Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

sita

sita

11-06-2009 om 20:58

Wat maken jullie op/in de skottelbraai? :)

Na de caravan aanschaf , nu ook de skottelbraai gekocht met wokpan en grill plaat.
Wat maken jullie zoal hierop?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
☼Désirée☼

☼Désirée☼

11-06-2009 om 21:00

Hmhmhmhm

pannekoeken!!!!! Superdepuper, echt heerlijk!!! Heb je zo'n (zware) platte plaat erbij of alleen wok???
groetjes Désirée

sita

sita

11-06-2009 om 21:05

Desiree

via marktplaats oud model gekocht, op de blauwe driepoot.
Geen platte plaat erbij. zou je nog losse platen kunnen kopen vraag ik me af...
Model 9530. Pannenkoeken zijn bij ons ook wel geliefd )

☼Désirée☼

☼Désirée☼

11-06-2009 om 21:11

Vervolg

informeer ns bij campingwinkel, die platte plaat gebruik ik dus voor de pannekoeken, worden dan echt heel groot, met spatel doe ik ze dun uitvloeien dan worden ze lekker knapperig. de kinderen zijn er gek op (net als wij) zo lekker je staat buiten in de zon (meestal te bakken niet in vette lucht.....
Maar de wok kun je ook lekkere dingen mee maken. Vlees wordt veel knapperiger dus schoarmavlees of kebab is heel erg lekker erin. Maar ook gewoon gebaken ei wordt een feest bij het ontbijt. dit zijn allemaal vrij eenvoudige gerechten maar wij vinden dat lekker en handig in de tuin of op vakantie. Je kunt alles erin maken wat je thuis ook wokt. Zeker als je gasstel erbij hebt en daar pasta/rijst/aardappels in kookt kun je dus van alles lekkers verzinnen. Stokbroodjes met tomaat en mozerella is ook lekker erop laten/roosteren/smelten.....hmhhm krijg er trek van
succes!!
groetjes Désirée

marsja

marsja

11-06-2009 om 21:30

Pannekoeken

Kunnen prima in de scottel hoor, vind ik makkelijker dan de platte plaat. Beetje beslag in het midden en dan de scottel 'draaien' zodat het goed uitloopt. Worden ze lekker groot en als hij bijna klaar is, wat kaas of andere dingen erop en dubbelklappen, smelt de kaas lekker.

Makkelijk: aardappelschijfjes, wokgroente en vlees/kip/vis.

Gehakt rul bakken, ui, knoflook en spitskool (evt combineren met aardappelpuree of gebakken aardappels)

Favoriet van mijn kinderen: blokjes zalm bakken, (diepvries)spinazie erbij warmen, op het laatst een pakje kruidenroomkaas erdoor, met pasta (apart gekookt)

☼Désirée☼

☼Désirée☼

11-06-2009 om 21:43

Oh ja

en alle soorten wrap vulling, van wokvlees tot gehakt of blokjes vis met roerbakgroente erdoor. bakje kruidenkaas of flinke scheut vietnameseloempiasaus, en hup op de wrap. op tale schaaltjes met alles wat je hebt van (cashew)nootjes tot fettablokjes, geraspte kaas, komkommer, sla, tomaat, eiplakjes. Knoflooksaus erover en smullen maar

Vera*

Vera*

12-06-2009 om 13:13

Sita

Als je de grilplaat hebt kun je die aan beide kanten gebruken. De ene kant heeft ribbels om te grillen en de andere kant is plant met een heel klein randje aan de kant en daar kun je prima pannekoeken op maken.

sita

sita

13-06-2009 om 20:51

Vera bedankt!

nu zie ik het...Wat goed dat ik dit nu weet.

sita

sita

13-06-2009 om 20:52

Waar wokken jullie mee, boter of olijfolie

Vroeg ik me af.

Puck2

Puck2

13-06-2009 om 23:03

Geen boter of olie

Wij hebben zo'n teflonvel, dan is invetten overbodig. Als we alleen groenten hebben dan doe ik meestal een drupje van die vloeibaar bakspul.

reina

reina

13-06-2009 om 23:50

Vanavond

Erg lekker gegeten van de skottelbraai: stukjes kip met knoflook en wat olie ingewreven, op de plaat gewokt, daarna veel ananas en paprikaringen erbij. Vervolgens een mengsel van ananassap met tomatenpuree toegevoegd, gaar laten worden, wat azijn en schep bruine suiker toevoegen. Lekker met rijst of stokbrood!

Lys Lionne

Lys Lionne

14-06-2009 om 18:22

Gisteravond:

Met een heel gezelschap geskotteld Wat deden we erop: 2 zakken diepvries Hongaarse aardappelmix van Aviko, 1 pot doperwten en een doosje diepvries gemengde groenten. In een pan gedaan om warm te houden en vervolgens sateetjes gegrild en voor de liefhebbers een hamburger. In de caravan een pan kant-en-klare satesaus opgewarmd. Heerlijk gesmuld!!!

Dit soort rotzooi-maar-an-prutjes zijn favoriet bij ons op de braai, vaak doen we hier gewoon gehakt of stukjes kipfilet ofzo door. Of ei, ook lekker! Maar reuze pannekoeken op de platte plaat zijn ook niet te versmaden, hmmmmm....

Lys Lionne

Lys Lionne

14-06-2009 om 18:23

Oh ja

Wij gebruiken ook zo'n teflonvel, scheelt erg veel in het schoonmaken!

Misschien beetje domme vraag

maar die grote pannenkoeken, die passen toch niet op je bord? Hoe eten jullie die dan?
Het lijkt met wel erg leuk om ze te bakken, maar daarna heb ik geloof een praktisch bordenprobleem...

groetjes van Purk

p.s. en hoe draai je die grote pannenkoeken?

Lys Lionne

Lys Lionne

14-06-2009 om 22:50

Borden

Wij snijden de pannekoek in vieren, ieder een stuk soldaat maken terwijl volgende pannekoek ligt te garen op de skottel. Omdraaien is inderdaad wel een kunst. Met z'n tweeen en dan met 3 spatels. Ach ja, beetje tobben hoort bij kamperen nietwaar

flora B

flora B

15-06-2009 om 12:53

Ik maak

3 kleinere pannenkoekjes op de grote plaat, met mijn spatel wip ik ze om.
Iedereen weer gelukkig.....moet zeggen dat wij hem thuis nu ook veel gebruiken om lekker buiten pannenkoeken te bakken.

sita

sita

15-06-2009 om 16:31

Leuk al die ideeen! ik zoek nog het bbq rooster, waar?

Zou ik die kunnen kopen? Ik heb deskottelbraai via marktplaats gekocht, oud model op de blauwe driepoot en daar zit het rooster niet bij..

Puck2

Puck2

15-06-2009 om 17:51

Rooster te krijgen bij....

.... praktisch iedere kampeerwinkel. Of ook weer via marktplaats misschien.

Rembrand

Rembrand

15-06-2009 om 23:07

Sita.

Ook bij intratuin verkopen ze alle onderdelen van de Skottel.
M.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.