle barrelfietsen. Eigenlijk nog dringernder is de zolder opruimen, maar dat zit achter deuren dus daar heb ik onvoldoende last van...


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Biene M.

Biene M.

11-05-2010 om 16:15

Beginnetje

Alle kasten (kleding- en boeken) uitmesten
plinten huiskamer schilderen
kozijnen huiskamer schilderen
plinten gang vastspijkeren
nieuw kattenluikje in de balkondeur zetten (eerst kopen)
kamer dochter opknappen (inmiddels plan de campagne gemaakt en begonnen)
administratie bijwerken
back-up maken van andere bestanden dan foto's (die houd ik wel bij)
recepten ordenen in die map die ik daarvoor ruim drie jaar geleden heb aangeschaft
telefoonabonnementen regelen
nieuwe kabel naar tv trekken

Oef, ik ben nog lang niet klaar met het lijstje, maar voel mijn schouders bij elke regel verder naar boven gaan en mijn knieën harder tegen elkaar drukken. Laat maar, zolang we maar geen last krijgen van ongedierte en deurwaarders is het niet zo belangrijk.

Badkamerplafond

Toen we het huis kochten was er in de badkamer een dakraam zonder vergunning geplaatst. De koop ging alleen door als de vorige eigenaar een vergunning aan zou vragen en het juiste dakraam zou plaatsen. Afwerken zou er ook bij horen. Nou..... Ü
Ik heb nog nooit zo'n slecht afgewerkte badkamerplafond gezien; de gipsplaten zitten schots en scheef en de draagbalken dragen ook niet meer echt. Eigenlijk zou alles eraf moeten en helemaal opnieuw betimmert moeten worden (4 ruggen ahum). Eigenlijk wil ik gewoon de naden afdichten met speciaal band, dichtsmeren en dan met stuctuurverf afwerken. En daar steggelen lief en ik al 1 1/2 jaar over....

Dorry

Oh hou op....

wat een deprimerend draadje. Ik ga helemaal niks opschrijven, want dan kan ik het elke keer teruglezen, en dat maakt het alleen maar erger....

Ingrid (zlefs al het feit dat ik de titel van dit draadje heb gelezen zorgt dat ik nu al denk aan al die oningeplakte foto's en de nog steeds niet geregelde zomervakantie)

Lijst-je? woehaha!

Ach, Silone, jij gelukkige, dat je maar een lijst-je hebt. Met mijn lijst van achterstallig leed zou je een kleine werkkamer kunnen behangen vrees ik.

Zo staan er nog diverse verhuisdozen op uitpakken te wachten, moeten er diverse schilderijen/posters aan wanden worden bevestigd of anders ergens anders heen, moeten er diverse stapels papier worden uitgemest en georganiseerd, mijn klerenkast idem, lampen nog aangeschaft en natuurlijk opgehangen, haken opgehangen *alle* kamers opgeruimd, foto''s verwerkt en nog veel, veel meer.

En dat is dan alleen nog maar thuis

Op het werk soortgelijke narigheid, minus de foto's, de lampen en de verhuisdozen.

En nee, daar word ik niet blij van.

Groeten,

Temet

margje van dijk

margje van dijk

11-05-2010 om 16:56

Argh

Ik denk ook liever niet aan de lijstjes

Mijn tactiek is meestal dat ik me elke dag 1 ding voorneem om te doen. Al is het maar een knoop aannaaien of zo. Dat werkt bij mij beter dan lange lijsten.

Margje

Silone

Silone

11-05-2010 om 17:44 Topicstarter

Stelletje struisvogels

Ik zal maar eerlijk toegeven, de enige lijstjes waar ik niet zonder kan zijn boodschappenlijstjes. Maar het geeft een goed gevoel om iig op te schrijven wat daar telkens in je achterhoofd hangt. Nu hoef ik het alleen nog maar te doen...
Whoehaaaa, en die administratie heb ik zaterdag al gedaan. Nou ja, uitgezocht dan, het moet nog in mappen.

Oh vreselijk

ik moet nog zoveel doen hier in huis en ik begin er telkens niet aan want ik heb er geen zin in. Bovenaan het lijstje: dochter1 kamer:

deur en plinten lakken, wand sausen, gaten vullen en nieuwe gordijnrail in de muur, gordijnen in korten, 1 wand behangen. Bed lakken.

verhuizertje

verhuizertje

11-05-2010 om 19:16

Lekker niks

want het huis is verkocht en we worden straks verhuisd! Deze maanden dus alleen het normale stoffen zuigen en wassen. Straks, in het nieuwe huis, tja dan zullen de lijsten weer lang worden vrees ik, maar voor nu even lekker helemaal niks. Nu nog mooi weer graag!

Yta Chalne

Yta Chalne

11-05-2010 om 20:38

Niks

Zo'n lijstje heb ik niet. Ook niet stiekem in m'n hoofd. Als ik denk aan 'to-do' lijstjes dan denk ik meer aan een weekend NY met m'n oudsten, een doordeweekse dag Efteling, een feestje als ik volgens jaar veertig word. Of eten bij El Bulli. Of rondtrekken door de sierra madre (Mexico) in een VW Kever. Maar schilderen, behangen en aflakken, neuh...

merene

merene

11-05-2010 om 21:33

Ik heb wel zo'n lijstje

Ik krijg het benauwd als ik denk aan wat er nog moet gebeuren, maar....... de 1e week van juli ben ik vrij en de kinderen gaan naar school, blijven over en gaan gewoon naar de BSO. Dus kan ik het plafond en de muren in de huiskamer, hal, wc en bijkeuken verven. Niet sauzen, want de sausjes van Calvé gebruik ik liever bij de barbecue

En dan hoef ik alleen nog maar de foto's uit te zoeken en de houten vloer schuren en opnieuw in de olie te zetten.

Vic

Vic

11-05-2010 om 22:00

Langst

Mijn lijst is zo lang dat ik niet eens meer weet waar ik moet beginnen. Mijn slaapkamer moet nog geverfd worden, op alle slaapkamers moeten nog plintjes gelegd, gordijnen laten vermaken, gordijnroedes en gordijnen ophangen, knieschotten op zolder maken (en eigenlijk wil ik hier echte kastjes achter met planken, dus als iemand nog een tip heeft daarvoor?), het gipsplafond op zolder afwerken met latjes, schilderijen ophangen, nog tig verhuisdozen uitpakken (maar nog tekort aan kasten), tuin opruimen, klusafval afvoeren, hal en gangen verven, en nog ontelbare kleine klusjes.

Vic

Vic

11-05-2010 om 22:05

Klusjes ruilen

Dat vind ik wel een goed idee. Ik wil wel wat muren komen sauzen of een tuintje aan kant maken, als een handig timmertalent bij mij de zolder af komt maken.

En het lullige is

dat ik al die wanden in dochter1's kamer al een keer geverfd heb (roze na een half jaar was dat 'kinderachtig') dus, (sauSen niet goed hahaha en dat de lieverdjes zelf in een gekke bui de gordijnen met stang en al van de muur hebben getrokken werkt ook niet motiverend.

Ik moet ook nog: de zolder opruimen en stofzuigen. Ook een klus waar ik niet bij sta te lachen van tevredenheid.

Oh zalig, ik heb zo'n zin in een poffertjespan, wil ik ook al tijden. Misschien moet ik als compensatie van die stomme to do list een leuke to do list maken, als beloning.

Karin Scholten

Karin Scholten

11-05-2010 om 22:22

Pffffff

Maar hier komt ie:
- washok opruimen
- kast kopen/maken voor washok
- zolderruimte opruimen incl kringloop/marktplaats/etc
- plinten boven schilderen
- kamer zoon 2 andere kleur
- opleuken kamer dochter
- nieuw bed uitzoeken voor onszelf
- alle kledingkasten uitmesten
- nieuwe zomerkleding kopen
- tig spullen voor vakantie kopen
- route uitstippelen vakantie ver weg (alleen tickets geboekt)
- nog 5,5 jaar foto's inplakken!
- administratie eindelijk eens netjes opruimen
- zolderkamer omtoveren in kantoor/speelkamer
- belasting invullen!!!
- kinderopvangtoeslag aanpassen
- lijst keuken schilderen
- tig keukenkastjes en rommella opruimen
- speelkamer en vooral die kasten opruimen
- foto's van kidneren laten maken
- foto's ophangen
- tig kadoos kopen voor aanstaande verjaardagen etc
- boekenkast opruimen
- tuinhek uitzoeken en plaatsen
- spullen ruilen
- garage opruimen
- parketvloer in de olie
- afspraak maken met tandarts, KNO, kinderarts en huisarts (2x)
- tig zaken opzeggen

Voor de lol pak ik even mijn 'kopen'lijstje erbij: wasmanden, emmers, dweilstok incl dweil, vaatdoekjes, gordijntje zolder, kast zoon, bankje voor oudste zoon, 3 x teva's, nieuwe slopen, ondergoed kinderen, t'shirts kinderen, voetbalsokken zoon, sportbeha, vouwpapier en knutselspullen, trainingsbroek voor tennisles, grote vaas 2 x, poppenbedje (voor oma), pannenonderzetters, opbergbox speelgoed, mokken, zandbakje, tig kadootjes, condoleance kaartjes, postzegels, reisgids,

Haha en ik denk dat dat mij morgen (rondje IKEA, Praxis en sportzaak) gaat lukken met drie kinderen op sleeptouw!

Oh, wat erg. En dan te bedenken dat we een nieuw huis hebben, nieuwe tuin (en een jongen die de tuin bijhoudt als bijbaantje), nieuwe inrichting, etc. Niets te klussen en toch...

Tihama

Tihama

11-05-2010 om 23:07

Mensch

Ingrid:
" en de nog steeds niet geregelde zomervakantie"

Dat duurt nog maanden. Je kèn wel dood en begraven zijn tegen die tijd

Tihama, met een zee aan vrije tijd en berg aan klussen die ze NIET gaat doen

ilsepilse

ilsepilse

11-05-2010 om 23:07

Zolder is klaar

-nu nog de schuur
-ook eens gang schilderen
-papieren opruimen en in mappen doen
-kinderfotos inplakken in een album (oudste ondertussen al 15) jaja shame on me
-bloemetjes voor id tuin

Biene M.

Biene M.

12-05-2010 om 07:43

Gedaan lijstje

Eigenlijk is een to do lijstje nergens goed voor, want ik zie toch wel dat het nog moet gebeuren en bovendien lijkt het door die lange lijst of ik nooit wat doe en dat zorgt voor verlammend schuldgevoel, wat weer niet bevorderlijk werkt voor het verder afwerken van de to do lijst. Dus hier mijn done lijstje van de laatste tijd:
Geregeld dat we binnen de coulanceregeling een nieuw onderstel voor de kinderwagen kregen omdat het oude stuk was (2 jaar en 1 maand na aankoop)
Slaapkamer van de huiskamer afgescheiden en onze slaapkamer daar naartoe verhuisd.
Kleren verhuisd uit de gangkasten naar de nieuwe slaapkamerkast.
Slaapkamer zoon leuk ingericht (die was nogal leeg nadat ons tweepersoonsbed eruit was)
Leuke kast via marktplaats voor dochter gekocht, en een plan gemaakt voor hoe we haar kamer verder gaan vernieuwen.
Voorraadkast in de keuken uitgemest.
Oude flesjes en kolfspullen uitgezocht, gesorteerd en opgeruimd.
Veel lekker eten gekookt.
Gelezen, 3 pagina's per dag totdat ik in slaap val.
Gewerkt en voor mijn werk genetwerkt.
Het huis op orde gehouden.
Veel naar Artis geweest.
Veel boekjes gelezen voor peuterzoon.

Kijk eens, dat vind ik nou een tevredenstemmend lijstje

Yta Chalne

Yta Chalne

12-05-2010 om 08:50

Fantastisch biene!

Dat is echt een geniaal idee, een lijstje achteraf. Je hebt echt een lijstje om trots op te zijn

Bellefleur

Bellefleur

12-05-2010 om 09:11

O jee,

bij elke bijdrage die ik lees, schiet me wel iets te binnen dat ik ook nog had moeten doen.
Ok, hier komt mijn lijst:
wc opknappen (toiletpot zit nog met één schroef vast)
fietsenschuurtje verven en rotte planken verwijderen
verwarmingsbuis in de kamer verven (we zijn pas 10 jaar geleden verhuisd)
schutting bouwen met de buren
foto's inplakken en op de pc reorganiseren
een berg verstelwerk
zomerjassen, broeken en schoenen kopen voor de kinderen.

Tromgeroffel, trompetten en gejuich, hier volgt mijn 'gedaan' lijstje:
de kamer muren én plafond opnieuw geverfd
een bankrekening geregeld voor zoonlief
zolder opgeruimd
laptop aangeschaft en oude computer geupdated.
afspraak gemaakt met de kapper
afspraak gemaakt met de huisarts (ik geef mezelf een schouderklopje)
én een heerlijke vakantieweek gehad met gezin.
en daarvoor een weekend met dochterlief op stap geweest.

Maxime.M

Maxime.M

12-05-2010 om 09:48

Vic (zolder)

Hoi Vic,

Ik weet niet of het voor jouw zolder ook goed werkt, wij hebben keukenkastjes van ikea gekocht (de goedkoopste heel simpel wit) met deurtjes, maar zonder de pootjes. Die kastjes zijn dan iets van 70cm hoog en 60cm diep. (er zijn verschillende breedte maten). Toen de schuine hoek van de zolder uitgemeten met een stuk spaanplaat. De kastjes aan de achterzijde schuin afgezaagd en in elkaar gezet. Je moet dus wel iets sleutelen aan de kastjes, maar hoeft niet helemaal zelf kasten in elkaar te knutselen. Het staat heel mooi en de kastjes zijn nog steeds erg stevig. Deurtjes ervoor en klaar ! (en niet al te veel geld heeft het gekost.

Maxime

100%mama

100%mama

12-05-2010 om 11:43

Lang lijstje, hahaha

de muur in de gang opnieuw verven;
de muren in de woonkamer opnieuw sausen;
plinten leggen in de woonkamer (ach, we wonen er pas 6 jaar);
de buitenboel schilderen;
de badkamer opknappen;
de keuken opknappen;
de schuur opruimen;
de kast boven de trap uitzoeken en opruimen etc etc

Hahaha, hopelijk kan ik aan het einde van deze zomer heel wat afstrepen van het lijstje!

Katrien

Katrien

12-05-2010 om 11:52

Ik durf het bijna niet te schrijven

Maar op dit moment staat er maar één ding op het lijstje, nl de berging opruimen. En daar zijn we al mee begonnen, het is dus een kwestie van de laatste loodjes.

Nu, de laatste maanden hebben we het hele huis opgeruimd, leeggemaakt, gereorganiseerd. We hebben dus al een hele lijst afgewerkt.

Katrien

Massi Nissa

Massi Nissa

12-05-2010 om 12:42

Ik mag niet meer

Ik mag geen lijstjes meer maken van de reintegratiedeskundige (ben pas twee weken thuis geweest vanwege uitputting en moet nu leren om de boel veel beter te organiseren, juist omdat ik gezondheidstechnisch wat wiebelig in mijn schoenen sta). Ik vind Margjes idee heel goed, ze heeft het al eens eerder gepropageerd: gewoon elke dag 1 ding doen en dat op je kijk-mij-eens-lekker-bezig-zijn-lijstje zetten (achteraf dus).
Groetjes
Massi (lijstjesloos, dus geen klussen in het vooruitzicht. Mijn klusje voor vandaag is al klaar, namelijk de voorraadkasten nalopen, dingen over de datum wegkieperen en alle flessen sorteren en wegbrengen).

Massi

joh ! Wat vervelend dat je het veel te druk hebt gehad, doe rustig aan inderdaad.

tonny

tonny

12-05-2010 om 13:42

Aha

kijk eens aan, dit druilerige weer leidt tot ijverigheid

To do lijstje:

- kozijnen van de voordeur en ramen schilderen (kan niet; het regent
- onkruid wieden (haha, regen!)
- oude negatieven inscannen en omzetten tot digitale bestanden (apparatuur komt van de zomer)
- kleertjes voor mijn kleinkind naaien (dan moet ik eerst naar de markt)
- zolder opruimen (hm, dat zou nu meteen kunnen!)
- keukenkastjes opruimen en schoonmaken
- boekenkast opruimen en sorteren
- zeven overhemden strijken

Grote klussen zitten er gelukkig niet bij, we zijn bijna drie jaar terug verhuisd dus binnen is alles nog netjes

Vic

Vic

12-05-2010 om 19:42

Maxime

Bedankt! Dat klinkt wel heel uitvoerbaar. Ik heb ca. 80 cm hoogte nodig, maar misschien kun je dat oplossen door er iets onder te doen, of met pootjes en een plint. Hebben jullie de gewone keukendeurtjes geplaatst of schuifwandjes? Ik heb de schuine wand laten ophouden bij een balk, dus de kastjes komen achter die balk. Er kunnen dus alleen schuifdeurtjes en niets wat naar voren opengaat.

Monique D*

Monique D*

12-05-2010 om 19:58

To-do-lijstje

- nieuwe printer installeren;
- de nieuwe vaatwasser uitpakken (installeren doet mijn nieuwe vriend binnenkort);
- administratie bijwerken (post opbergen in mappen);
- auto wassen (een hele goede vriend van mij zei al dat het niet-meer-eruit-zag!!)
- een advertentie plaatsen bij site "gratis ophalen site" voor speelgoed, boeken, ander overbodig spul en oude kleding;
- de trappen stofzuigen/dweilen;
- de droge was opbergen.
Mijn to-dolijstje was veel groter, maar door de vakantie is het kleiner geworden..

Margriet*

Margriet*

12-05-2010 om 21:05

Hier is het to do lijstje door

vakantie echt veel korter geworden. Het voordeel van een lijstje is dat het er ook zo heerlijk uit ziet dat je dan al meer dan de helft hebt afgevinkt, dat geeft ook een goed gevoel.
Hier waren de toppers van lang blijven liggen (fijn zo'n studie doen maar je komt tot niets meer, trouwens alle vakanties op pad zijn helpt ook niet):
-latjes van bedbodem zoon vervangen (3 jaar oud)V
-ramen laten nakijken en reparateur regelen (4 jaar)V
-foto's uitzoeken (8 jaar oud) nu meegestart
-weekeinde kamperen vrienden (3 jaar oud) V
-nieuwe tuinstoelen (2 jaar oud) V
-uitzoeken hoe scanner van printer werkt (2 jaar oud) V
-studie verder regelen (4 maanden oud maar moest geregeld worden) V
-van gekochte stof rokje maken voor dochter (2 jaar oud) V
-Gordijnen eindelijk op maat maken (ga ik NU afmaken, dus uit die computer).

Ik durf niet eens

Want dan zou er o.a.:
- oude foto's uitzoeken
- videocamera op dvd zetten
- huis eens heel goed schoonmaken
- babyspul uitzoeken en wegdoen

opstaan en daar heb ik allemaal geen zin in. Als het niet op een lijstje staat "hoeft" het niet

Heb net toevallig een boek van Mike Gayle gelezen over een to-do list. Hij heeft in een jaar een to-do list van bijna 1300 dingen afgewerkt. Werd er moe van toen ik het las.

Biene M.

Biene M.

13-05-2010 om 09:16

Een boek?

Een boek over het afwerken van een to do lijst? Ik denk niet dat ik dat wil lezen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.