Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jetske

Jetske

15-03-2010 om 11:58

Wat mee te laten nemen uit new york?

Hoi allemaal,
Man gaat eind van de maand voor een week naar New York voor z'n werk. Leuk natuurlijk, nooit daar geweest; helaas mag ik niet mee. Maar: ik lees wel eens dat sommige dingen daar veel goedkoper zijn. Wie heeft er tips? Wat kan ik hem mee laten nemen? Als 'goedmakertje' dat ik het thuis een week alleen moet rooien
Jetske

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

15-03-2010 om 12:18

Pindakaas m&m's

maar dat kan van elke locatie in de US.

Ipod!

Mijn broer heeft indertijd bij de Apple Store in New York een ipod gekocht: schijnt echt veel goedkoper te zijn dan hier in nederland. Moet je er natuurlijk wel eentje willen...

Hillary

Hillary

15-03-2010 om 13:54

Uggs

Uggs zijn echt stukken goedkoper. Ipod is volgens mij niet echt goedkoper. Zoon heeft vorig jaar de Ipod Touch gekocht en kort daarna zag ik hem bij de Mediamarkt voor ongeveer hetzelfde bedrag. Als je van gadgets houdt is de I-pad wel leuk natuurlijk(soort reuze Ipod touch), die is hier voorlopig nog niet vekrijgbaar. Verder is het echt reuze-goedkoop (merk)kleding shoppen daar, maar dat is lastig als je er zelf niet bij bent om te passen. Cosmetica is ook erg voordelig vooral van Amerikaanse merken zoals Clinique of Elizabeth Arden. En schoenen van Cole Haan zijn geweldig (in de sale), maar dan moet je mee om te passen vrees ik.

Amk

Ja lekker zijn die he! Mijn vader was laatst in de US en ik had gevraagd of hij een zak mee wilde nemen maar toen moest hij vanwege een spoedgeval naar huis. Misschien denkt hij er volgende keer aan want ik vind ze heerlijk.

Polly Shearman

Polly Shearman

15-03-2010 om 15:20

wat is er anders aan onze pindakaas en m&m's???

Jetske

Jetske

15-03-2010 om 15:27

Polly

Ik las het in eerste instantie ook verkeerd, maar het is geen pindakaas en M&M's, maar pindakaasM&M's (ik schrijf het voor de duidelijkheid maar even zonder spatie).
Ik ga vragen of hij ze meeneemt (uit nieuwsgierigheid).
Jetske

Tirza G.

Tirza G.

15-03-2010 om 16:50

Ik las iets heel akeligs over uggs

Nou hoef ik ze ook niet, ik vind ze spuuglelijk, maar ik las dat die gemaakt worden van het leer wat zonder verdoving van de achterhand van lammetjes wordt weggesneden, het zgn. mulesing. Brrrrr. Een boycot van dergelijke producten is het enige wat Australische schapenboeren op andere gedachten kan brengen.

Tirza

Pluk53

Pluk53

15-03-2010 om 17:02

B&h

de grootste fotozaak ter wereld. Als fotografie je hobbie is, dan kun je daar zeker slagen. Zie ook http://www.bhphotovideo.com/ . Je kunt tevoren de prijs checken. Vooral voor semi-professionele lenzen een aanrader. Het is een 100% joodse zaak, met aangepaste openingstijden (zaterdag dicht, zondag open; joods paasfeest dicht etc.).
Kleding is goedkoop, maar er is geen specifiek outlet-center in NY; daar worden wel dagtrips naar georganiseerd. En voor de rest: je moet er toch echt zelf heen. Waarom geen extra ticket zelf betaald, en een hotelkamer gedeeld. Vluchten zijn nu goedkoop.

Inge M

Inge M

15-03-2010 om 19:20

Een nintendo ds of een nintedo we?

Volgens mij zijn die daar goedkoper. Moet je ze wel willen hebben.....

Jetske

Jetske

15-03-2010 om 19:24

Super! meer tips?

Uggs zijn aan mij niet besteed, te uggly. Maar fotospullen! Dat is een hele goede. Ik ga een verlanglijstje samenstellen.
Is een Nintendo echt veel goedkoper daar? Zoon heeft een DS, maar een kleine geheugenkaart. Zijn de R4 kaarten daar ook veel goedkoper? Dat is misschien een plan.
Enneh Pluk: natuurlijk ga ik liever mee! Maar ik krijg het niet geregeld om over 2 weken een oppas voor ruim een week voor de kinderen te hebben. Maar man moet waarschijnlijk vaker, dus het zit er vast nog wel een keer in.
Verdere tips zijn welkom!!
Jetske

Tirza G.

Tirza G.

15-03-2010 om 20:12

Ik lees mee!

Ik heb zojuist bericht gekregen dat ik voor mijn toekomstige functie tweemaal per jaar in de USA wordt verwacht. Er is vast wel tijd om iets te kopen Al is het maar een bakkie Starbucks.

Tirza

Engelandvaarder

Engelandvaarder

16-03-2010 om 11:37

Pas op met wii

Een in de US gekochte Wii werkt niet met een Engelse tv, misschien wel met een NLse, maar zoek dat eerst uit.
Ik heb uit New York voor onze zoon een Lego doos meegenomen die hier nog niet verkrijgbaar was, vond hij erg cool.
Met het zwakke Engelse pond was het voor mij niet heel aantrekkelijk om uitgebreid te gaan winkelen, hoewel kleding (jeans etc) wel flink goedkoper was. Een DS scheelde weer zo weinig dat het niet de moeite waard was.
Verder vond ik het een feest om lunch samen te stellen uit het enorme buffet for the Food for Thought (biologische) supermarkt onder Columbus Square (Manhattan), een tip voor je man als hij van lekker houdt.
Ik vond New York geweldig, ik zou het liefst morgen weer gaan (hoewel niet voor Starbucks, die hebben we hier zelf en vind ik hogelijk overgewaardeerd).

#~ TESS ~#

#~ TESS ~#

16-03-2010 om 14:54

Poptarts

zo lekker, te koop in iedere supermarkt in veel verschillende smaken van kellogs, het zijn een soort liga's met vulling die je zowel als warm uit de magnetron kunt eten, mijn ouders gaan met een koffer hollandse souveniers naar amerika (maar ook hagelslag,drop enz) en komen met een offer poptarts terug, mijn kinderen hebben al een bestelling lopen voor als ze mogelijk weer heen gaan dit jaar

Anonix

Anonix

16-03-2010 om 19:46

Eh... poptarts...

Die zag ik laatst bij de Makro. Het viel me op omdat we ze zelf in de VS ook altijd hebben. Nu is het alleen wachten op de pindakaas M&M's, die mis ik hier nog wel.

Balletmama76

Balletmama76

16-03-2010 om 20:11

Yankee candles

Amerikaanse geurkarsen. Ik ben er HE-LE-MAAL gek op. Ze ruiken echt authentiek als wat erop staat.

Mijn favorieten zijn
voor de voorjaar/zomer: Beach Walk, Amber Glow, Country Linen, Cottage Breeze, Midnight Clove

Herfst/Winter: Pumpkin Spice, Mulled Spices, Jack Frost, Christmas Wreath (ruikt echt als een verse kerstboom), Hollyberries, Home for the Holidays, Holiday Home Sweet Home

Ben er echt verslaafd aan...

Balletmama76

Balletmama76

16-03-2010 om 20:21

Nog meer...en over uggs

Een COACH-handtas (effe op de website kijken, desnoods googelen, welk model je leuk vindt en welke winkel in NY hem heeft). Ik heb er ook 2 en wil nooit meer iets anders *kwijl*

dubble stuffed Oreos (je heb de gewone Oreos ook hier, maar double stuffed is nog lekkerder)

Ben ik nu weer blij, dat ik geen Uggs gekocht heb... Da's gewoon wreed!

Ilva

Ilva

16-03-2010 om 21:20

Let op met ds

Mijn man kocht 2 nintendo DS-en. Hem was vertelt in de winkel dat hij bij de douane geld terug zou krijgen (de btw). En dit bleek dus niet zo te zijn. Dit was een paar jaar terug wel het geval maar nu dus niet meer. Hou daar dus rekening mee als hij iets gaat kopen.

Chippie

Chippie

16-03-2010 om 23:30

Online shoppen

Is het misschien een idee om online te shoppen en dat naar het hotel van je man te laten sturen? GAP en Oshkosh kleding vind ik wel leuk. Niet te duur, maar niet makkelijk in NL verkrijgbaar (zover ik weet). Bepaalde merkkleding (GANT, Ralph Lauren, Tommy Hilfiger) is veel goedkoper (zeker nu de dollar laag staan).

Hillary

Hillary

17-03-2010 om 12:23

Balen

Ach daar baal ik nou van van dat Uggs verhaal. Vind ze eigenlijk ook lelijk, maar ze zitten zo ontzettend lekker. Nou ja dan deze die ik heb maar goed onderhouden zodat ze lang mee gaan, want ik wil geen nieuwe meer kopen. Gap is inderdaad een heerlijk merk, online kun je nog veel meer kopen, ook allerlei breedtematen enzo, ook ideaal voor dunnen kinderen. Een echte aanrader is het klassieke vest van Gap, wij hebben het allemaal, zo lekker zacht en warm. Goed plan inderdaad, lekker online shoppen en alles bij hotel van man laten bezorgen. Bij alle grote warenhuizen kun je ook online terecht, klik op sale en ga los, vooral dus op de Cole Haan schoenen bij Bloomingdales, neem degene waar air bij staat, die zijn namelijk voorzien van Nike Air technology.

Jetske

Jetske

17-03-2010 om 21:59

Online shoppen!

Wat een goed plan! Daar ben ik heel goed in; doe ik hier ook bijna uitsluitend. Bedankt dames; ik ga los!!!
Jetske

Geen wii

Amerikaanse wii werkt alleen op NTSC televiesies of multisystem TV's. VOlgens mij kun je die niet eens kopen in Nederland.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.