Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

22-11-2009 om 14:23

Wat kun je met snijbonen?

Ik heb voor vanavond gesneden snijbonen gekocht. In het verleden heb ik dat wel eens geprobeerd te roerbakken, met ui en gedroogde tomaten, maar dat vond ik niet echt een succes. De snijbonen waren ook niet goed gaar, na 10 minuten bakken, en ook wat 'droog'. Kan ik ze beter eerst voorkoken voor ik er iets mee doe? Ik ben benieuwd.
PS Erbij hebben we gebakken aardappels en gegrilde kip (spit).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mover

mover

22-11-2009 om 14:36

Salade

snijbonensalade met blokjes kaas, rauw uitje en een

500 gr. Snijbonen in blokjes van cm snijden. kleine 10 min. koken en afgieten, en afkoelen.
150-200 gr port salut, maasdammer oid (ieg zachte romige kaas) in kleine blokjes snijden.
kleine ui (evt. rode ui) in dunne ringetjes/stukjes

dressing: 2 el azijn
1,5 el (perzik)limonadesiroop, of sap uit blik
50 cc slagroom
halve el gesnipperde gedroogde basilicum

Rest van de blikvruchten/sap zijn lekker door de yoghurt!

Yammie!

Klassieker

Blote billetjes in het gras. Da's stamppot snijbonen met witte bonen erdoorheen. Best lekker, vinden ook mijn kinderen. Wel wat lekkere uitgebakken spekjes erdoorheen voor een beetje 'bite'.

Ingrid

Minet

Minet

22-11-2009 om 19:37

Gewoon koken

Ik snij ze of met de snijbonenmolen, of in ruitjes, en kook ze in water, lekker gaar.
Afgieten, klontje roomboter erdoor met wat nootmuskaat, en smullen maar!

Met woknoedels

2 paprika's even in de olijfolie bakken, 500 gr snijbonen erbij en goed roerbakken. Hamblokjes erbij, scheut zoet/zure saus (Conimex) erdoor. Ondertussen de woknoedels koken. Het hoort hier absoluut bij de favoriete recepten.

Vic

Vic

23-11-2009 om 09:00

Niet enthousiast

Ik had gisteren niet heel veel verschillende dingen in huis, dus ik heb de bonen geroerbakt met spekjes. Er werd niet laaiend enthousiast gereageerd en zelf vond ik er eigenlijk ook niet zoveel aan. Bedankt voor de recepten, misschien ga ik me er binnenkort nog eens aan wagen.

Mamvantwee

Mamvantwee

23-11-2009 om 09:58

Koken is het lekkerste

Snijbonen moeten wel een tijdje koken anders zijn ze echt niet gaar. Ik kook ze gesneden zeker 15 minuten, soms wel 20. En dan beetje nootmuskaat erover en wat boter/margarine. Dan zijn ze echt lekker, vinden wij hier.

Spekjes doe ik zelden door groente, want die overheersen zo qua smaak. Alles wordt dan spek, dat vind ik niets.

groet, Mamvantwee

Vic

Vic

23-11-2009 om 10:12

Wel eerst gekookt

Ik had ze eerst 10 minuten gekookt voor het roerbakken, dus ze waren wel gaar.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.