Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Patries

Patries

16-02-2010 om 07:37

Wat neem ik mee naar italië?

Ik ga binnenkort naar een vriend in Italie. Wat kan ik voor hem meenemen, typisch iets Nederlands wat ze daar misschien niet hebben (en dan geen klompjes natuurlijk....)

Dank jullie wel!

Patries

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marie L

Marie L

16-02-2010 om 08:39

Hopjes, stroopwafels, speculaas,

zoute drop, Friese nagelkaas... Dit soort echt Nederlandse lekkernijen. Maar als je liever iets niet eetbaars wilt, weet ik het even niet.

Veel plezier daar!

ol3

ol3

16-02-2010 om 09:56

Stroopwafels

vinden onze familie en kennissen in het buitenland altijd het lekkerst!!

Hagelslag

en stroopwafels,pindakaas?

Niet eetbaar

boerenzakdoeken
theemuts/theebeurs (blokker)
kaasschaaf
bloembollen

Ik was laatst in een winkel met allemaal blauwwitte delftse patronen op keukendoeken, theedoeken, pannelappen etc. Maar nu weet ik niet meer waar. Een soort blokker/marskramer.
Verder had boerenbond/welkoop veel broer zoekt vrouw spullen. Regenlaarzen, fietstassen etc.

Anonix

Anonix

16-02-2010 om 13:47

Ik zou...

...absoluut een Senz-paraplu meenemen. Wij waren in Rome en daar liep werkelijk iedereen met een opvouwbaar vodje, ongetwijfeld gekocht bij een van de vele paraplu-venters op straat. Onze Senz was de enige fatsoenlijke én stormvaste plu in heel Rome Bovendien is het een modern innovatief oer-Hollands product, en nog praktisch ook!

Natuurlijk altijd óók stroopwafels meenemen!

Puck

Puck

16-02-2010 om 14:42

Silone

"Ik was laatst in een winkel met allemaal blauwwitte delftse patronen op keukendoeken, theedoeken, pannelappen etc. Maar nu weet ik niet meer waar. Een soort blokker/marskramer. "
Xenos!!!

Tessa

Tessa

16-02-2010 om 18:36

Kaasschaaf

Ik las net de Allerhande van Albert Heyn. Daar stonden verschillende spulletjes in met Holland-motief. O.a. servetten en leuke mokken.
En natuurlijk niet te vergeten een kaasschaaf!

Minet

Minet

16-02-2010 om 19:12

Rookworst

Wij hebben nogal wat vrienden/kennissen rond Milaan wonen. Hier gaat altijd een doos vol rookworsten mee, daar zijn ze echt allemaal helemaal dol op!

Annie Tsung

Annie Tsung

16-02-2010 om 23:22

Ayayay!

Allereerst wil ik natuurlijk even zeggen dat het altijd leuk is als je een kadootje krijgt en dat mensen aan je denken,maaarrrrr...
Wij wonen zelf in het buitenland en als er visite komt, krijg ik altijd toch een klomp, een kalender met een molen erop, een blauw/witte koektrommel met stroopwafels,een kaasschaaf (wel of niet met een delfs handvat) dat soort dingen.

Ik had geen Delfts blauw in mijn huis in Nederland en hoef het eigenlijk nog steeds niet
Ik hou niet van theedoeken met een molen erop en dat soort toeristen gebeuren en ik weet van veel Nederlanders hier dat ze ook niet meer weten wat ze met die spullen aan moeten, want wegdoen is lullig,maar je zet het ook niet neer omdat het niet bij je spullen past of je smaak niet is.

Waar ik altijd erg blij mee ben zijn de "gewone" alledaagse dingen die je vaak toch het meeste mist.

Mijn ouders hebben het volgende steevast in de koffer als ze hierheen komen;
stroopwafels, shoarmakruiden, zakjes kaas/groentensaus van honig of maggi ofzo, Gouda's Glorie Mayonaisse, een grote zak paprika chips, hacheekruiden, ontbijtkoek, dat soort spul.Dingen die vanzelfsprekend zijn als je in Nederland woont,maar die nergens te vinden zijn.

Ik zou helemaal gelukkig zijn met een rookworst van de Hema, maar vlees mag helaas niet worden ingevoerd naar hier.

Zucht...soms zou ik een moord doen voor een lekker kroketje of een berenhap met pindasaus ( dat is er ook zo een: zakjes/bakjes pindasaus.Nergens te vinden hier)

Zomaar wat ideeen dus.Ik kan alleen vertellen wat ik leuk zou vinden,maar wie weet houden je vrienden er wel van?

Annie

Patries

Patries

17-02-2010 om 08:58

Stroopwafels en rookworsten

Dank allemaal!
De stroopwafels en rookworsten gaan het zeker worden, misschien dan toch nog een paar leuke theedoeken erbij, of een pakketje met hacheekruiden enz. Wist niet dat ze dat daar niet hadden. Een paraplu en een paar regenlaarzen is ook niet gek met die hevige regenval in Italie, goed idee!

Het komt helemaal goed!

Patries

jeje

jeje

17-02-2010 om 11:02

Tijdschriften

Ik vind het heerlijk als mijn bezoek Nederlandse tijdschriften meeneemt.

O, maar

ik had helemaal niet begrepen dat de cadeautjes voor Nederlanders waren. Ik dacht voor een Italiaan (maar misschien wil hij ook geen delfst blauw in de keuken, dat kan natuurlijk).

Ilva

Ilva

17-02-2010 om 11:24

Oranjebitter

Wij hebben voor Italiaanse vrienden een keer oranjebitter meegenomen. Vonden ze erg lekker.

Annie Tsung

Annie Tsung

17-02-2010 om 17:15

Hachee

Hoi alweer,

Ik weet idd niet of er wel of niet hachee kruiden te krijgen zijn in Italie...Volgens mij is het echt iets Hollands.
En ik sluit me ook helemaal aan bij Jeje; tijdschriften, Allerhande, boeken en kranten,etc.Altijd goed!

Biene M.

Biene M.

17-02-2010 om 17:42

Beetje off topic

Hacheekruiden? Laurierblaadjes, peper en zout verkopen ze in Italië toch ook wel?

Primavera

Primavera

17-02-2010 om 19:01

Zoete ketjap, kwaliteitshagelslag of vlokken

Hallo Patries,
Ik woon in Italië. Wat hier moeilijk te krijgen is , is zoete ketjap en fatsoenlijke hagelsslag of vlokken. Het wordt hier dan wel vaak als garnering gebruikt, maar de kitaliaanse versie die hier in inimini kleine pakjes te koop is, is niet te eten.
Iets anders was handig is zijn die één pesoons cup-a-soup zakjes en dan de wat vollere smaken. Leuk als afwisseling op het werk ipv thee of koffie. We hebben ondekt dat de meeste koffie en thee apparaten op kantoor hier ook gewoon heet water geven waarmee je dan zo'n bekertje soep kan aanmaken.
Drop, is hier niet vergelijkbaar met Nederlanse, ze hebben alleen die kinder haribo-dingen uit Duitsland geimporteerd. Je kunt hier trouwens wel duitse speculaasjes krijgen, maar geen bastogne koeken , stroopwafels of joodse koeken.
Wat ook erg in de smaak viel hier was een fles advocaat.
Parapluus zijn hier inderdaad vaak van slechte kwaliteit, de enige die hier in huis niet binnen een seizoen gesloot zijn komen uit Nederland en Duitsland. Kaasschaaf is alleen nuttig als ze die niet hebben, niet zozeer voor de kaas, maar uitermate geschikt om de wat kleinere cougettes hier in dunne plakjes te raspen.
Waar ik verder ook veel plezier van gehad heb als student was een degelijk fietsreperatiesetje, die tenminste wel de stuge banden van de velgen afkreeg, maar dat is zo lang gelden dat ze misschien inmiddels hierin ook alweer voorzien zijn.
Groetjes Primavera

Annie Tsung

Annie Tsung

17-02-2010 om 21:09

Zucht biene, ook ot

Ja,ja ,ja...Natuurlijk kun je alles zelf maken.
Ik kan ook wel een kaassausje in elkaar flansen of in de weer gaan met komijnzaad of wat dan ook, om shoarmakruiden zelf te maken.
Zo kan ik ook wel mijn eigen brood gaan bakken en zelf kroketten gaan hannessen.
Daar gaat het helemaal niet om.

Zucht... elke keer als mensen hier ergens om vragen, dan komt er weer iemand aankakken met dingen die er helemaal niks mee te maken hebben.
Ik vraag me alleen wat de meerwaarde is van zo'n reactie.

Annie Tsung

Annie Tsung

17-02-2010 om 21:33

Nog een keer: sorry biene

Voor mijn reactie.Ik las zojuist mijn eigen reactie eens over en het leest wel heel lelijk.
Ik had denk ik weer eens niet in de gaten hoe het soms harder leest "op schrift" dan dat ik het had kunnen zeggen.

Ik weet niet hoe ik het kan verwijderen en ik bedoelde het niet zo lullig als het wellicht overkomt.Ik heb denk ik mijn dag niet, want zo erg was het nou ook allemaal weer niet van die laurierblaadjes
Sorry dus.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.