Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat laat je je hulp doen?

Na jaren zoeken etc, heb ik vanaf volgende week (waarschijnlijk) toch een hulp in de huishouding. Maar wat zal ik haar eens laten doen?
Ze wil in principe alles doen, strijken, wassen, stoffen, zuigen, dweilen etc etc.
Ze zou dan 1x per 2 weken komen, ongeveer 3 uurtjes per week. We hebben een gezin met 4 kinderen.
Ik dacht zelf aan de grote dingen: wc, badkamer, vloeren, stoffen etc.
Iemand goede tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
(Janneke)

(Janneke)

10-02-2009 om 20:28

Oh, ik zou het wel weten

Ik zou haar inderdaad de grotere dingen laten doen, maar daar hoort dweilen en stoffen niet bij hoor.

Ik zou gaan voor:
Keuken goed uitsoppen, badkamer/wc goede beurt, alles dweilen, ramen zemen, deuren afsoppen, gewoon de dingen die je normaal al snel overslaat omdat je geen tijd hebt

Groetjes Janneke

(Janneke)

(Janneke)

10-02-2009 om 20:29

Oh, even voor de duidelijkheid

Ik bedoel niet dat ze dit allemaal op die ene dag in de 2 weken moet doen he!

Gr.Janneke

Guinevere

Guinevere

10-02-2009 om 20:38

Gewoon

Gewoon, stofzuigen en de badkamer en de ramen etc. De "extra" dingen doe je lekker helemaal niet of pas als ze je echt gaan storen.
Die andere week hoef je dan alles alleen maar op zijn Jan-boerenfluitjes te doen.

tonny

tonny

10-02-2009 om 20:39

Eerst eigen kamers grondig laten opruimen

door je gezinsleden! Anders kan je hulp niet efficient aan het werk.

tonny
(had ooit een gezin met vier kinderen en een hulp. Maar na een paar jaar had ik het wel gezien met de hulp; als er overal was opgeruimd, kon ik ook nog wel even stoffen/zuigen/dweilen

tonny

tonny

10-02-2009 om 20:41

Altijd benieuwd geweest

wie/wat dat zijn, die 'Jan-boerenfluitjes' ')

tonny

reina

reina

10-02-2009 om 21:16

Hier

De badkamer en toilet wordt gesopt en gedweild, in de kamer stof afgenomen, gestofzuigd, vloer gedweild, keuken soppen incl. vloer, evenals de gang. Slaapkamers gestofzuigd. Daarnaast steeds een extra klusje, bijv. ramen zemen of een kamer extra goed soppen etc. Ik probeer altijd de boel opgeruimd te hebben zodat ze daar niet veel tijd aanhoeft te besteden.

Guinevere

Guinevere

10-02-2009 om 21:31

Jan-boerenfluitje o.t.

Jan Boerenfluitje, dat ben ik! En iedereen die op mij lijkt.....

MLN

MLN

10-02-2009 om 22:13

Guinevere o.t.

Dan ben ik dus je tweelingzus...Jans!

Nasha 1st

Nasha 1st

10-02-2009 om 22:17

Onze hulp komt elke week

3 uurtjes en doet dan, de keuken(aanrecht), de woonkamer (alle kasten afdoen, vensterbanken, tafels stoelen en bank) wc, badkamer, alle slaapkamers, stofzuigen, strijken en gaat dus als een razende tornado door mijn huis! Ik heb het aan haar zelf over gelaten wat ze doet, aangezien haar huis er altijd veel beter uitzag dan het mijne Ik heb dat prima ingeschat....alleen in de schoolvakanties komt ze niet, maar verder, ik ben heeeeeeeel blij met haar!

Christientje

Christientje

10-02-2009 om 22:45

Ik ben een huish. hulp

Het verschilt per werkhuisje, ik heb er grote en gewone eensgezinswoningen bij.
Standaard doe ik elke week de badkamer grondig, beide toiletten grondig, en ik stofzuig het hele huis van boven naar beneden. Daarnaast doe ik elke week een andere klus. De ene keer sop ik de keukenkasten, de andere week zeem ik de ramen, het is maar net wat er gedaan moet worden.
Ik werk 2,5 uur overigens.
Christientje

Marjoleine

Marjoleine

10-02-2009 om 23:31

Hier ook 3 uur per week

en dan doet ze 'alle normale grote dingen'. Dus stoffen/zuigen/dweilen en sanitair, en iedere week iets extra's zoals ramen lappen, een stuk vloer schrobben (eetkamer, keuken, badkamer), bad/douche extra goed ontkalken etc. Ze is niet super goed, ze moet heel duidelijk aangestuurd worden, maar ze neemt ons een hoop werk uit handen. Wel inderdaad zoals hierboven ook genoemd eerst zelf opruimen zodat zij direct aan het werk kan. Tussendoor samen koffiedrinken, en in de rest van de week kan ik de was en de strijk wel zelf verwerken. Af en toe doen we zelf wat extra zoals bedden van z'n plaats om ook daaronder/achter te poetsen... en in de schoolvakanties komt ze helaas niet. Oja, we hebben een groot huis en 2 zoons.
Marjoleine

angel3

angel3

11-02-2009 om 11:09

De normale dingen

Hier een hulp 3 uur per week. Ze is niet heel goed maar oke de basisdingen worden gedaan. Dat is hele huis stofzuigen, beneden dweilen (incl keuken), badkamer/toilet soppen en dweilen (niet de muren e.d), ramen zemen (niet alles elke week)

De extra dingen zoals deuren, keukenkastjes etc die van mij niet zo vaak hoeven, laat ik meestal doen als we op vakantie zijn. Dan komt ze een keertje standaard en de week erna is het toch schoon dan doet ze dat soort dingen . Deuren en kastjes worden hier dus niet vaak gedaan ha ha. Soms doe ik het zelf tussendoor.

Ik vind het het fijnst als de standaarddingen gedaan zijn. Zo stofzuig ik zelf dus echt bijna nooit

groet

ayla

ayla

11-02-2009 om 15:00

Zucht

zou er graag 1 willen hebben maar tot nu toe nog geen betrouwbare hier in de buurt kunnen vinden

Strijken

Hier 3 uur per week hulp in een gezin met 4 kinderen. Onze hulp gaat altijd minimaal een half uurtje strijken. Daar heb ik namelijk een enorme diepgewortelde hekel aan (en zij trouwens juitst niet).
Ik heb liever dat ik nog wat poetswerk moet doen, dan dat ze wat strijk laat liggen

Rinkie

Rinkie

11-02-2009 om 20:21 Topicstarter

Jaaa, vooral dat strijken...

Dat ze gaat strijken dat lijkt me ook wel wat...
En een grondige beurt voor sanitair, erg nuttig.
Verder dacht ik de benedenverdieping doe ik zelf en dat zij verdieping 1 en 2 goed doet (5 slaapkamers + computerruimte).
En de ramen.

Volgens mij is ze dan 3 uurtjes wel door...
Bedankt voor jullie reacties.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.